• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

    Men Lappis - hur funkade tempen när du hade utomkveds? Dippade den en dag då också (sorry att jag har hakat upp mig men jag hänger desperat kvar vid att du kanske är låghormonare)?

  • muggles

    De här jäkla spottingsen får mig ur balans - jag HATAR det! Jag som funnit mig i att det är klart det tar tid när man är så gammal som jag (och det kanske aldrig blir ngn nr 2 jadajada). Jag hade glatt sexat på och varit nöjd med att jag får böj åtminstone om jag hade haft en "normal" cykel. Men sedan kommer det blod lite då och då - och det är bara så olikt hur det har varit för mig förut. Och då börjar man ju genast tänka att ngt är fel och att det kanske är helt meningslöst att ens försöka. Vilken jäkla tur vi har som fick till Moa iaf!!!

  • Ore

    Muggles: Sexa mycket är nog bättre än att testa med ÄL-stickor ofta

    Ömma bröst: Har jag haft mer eller mindre hela graviditeten. Men inte så att de gör vrålont hela tiden.

    Lappis: Hoppas också att tanten INTE ska dyka upp (oavsett hur det känns) och att din make har rätt, testet visade inte rätt. Men men, det är ju bara att vänta och se. Du pratade om att testa igen imorgon om inte tanten kommit då, eller hur var det? Mina tummar är som sagt fortfarande avdelade för att du och maken då får ligga sked och mys-fira

    ÄL-test: Jag klassas nog inte som äldre, men min ÄL borde vara samma dag eller dagen efter jag fått böj. De två cykler (28 dagar) jag testade fick jag böj på dag 14 båda gångerna. Borde stämma ganska bra i tid...

    EA: Hoppas att du snart befinner dig i ett stadie av illamående, spypåsar, ömma bröst och att det drar i ligamenten i magen och värker litet Eller kanske ännu mer att du mår prima, men har en växande mage...

    Artikeln piggelin länkade till: UUUUUSSSSCHHH!!! Stackars, stackars lilla tjej, och stackars mamman, och stackars glömska klantpappan (hur 17 förlåter man sig själv för en sån grej???)

  • Telis

    Muggles, jaaa, det är skitbra. Och jag har en miljon gånger hellre ont i brösten än att må illa.

    Fast BS, kära nån, att ha så ont att man nästan gråter när man duschar. Fy sjutton!

  • Fru E

    Tjingeling tjejer!

    Nu ska jag ut i solen och gosa med två små knoddar som är 3 veckor samt 2 månader

    Trevlig Helg på er om jag inte tittar in i kväll!

    KRAM och

  • Lapinette

    muggles - min temp funkade som under en vanlig cykel trots utomkveds samt att jag fick "mens" dvs mer blod än bara dropp, dropp. Jag kunde följa cykeln hyfsat i och med det trots att testerna visade positivt. Helskumt!

  • fru AM

    jo men det har vi ju (eller snarare makens företag)! ska kolla tack!
    EA&MJ skrev 2009-06-26 10:46:19 följande:


    AM-ni har inget sånt modem som man bara pluggar in?
  • Telis

    fru AM skrev 2009-06-26 12:24:10 följande:


    haha modemet ska med på semestern - mig slipper ni inte!
    Tjohooo!!

    Men fatta, Golden Hits var stängt idag. Ingen efterrättspaj blev det för Telis.
Svar på tråden Livets stora och små frågor