• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • passionsblomman

    Det är en Gloriosa du har! Klänglilja kallas den ibland på Svenska. De är underbara och en tropisk klängväxt, som i naturen klättrar i träden i asien och afrika.
    Den är känslig för kyla och vill inte ha stekande sol , men i halvskuggigt och skyddat läge kan du ha den i en större kruka ute på sommaren.

    På vintern vilar den som du ju märkt och då ska den ha det torrt. Vill du få mer fart på den, så planterar du om den iny jord på våren.

    Låt inte din bebis äta av den, för den är inte så nyttig.

    Nu har jag iofs inte hört om något barn som verkligen fått i sig ngra större mångder av ngn blomma, så man behöver inte nojja så mkt runt det.

  • Ore

    Ooooh, hoppas att Frejis inte haft så ont att hon behövt massa morfindoser, stackaren...

    Ingen mer nenne-rapport, puh (tror jag). Det ska ju bli ett PLUS som ska firas med knulltrumpeter och hela faderullan!

    Och böj på stickan för lappis Hoppas verkligen att jag snart hamnar i läget att behöva fundera ut maskeradkostym!!!

  • Lapinette

    ore - du kan ju alltid fundera ... och sen får vi se hur många år det tar

  • Ore

    Lappis: Neeej, jag ser hellre att jag får börja paniktänka om några veckor

  • _koko_

    Herregud, lappis, är jag verkligen käck?? Vet inte hur jag ska ta det riktigt...

    passionsblomman - Aha! Ja, det låter bekant... Tack!! Köpte den på trädgårdsmässan för några år sedan och är så fascinerad av att den kommer igen varje år utan att jag gör något med den. Vet du förresten hur det är med katter och giftiga växter? Vi har t ex en jättestor gullregn i trädgården och nytillskottet (vår kattunge) älskar att leka runt/i den. Att äta ärtorna från gullregn är ju giftigt för människor, men hur är det med katter?

  • muggles

    Hej tjejer - jag går kurs igen (jätteintressant faktiskt!)... Därför hinner jag inte in här. Försökte in igår kväll men CP-datorn var så seg att starta så jag förlorade de futtiga 20min jag hade innan jag var tvungen att krypa till kojs. Har bara hunnit se att Nenne har haft choklad, Frejis blivit inlagd och Frullan mår sådär. Återkommer!

  • BrudSommar2006

    Lapinette, jag mår sådär men inte jättedåligt i alla fall. Jag får knapra rätt många piller för att hålla illamåendet nere och på kvällarna när jag blir trött inser jag alltid lite försent att det är läggdags och jag brukar få ligga i en kvart trots tabletter och känna att nu kräks jag nog men har inte gjort det hittills och sedan släpper det. På morgonen brukar jag ta en tablett någon timme innan jag kliver ur sängen så klarar jag frukosten. Om jag har cravings av något slag så är det efter mineralvatten, tycker det släcker törsten bättre än vanligt vatten när man är så torr i munnen som man tyvärr blir av tabletterna. Då väntar vi på en vacker haricot vilken dag som helst nu då!

Svar på tråden Livets stora och små frågor