• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

    MSW, det är väl konstigt att man ska tänka så egentligen? Jag menar det spelar ju egentligen ingen roll... Jag är ju rätt så vanlig i övrigt så varför skulle jag inte vara det i detta avseendet????

  • MSW

    3963 är det som heter det namn som jag/vi tänker på! Så inte så vanligt.. Fast det stod att det ökar i popularitet! Typiskt!

  • nennesjuttioåtta

    MSW
    hehehe ja A är ju ganska ovanligt. Blir nästa barn döpt till B?

  • MSW
    kängu skrev 2009-05-26 15:52:35 följande:
    MSW, det är väl konstigt att man ska tänka så egentligen? Jag menar det spelar ju egentligen ingen roll... Jag är ju rätt så vanlig i övrigt så varför skulle jag inte vara det i detta avseendet????
    Ja, himla knäppt, kanske bottnar i att det känns så himla speciellt med bebben i magen!
    Och jag som har ett väldigt vanligt namn har aldrig varit ensam med det namnet i klassen, vilket jag kan ha önskat.. Fast man kan juh ha valt världens ovanligaste och ändå ha otur!

    När jag var liten ville jag heta Kimberly, Kimmy eller möjligtvis Kim!
  • MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-26 15:55:04 följande:
    MSWhehehe ja A är ju ganska ovanligt. Blir nästa barn döpt till B?
    Haha, jäpp! Det roligaste är juh att A's alla kusiner på min sida börjar på A! Dessutom är alla fyra kusinernas namn fem bokstäver långt! Inget vi har planerat!
  • MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-26 16:10:08 följande:
    nej då, fick ett brådisjobb bara!
    vilken tur! Annars hade jag fått skrämma tillbaka er..
  • kängu

    Haha nej jag fastnade i köket

    Kimberly var väl ett tjusigt namn?!

  • MSW

    Förresten AM, vill du ha ett google uppdrag? Jag och maken är ute efter en picknickkorg(ingen ryggsäck), en sådan som det ingår typ glas, bestick osv i!
    Duka har en som var precis som vi ville ha, förutom att den bara var för två personer.. Vi vill ha för åtminstone fyra personer!

Svar på tråden Livets stora och små frågor