• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

    ha en skön kväll allihop! Här har värsta åskovädret dragit förbi så nu skiner solen igen lagom till cykelturen hem!

  • Telis

    Hej hej,

    nu är jag hemma efter en mysig dag med besök hos sjukgymnasten, lunch med världens bästa kompis, inskrivning hos BM och sen klippning och mathandling.

    Både maken och jag var alldeles yra i huvudet efter vi kom ut från BM, som hon kunde prata! Det var högt och lågt i en strid ström i mer än en och en halv timme och massor med information. Men jag tyckte om henne! Och jag tyckte om henne ännu mer när vi pratade om min förlossningsrädsla och hon sa att "Om du fortfarande är lika rädd i v 32 så lovar jag att du ska få ett snitt, du ska inte behöva bråka om att få det.". Puh, jag vet ju inte om jag vill ha ett snitt men jag gillar att ha alla alternativ öppna. (Nu är jag inte helt säker på att en barnmorska kan lova något sånt men jag VILL tro det så snälla säg inget om att "men det kan ju inte hon lova!" osv! )

    Alla prover och blodtrycket såg iallafall bra ut och så har vi fått tid till ett läkarbesök (där vi ska vi ska få mer info om dom extratest dom gör pga att det är ÄD), remiss till rutinultraljudet och tid till nästa besök hos barnmorskan som inte blir förrän i vecka 22 eller nåt sånt.

    Hon ville att vi skulle fundera lite mer på KUB, vilka siffror som vi anser vara bra och vilka som är dåliga, hur vi skulle ställa oss till fvp och ett barn med DS osv. Jag har redan bestämt mig men maken kan ju fundera lite om han vill.

    Tack för bröllopssdagsgrattis! Tänk att det är redan tre år sen. Ikväll blir det biff och bearnaise, kanske inte riktig sommarmat men det är det godaste jag vet (visst är jag en riktig finsmakare? ). Kanske öppnar vi den där Billabongen också.

    Grattis till killen, koko!! Vad kul för Conny att få en lillebror!

    EA, förstår att du känner dig lätt blasé vid det här laget men jag håller en liten tumme iallafall!

    BS & Mrs B, lite extra kramar till er, det är inte alls kul att bli osams över skitsaker.

    Nenne, raketbränsle i 20 meter!

  • Snorkfröken77

    Ore - det är kanske så, efter 3:e, 4:e försöket är man fortfarande så hoppfull, man kanse lugnar ner sig lite sen Jag hoppas på det. Härligt med ny kjol! Lakanstoryn var ju bara för bra!!!

    snaily - håller med om att det är jobbigare med en fin gravidmage än barn, jag är längtar efter att få bli gravid och ha mage, att det kommer ett barn det tar jag sen

    lappis - spännande det där med svenska barn, är det något ni ska kolla upp?

    Vickan - jag tror jag listat ut vilken håla du håller till i Jag bor inte åt samma håll.
    Vill på ett sätt att folk ska ge upp hoppet om oss också när det gäller barn, fast inte på det sättet som det känns som folk tror nu, att vi valt en annan ego-livsstil istället med mkt pengar, det är sådär kul...
    Himla trist med illamåendet, hoppas det ger med sig snart!

    Liten - Grattis!

    BS - Grattis till kattfröken!

    muggles - jag blir också hetare när det är hett ute

    EA - håller tummarna att de är er tur nu!

    Koko - Grattis till fint UL.

    Telis - Vad har du bestämt dig för angående FVP och KUB?

    Ego - väskorna är här och jag är hög på läderdoft *salig*

  • viktualia

    Koko - skoj med bra UL och häftigt med en son till!

    Telis - skönt att du kände dig trygg efter mötet med BM

    Ego - spydde imorse, missade därför bussen. Tog då nästa som var tvungen att åka en omväg pga avstängd väg... Imorgon tar jag bilen!!!

    Ego fniss - träffade en jämnårig kollega idag. Hon konstaterade väldigt fort att "jaha, du mår illa.. jag får gratulera".. fniss!

    Idag har jag slagit mitt tidigare rekord i antal dagar gravid. Så nu ska jag nog börja hoppas.

  • Ore

    Vickan: Tycker du gör helt rätt i att börja hoppas!!! Funderat på att fråga om något VUL eller göra ett KUB-test för att inte behöva vänta jättelänge på att få "se" bebisen?

    Trist att spy dock

    Snorkfröken: Jag tror att efter 3-4 försök så inser man att det inte bara var att "bli gravid", och man börjar fundera på hur länge det dröjer... Nästa stora deppkris ska tydligen vara när det börjar närma sig ett år, om det går så länge... Då tvingas man inse att "det kanske är något som inte stämmer". Vet inte vem som var så klok, men när jag deppade ihop ungefär vid årsskiftet så var det någon här som sa något liknande... Kändes ganska skönt att veta att det ändå är normalt att bli litet hispig... Grattis till läderdoften förresten!!!

    Telis: Härligt att inskrivningen gick bra, och att du gillar BM. Lovar hon ett kejsarsnitt om du vill ha det, så skulle jag lita på det löftet Annars får du väl skicka maken på henne, och låta honom stå för "bråkandet". Men hon kommer ju följa dig under en ganska bra tid framöver, och det hon har att säga borde väga ganska tungt...

    Ego: Min klänning har äntligen kommit - wiihii! Och den passade också. Skulle iofs behöva fixa litet med att korta av den litet högst upp vid axlarna, men det funkar ändå i värsta fall. Den verkar väldigt sval och skön, ifall det blir supervarmt, och det var tillräckligt med plats för magen (fast det återstår att se om det är tillräckligt vid nästa bröllop, i oktober, men det får bli en senare fråga)

    koko: Jag kan ibland titta in och läsa på FL bara för rent underhållningssyfte. Ger maken en resume av en del trådstarter, så att han också får skratta litet...

  • muggles

    koko: grattis till lillkillen! Vad kul att du ser fram emot att få två små buskillar. Vilken tråd var det nu som var så hemsk på FL - man blir ju nyfiken!

    EA: nu håller jag tummarna för dig - här har spottingsen visat sig. Så det sket sig denna gång med. Blasé var ordet. Dumma jag hade ju hoppats lite denna gång eftersom jag vet att vi prickade ÄL...

  • muggles

    Förresten - Vickan: härligt med gravidrekord!

    Telis: gött med en bra BM! Viktigt att trivas med henne första gravidggn kände iaf jag.

    Nä dags för kvällsmacka på balkongen. Här går jag omkring i nyinköpta bikinin - tur vi har tvärdrag iaf!

  • muggles

    Asch, jag är inte deppig men jag blev så jävla besviken. Fast livet är rätt bra ändå *bankar in det i huvudet*

Svar på tråden Livets stora och små frågor