• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ankan80

Naaaw! *kram*

Ninnnis skrev 2009-08-12 09:26:27 följande:
    Kram till (nästan) 1 cm Lillanka och en stressad och indianinvaderad Andbeyond
  • Daa

Hej!
    Fick lite tid över på morgonen (ungdomarna sover fortfarande ).

GRATTIS, Villemoa! Stor kram på dig.

Det var så mycket skrivet, så om jag ska kommentera allt kommer jag bara att röra till det
    Tänker på er iaf och skickar massa kramar.

Fortsätter peppa Andbeyond inför det nära förestående bröllopet.
    Peppar och hejjar på Blommis också.
    Vem ska till Piteå Havsbad? Bruttan? Eller har ni redan varit där? Dit åker man ganska lätt och smidigt från där jag bor.

Fast just nu befinner jag mig betydligt mer söderut och inåt landet. Väldigt kul att träffa min syster och kolla in hennes stad (och förstås inspektera några av hennes kompisar och ett span hon har )

• Fjällbruttan

Jo hej

Liten tröst Ianovia.. när jag väntade lila vild och inte visste det, då skulle vi äta middag...
    *hrm* alltså, nåt gick fel , jag minns inte ens vad, och jag gapade och skrek, gick och satt mig i soffan och surade Stackars mannen (som då var sambo ) gullade och kinkade med mig, tillslut åt vi och så tyckte han att jag skulle ta ett grav-test!
    -Är du dum i huvuvdet?? Jag är INTE gravid, det känner jag och VET du vad varje test kostar??? Jag har minsann väntat barn förut och så här känns det inte!!!
    -Jamen gumman, jag kan köpa nya, sååå dyra är de inte!
    Tillslut testade jag (på kvällen och 3 dagar innan BIM) bara för att bevisa att han hade fel!!!!
    Lägger testet på köksbordet och så sitter vi och glor på det som två spån och så blir det ett + !?!
    Mannens första kommentar var:-Ska du vara så här arg heeela graviiteten??

Han gifte sig med mig ändå

Min första BM som jag hade sa på en föräldraträff: Killar, när ni funderar på att flytta och be kärringen fara åt helvete, ring mig först! Det är nämligen normalt att känna så och ni är inte de första som det kommer att drabba, vi fixar det
    Hon var coool!

BLOMMAN!! Ta det lugnt! Och jag tycker att förslaget om att smita iväg en helg låter super, bara göra ingenting, kanske mata änder i parken och ha myspicnic.
    Kramar om dig lite extra!

Andbeyond, vi använde oss av listor som vi bockade av och näst sista dagen var det bara några få saker att göra, sista dagen var vi "lediga", var jätteskönt att hinna slappna av lite! Din dag kommer att bli underbar

Kramar om er alla andra också och lämnar nybakta rabarbermuffins med vaniljglass
    Ni vet väl att om man bryter isär kakor så försvinner kalorierna

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2009-08-12 07:35:49 följande:
    Bruttan, verkar inte som 3 (för det är väl det ni har?) barn förtstör möjligheterna till mys särklit mkt i alla fall. Grattis till husvagnsköpet förresten.Mysigt med Piteå havsbad.

Man får se till att ha barn som sover djupt Eller smita till hans jobb...
    Lite kul är det faktiskt att planera och se till att få till det, vi fnissar våldsamt emellanåt, och så har vi inga större krav på maratonsex, det orkar vi inte just nu
    Men det är ju första månaden nu, "tar" det sig inte är det nog inte lika kul om en sex månader sådär...
    Och jag är nojig, vill inte föda barn som 40-åring så vi har bestämt oss för att pröva en begränsad period, göra det bästa av den och om det inte blir nåt, ja då var det meningen, jag har ju som sagt 3 redan, och mannen är pappa till yngsta men tycker att mina tjejer är lika mycket hans, han beter sig mer som deras pappa än den biologiska.. men det värmer mitt hjärta

• ingenjörsbruden

Hej hej flickor!

*Skickar bamsekramar först till Lanovia!*
    Vissa dagar är värre än andra.....o eg så är det bra för våra stackars män....de får lära sig tålamod....hehehehe...försöker se positivt på det hela.
    Jäkligt trist med kyckling o jordgubbarna! *sörjer den aldrig tillverkade jordgubbsylten*

*Nästa laddning bamsekramar till BLommis!!*
    Önskar att man vore lite närmre er så man kunde hjälpa till o kleta lite färg eller nåt.
    Hoppas att allt går bra med väder o foton idag!

