• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

    nej inte i vår gulliga stuga - men hoppas att i all fall kunna läsa ikapp lite m hj a makens iphone ...


    Lapinette skrev 2009-06-26 10:33:39 följande:
    AM - det funkar ju inte! Har de ingen internetuppkoppling på Tynningö??!
  • Telis

    Halloj!

    Jag minns också den där artikeln som AM pratar om fast inga detaljer direkt. Men visst var det så att ÄL-testerna kunde ge utslag för sent just på äldre kvinnor? Jag har för mig att det var något med hormonnivåer och sånt.

    Lappis, jag har fortfarande inte kommit över att testet visade minus och att du fortfarande inte fått mens, du som alltid är så regelbunden. Kan det verkligen inte vara något fel på testet eller så? Det hela är så konstigt!

  • Telis

    Ego, mitt senaste symptom är onda bröst. Herregud, jag visste inte att man kunde få så ont i bröna. På nätterna ligger jag med armarna kors över bröstet för om jag råkar flytta på mig i sömnen så gör det så /%"/(!& ont med nattlinnet mot bröstvårtorna.

  • Telis

    Ja gud ja, den där nyheten om den lilla tjejen i Danmark var ju artontusen gånger mer tragisk än Michael Jackson. Fy f*n, så hemskt. Hur lever man vidare efter nåt sånt?!

  • snaily

    Hej på er!

    Gud så vidrigt den där nyheten som Piggelin länkade till! Mår illa bara av att tänka på det.

    Men Lappis, ingen tant än! Mycket skumt.

    Det SKA vara så att ÄL kommer efter böjen - vet inte om det här stämmer, men som jag fattade så är vanligare att äldre kvinnor kan få utslag på ÄL-test flera dagar i rad (och andra och tredje dagen man får positivt utslag så har ÄL då antagligen redan varit), pga att LH ligger högt under längre tid.?

    Blir gaaalen på vårt modem som bara krånglar heeela tiden. Det förra var också trasigt, och det nya vi fick från Telia för att ersätta det gamla trasiga, är ÄNNU mer trasigt! Jag är INTE så glad på Telia just nu... I själva verket är det här vårt tredje (trasiga) modem på 8 månaders tid...

    Nu måste jag ta tag i storstädningen medan Korven fortfarande sover - ikväll kommer syrrans familj och invaderar och huset ser ut som en katastrofzon...

    Han sov jätteduktigt hela natten förresten *stolt matte*

  • BrudSommar2006

    Telis, jag har ont i brösten den här gången också men förra gången minns jag att jag stod i duschen och nästan grät för att det gjorde så ont när vattenstrålarna träffade brösten och torka sig med handduk efteråt var nästan omöjligt. Riktigt så illa har det i alla fall inte blivit än den här gången även om det inte är bekvämt.

    Vad det gäller ÄL så kan det mycket väl hända för min del att det är för sent att testa med stickor för sju gånger fick vi försöka och av en slump så hade vi sex dagen innan jag fick utslag på stickorna nu sist och då tog det sig. När Iris blev till så fungerade det ju med stickor på första försöket, så det där med att man blir äldre och får utslag för sent skulle kunna stämma på mig.

  • muggles

    Min kollega har berättat att han en gång hörde från baksätet "Men pappa - vart är vi påväg?" när han körde till jobbet - han hade glömt att han skulle göra ett pit stop på dagiset först. Så nog kan det hända. I min kollegas fall var det ju mest en rolig historia men den där artikeln - brrr...

    Jag tror att ÄL-testerna i mitt fall visar att böjen kommer före ÄL. Jag har ju haft några ggr när jag känt av ÄL i äggstockarna och det har alltid varit efter böj, antingen samma dag el dagen efter. Ibland har jag även haft ÄL-blödning och sista jag hade det så var det samma dag som jag haft böj.

    Iofs stämmer det ju att jag är "gammal" men... När Moa blev till var vi på bröllopsresa och sexade rätt mkt och jag tog aldrig ngt ÄL-test då (hade med stickor men orkade inte bry mig för vi hade det så underbart avslappnat skönt) så jag har ingen aning om när jag "borde" sexa - om det är dagen innan böj el dagen efter el vad som.

    Ni får tro på nidis om ni vill - det gör inte jag. Jag tror det är skithelvetesspottings - men sedan om det betyder att cykeln är skev och vind el inte, det är ju svårt att veta.

  • muggles

    Telis: om det är ngn tröst så går det över efter några veckor... Bra med symptom?

Svar på tråden Livets stora och små frågor