• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

    Förresten, har ni läst bloggen "Innan du fanns" på Allt om barn? Rekommenderas till alla!

  • fru AM
    Telis skrev 2009-05-28 09:13:12 följande:
    Åh puh, det var bara lite av vaggisen som kom ut.
    gud vad du skräms!
  • Lapinette

    nenne - jag borde ha gått ned till typ 36,3 idag men ligger istället på 36,7 . Att kroppen inte kan lyda!!! Ring Falun så kommer det att kännas bättre.

    Telis - skönt att det bara var vaggisar. Jag tror det är lugnt ... hade det varit mensen så hade den inte avstannat som den gjort nu.

  • nennesjuttioåtta

    lappis
    det var upptaget! De har ju mail men ...

    Oj, högt för att vara du! Men ligger den jämn då?

  • Fru FruLLan

    Morrn morrn tjejer

    Har försökt sova samtidigt som jag höll tummarna... lite knepigt minst sagt.
    Telis, vad skönt att blödnignen avtagit!Det bara får, får , får INTE vara nåt knas. Jag tycker att OREs teori var helt super. Jag köpte den rakt av. Lät super vetenskapligt och proffsigt, så bara måååååste det vara!
    Urs, finns det inget litet test man kan ta för att får eda på hur det står till med Benny?
    ringa Saida?
    Vilken klok och bra make du har som har sagt åt dig att vara hemma! Horisontalläge tror jag är det enda rätta och då kanske vaggisen också stannar där den ska...

    Har du pratat emd någon där du gjorde ÄD? vad säger dom? Är blödningar extra vanliga vid just ÄD? eller va?????????
    Usch
    jag känner mig jätte stressad över allt det här.
    Stor kram till telisen!!!!!

    jag tycker du ska vara hemma i morgon också! och ligga ner resten av helgen sen också!
    Tala om var på söder du bor så ska jag gå dit och blockera ytterdörren
    Jag är stor nog för att göra det

    nenne:
    Jag tycker definitivt att du ska ringa och fråga hur många det blev till frysen. DIREKT. Skulle inte kunna hålla mig. Jag tror att det blev flera stycken...
    STOR och varm kram!!!!!!!!

    och som sagt, mens värk och tuttont kan ju vara pluss eller inget...
    FAAAAN att det ska finnas så många frågetecken.

    När ska kroppen utvecklas till att ha en transparent livmoder och mage

    Cicci: vad härligt att ni är hemma nu!
    Din förlossningsberättelse är bara BÄST och så..... DU

    så det är marmelad som är tecknet på tjej
    ja då är det ju verkligen bevisat...
    är absolut inte sugen på marmelad.
    Och choklad ville jag ju ha med borrren...

    Nåja
    Hur reagerade Victor?

    Tinga: Hoppas medicinen verkar snart! Och grattis till att 50% verkar ha fattat matgrejen!
    Som sagt Hoppas det smittar!

    Piggis: Jätte bra att låta syskondiskussionen vila!
    Men har ni olika tankar om det hela? typ han vill du inte? eller?

    var är mugglan? Är hon på kurs elelr?

  • Fru FruLLan

    Lappis: Hmmmmm
    jag har ju aldrig mätt min temp... men hur "sant" är det med temp och kroppens funktioner?

    Hoppas så klart att den sjunker för det verkar vara det "bra"

  • Lapinette

    Den ska ligga lågt innan ÄL och sen får den gärna vara hur hög som helst ! De sista månaderna har det tagit en 3-4 dagar innan min temp gått ned efter mens men nu är det ju 5 dagar sen jag hade den och den bara vägrar dippa .

  • Tinga

    Telis - usch, vad du skräms! Satt och höll andan tills jag kom till ditt inlägg om vaggisen!

    Nenne - hoppas att du kan få snabbt svar via telefon, så att du slipper gå och fundera mer. Detkan ju finnas en miljon förklaringar till att ni inte fått något brev än, även om det så blev fem till frysen.

    Lappis - jäkla kropp till att inte samarbeta!

Svar på tråden Livets stora och små frågor