Ninnis: Hihihihi du är så go! O skippa både korrekturläsningen o läsa dina inlägg igen...hahhaah det gör jag....annars har vi ju inga spännande nya ord att anamma!
    Vill osså rida.....*surar lite* Hoppas det går bra o hästar o lärare är superbra!

Andbeyond: *kommer med ett varmt vetebälte o sitter sen tillsammans o känner hur det pirrar i magen av bröllopsnerver....sååååå mysigt OCH stressigt*

*kramar Daa jättehårt*

Fjällbruttan: ASG!!! Hahahaha guuu vilken kommentar...ska du vara så arg hela grav...hahhahahaha!
    Håller med....det ska vara kvalité o inte kvantitet på sexet!

Maken har numera börjat bli riktigt rädd för att ha sex...han läste någonstans att spermierna KAN sätta igång förlossningen....o så är han rädd för att fladderbuset ska få problem med stötarna.... Så go o så orolig o nervös o o o ja....helt underbar är han!

Ankis: Lillankis redan 1 cm! Va hääääärligt! Hoppas du slipper bli jätte-illamående....*håller tummen jättehårt*

*Skickar bamsekramar till Jenny o Leksi o alla andra som vill ha en kram!*

• lanovia 08

Bruttan, ler åt din berättelse. Ja de har det inte lätt männen. De måste ju verkligen älska oss som står ut när vi är som värst.
    Vilken underbar BM ni verkar ha haft.

Ingis verkar som mannen hittat lite att oroa sig för. Du kan hälsa honom att jag igår läste att man tror att fostren mår bra av den rytm de gungas med i när man har sex. Och att de hormoner som frigörs hos mamman vid sex/orgasm har positiv inverkan på det lilla barnet. Då kan han väga plus mot minus så kanske han vill ha sex sedan.
    Om ni sedan känner att ni får vänta för länge innan fladderbuset vill komma ut får ni väl köra för fullt då, ifall nu spermierna skulle råka sätta igång (även om det måste vara extremt sälsynt)

Jag är också avvundsjuk på Ninnis och hennes ridning.

tack för kramar och värmande ord. Nu börjar det allra mest griniga rinna av mig.

*kramar alla i tråden* (ingen nämd ingen glömd)

• Hvidbrud

Hej Lanovia: Skickar en jättesuperbamsteklappapåryggenstrykaöverhåretjättekram till dig! Ja, du, de jäklans hormonerna, men blir som en ny kvinna med dem pulserandes runt i systemet. Inte alltid den kvinnan man vill vara men jag måste ju säga att det blir liite bättre sen, eller så vänjer man sig bara till sitt nya, känsligare, lite lättretligare jag. Jag gillar det faktiskt lite, har blivit bättre till att säga ifrån. Och det är skönt att göra det utan en massa "oj, nu var jag inte så snäll-tankar"

Bra med ny hjälm Ninnis. *kram*

Blommis, blommis, blommis, hur ska jag hitta kramar nog till dig. Du är ju helt fonomenal, tantan! Wow! Jag hadde kastat in handduken för länge sen, satt mig i ett hörn och gråtit och skitit i allt. (och sen med drömhuset som motivationsbild, plockat upp mig själv nog satt igång igen, kaaanske). Du är en hejdundrandes dynamittant du! Slutar aldrig att imponera mig!
    Att inte göra något i en månad låter som en bra idé, tycker jag. Bara märka ut de allra viktigaste lådorna och sen vänta till du har lusten igen och karlen har kommit ner, så gör ni det tillsammans i lugn och ro. Ni ska ju ingenstans när ni väl kommit dit. Det är ju ett hus att åldras i!

• Hvidbrud

Bruttan: Såg Simpsons igår och tänkte på dig . Homer och Marge hade fått lusten till varandra, men det skulle vara med risken att bli upptäkta.. He he... Tänkte direkt på er skrub. Och nu berättar du att chefen stod utanför! Hi hi hihi!!

• Villemoa

lanovia; skickar bamsekramar till dig!! Gravidhormoner är inte alltid kul...fråga min man hur det var förra gången ni vill inte veta vad jag skrek när han hade lagt upp fel sorts saltgurka på tallriken... Kan säga att jag var som Dr Jekyll & Mr Hyde emellanåt, lägg därtill på mitt påbrå från Balkan och ni har en jävla mix utav humör (med eller utan hormoner...)

Ninnnis; Moa blev 17 månader igår!

Kram på er allihop!!

• lanovia 08

Villemoa, låter som din man verkar fått lära sig att ta ett rejält humör.
    Hvidis om det leder till att man blir bättre på att säga ifrån så är det ju väldigt bra.

Hvidis och Ingis har ni bestämt namn till era vildbattingar ännu?

Ankan ringde du till någon angående vaccin?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan