• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

    Vickan - slappa på du! Min make är i samma slags koma som dig (efter att ha rest hela veckan). Han halvligger nu i fåtöljen efter två glas rödvin och en stor biff ute på restaurang. Själv drack jag vatten (STOLT).

    EA - SKIT!! ;-( Kan inte tantskrället komma i tid om hon ändå ska komma.

  • viktualia

    Lappis... jag försöker.. men jag fick ta en sväng med bilen till affärn plus baka en bärpaj.. får besök imorgon... tror ni inte att springformseländet läckte i ugnen... blääääää så nu har jag städad ugnen på blåbär och hallongegga också... snark...

  • fru AM

    Men EA - vad mysko! Och tråkigt. KRAM!

    Vicka: våga kräva att få slappa! Nästa gång är det väl din make som inte orkar - säg det till honom!

    Tillbaka efter studentfirande. Blev riktigt putt på maken som lät mig fixa med Hektor (kånka, byta blöjor, skaka vagnen) under hela tillställningen medan han bara minglade omkring. Trodde vi var jämställda ...

    Men jag gav honom Onda Ögat - en riktigt isande blick - så han hajade vad jag tyckte.

    Nåväl - en god buffé och ett glas vitt vin (och ett glas "Dagens"). Snart dags att krypa upp i soffhörnet med en kopp te.

    Dagens STORA händelse: Hektor bjöd på sitt första riktigt stora leende (även med ögonen). Lite ögontjänare sådär eftersom han gjorde det när en tant stod och ojade sig över hans fördelaktiga utseende ...

    Hej så länge tjejer!

  • viktualia

    AM - det är just det där Onda Ögat som inte funkat här.. och eftersom jag är så sliten inser jag att min förmåga att kommunicera är begränsad.... och låter bli att ge mig på ytterligare försök att förklara... får ta det när jag piggat på mig....

    ... nu ska jag bara blogga lite och sen SOVA!!!!! åååå vad najs!

  • Tinga

    EA - nej, vad trist! Även om du inte var hoppfull själv hoppades jag iallafall. Hoppas nu att tanten snart dyker upp, så att du kan få börja på ny kula. Men din cykel verkar ju vara helt fucked up. Stor kram!

  • Tinga

    Lappis - vad duktig du var som drack vatten; tycker att du har all rätt att dunka dig själv i ryggen och vara stolt över det.

  • Page

    EA, så fruktansvärt att se det där minuset! Även om du hade förväntat dig! Mer tjat för en riktig undersökning! (hoppas att fulväxthuset fungerar)

    Vickan, du av någon borde få slappa järnet! Hoppas att helgen blir dräglig i alla fall. Åker förbi dina trakter på söndag. Vinkar som tusan då!

    AM, haha, bra (!) att maken fick smaka på det onda ögat! Själv kör jag med det gamla föräldrarknepet och är besviken i stället. Funkar bättre här hemma än Onda Ögat.
    Hur mycket smälte du vid Hektors första Tyraleende?

    Lappis, rödvin, mmmmm!

    BS, Iris har verkligen gulliga kommentarer. Hoppas att hon lär sig skriva snart så hon kan dela med sig av sin visdom här!

    Telis, känner mig lugnad än så länge att du inte ska få äta goda ostar på minst 8 månader!

  • Bluebride

    här är en som har tanten just nu, fy fan vad jag hatar kärringen, nästan så man vill bli gravid igen, men vi vill vänta till december

  • fru AM

    Page: det är så roligt att du är mer & mer i tråden nu för tiden!

    Ang. Hektors leende så visst smälte jag - men mest var jag nöjd med att han presterade inför ett oberoende vittne eftersom Hektors far hävdar att han (Hektor) är för liten för att le ...

    Avslutar med ett uttalande från Livia (är jag inspirerad av BS/Iris?):
    Livias pappa började plötsligt blöda näsblod och gick med papperstussar i näsborren ut i tv-rummet till Livia.
    Livia, chockad: "Pappa!? Har du blod i näsan!?" "Har mamma slagit dig?" (!!!) Sedan rusade hon ut till mig i köket, hötte med fingret och vrålade "Aja Baja mamma - inte slå pappa!"

    Vad tror hon!?

  • Bluebride

    vad gulligt

    fru AM skrev 2009-05-29 22:21:22 följande:


    Page: det är så roligt att du är mer & mer i tråden nu för tiden!Ang. Hektors leende så visst smälte jag - men mest var jag nöjd med att han presterade inför ett oberoende vittne eftersom Hektors far hävdar att han (Hektor) är för liten för att le ...Avslutar med ett uttalande från Livia (är jag inspirerad av BS/Iris?):Livias pappa började plötsligt blöda näsblod och gick med papperstussar i näsborren ut i tv-rummet till Livia. Livia, chockad: "Pappa!? Har du blod i näsan!?" "Har mamma slagit dig?" (!!!) Sedan rusade hon ut till mig i köket, hötte med fingret och vrålade "Aja Baja mamma - inte slå pappa!"Vad tror hon!?
Svar på tråden Livets stora och små frågor