• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Snorkfröken77

    Vad skönt att inte höra att man är själv, känner mig som en dålig människa i dessa lägen, men jag är glad att hon inte sa något då, jag skulle inte kunnat klämt fram nåt klämkäckt grattis. Nu kan jag iaf förbereda mig mentalt på att hon kommer "outa" sig.

    Jag skulle också vara nöjd med en kotte..

    *kramar tillbaks*

  • Oupsie

    Snaily, jo det finns hopp, antagligen går det snabbare för er . Hundrasen som vi har är känd för att mogna sent. Valp hela livet

    Snorkfröken, vi har i alla fall inte försökt att "skaffa" barn än så det är nog betydligt mindre jobbigt nu än vad det skulle vara om man faktiskt har försökt och det inte blivit något. För min del handlar det också om att jag gått upp några kilo i vikt den senaste tiden. Tidigare har det mest lagt sig på höfterna och rumpan på mig men nu har jag fått lite hull över magen, vilket säkert får en del att undra.

    Jag tycker att det är helt normalt att bli ledsen och besviken när andra människor har fått något som man själv så himla gärna vill ha. Det är väl knappast så att du önskar henne något ont för det, eller hur. Du vill ju bara ha samma sak.

  • snaily

    Oupsie, bra sagt!

    Vad är det för senmogen hundras ni har? (kanske du redan har skrivit nånstans? men mitt minne har semester )

  • Oupsie

    Nu ska jag gå en sväng. Maken jobbar och så jag tänkte roa mig med lite shopping. Kolla på handväskor kanske...

    Ha det så bra allihopa.

    Snaily, jag inboxar dig.

  • Liten med Mindre

    God morgon! Någon här? Lappis??

    Inga intressanta nyheter från mig idag heller. Det röda borde komma lördag eller söndag som senast. Hoppas jag hinner doppa mig i sjön först bara. Måste komma i vattnet snart!

    Falun i em/kväll och sen datorlös till måndag em.

    Oupsie - utlänningar kan nog gratulera på lite alla möjliga dagar utan att mena något speciellt med det.

    Happy workingday!

  • Piggelin1

    hej Liten - gomorron på dig!

    Låg i sängen & försökte läsa ikapp igår innan ögonlocken föll ihop, men orkade aldrig skriva ngt.

    Vilket grymmeväder det är just nu!! Var iväg på en liten aktivitet med en leverantör igår efter jobbet (som bla innebar soldäcket på Barken Viking - najs!), konstaterade när jag parkerade bilen att det var 28 (!) grader varmt vid halv sextiden igår! Otroligt vad varmt det blev på en gång!

    Kängu - tack för förlossningsberättelsen & grattis igen! Såg bilden på FB, vad fin han är!

  • Piggelin1

    Snaily, hade du fått namnet på Ru? Jag kan inboxa dig för säkerhets skull!

    Oupsie, vart bor du ngnstans? Andra sidan Atlanten?

  • Telis

    Haha, det var faktiskt Vickans snokråd om Facebook som gjorde att jag fick tummen ur och tog bort min Facebookprofil häromdagen. Egentligen är det ju precis som för BS, jag har ingenting att dölja men det känns ändå inte helt bra att folk snokar runt i mitt och mina kompisars liv. När det händer grejer i mitt liv så vill jag nog välja själv vem som ska få veta det och när. Och om man inte uppdaterar profilen med sånt som händer så är det ju liksom ingen vits. Jag tror att jag hade skyddat min profil så mycket det går men jag är väl lite paranoid.

    BS, jag kommer att vara här till slutet av augusti så helt ensam blir du inte i sommar.

    Frejis, var är duuuu? Nu börjar jag bli orolig!

    Oupsie, var befinner du egentligen? Sol och pool och gå och lägga sig mitt på eftermiddagen, det låter som ett väldigt najs ställe iallafall. Jag tror som Liten att folk utomlands kan gratulera lite hur som helst, hon behöver nog inte ha trott att du var gravid.

    Och viktigast av allt (förutom att allt är väl med Frejis) - hur är kaninstatusen idag?!

  • Piggelin1

    Snaily - jag inboxade dig, men kom precis på nu att du nog skrev ngt om att du agerat detektiv på FB & hittat det ändå?

    Jag tror (men är inte säker) att jag har en öppen profil på FB, men säger som BS, jag har inga hemligheter där åndå, så det gör inget om folk kollar in. Både mannen & jag bestämde tidigt att vi inte lägger ut några bilder på Amanda på FB. Ok, i mannens profilbild finns hon med på ett hörn, men på den bilden är hon typ en månad gammal, så det är ju sak samma vid det här laget.
    Dock har jag haft tankar på att begräsna accessen, men fattade inte vad/hur jag ska välja så att det ska bli på den nivån som jag vill ha i så fall... ..och sen har jag inte orkat bry mig så mkt mer om det.

    Men på tal om nätverk, för ngn månad sen fick jag en inbjudan till LinkedIn av en kompis - är det många av er här som är med där? Ngn nytta av det? Kompisen som bjöd in mig berättade att hennes man fått tre jobbernjudanden via LinkedIn - ngn mer här som fått det? Har bara varit inne & vänt där än så länge...

Svar på tråden Livets stora och små frågor