• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

    BS- Tycker också det vore en bra idé som MSW säger att kontakta Aurora. AM har också goda råd att ta upp det på en gång vid inskrivningen!!

  • MSW

    Kängu, fast om du tycker om det namnet, och det visar sig passa när han kommer ut, så varför tveka? Är han en Gustav kan det juh inte hjälpas att det är vanligt!
    Fast tycker också att det är(var) "svårt" med namn..

  • kängu

    MSW, jo du har helt rätt. Men jag tycker att jag är sååååå jäkla speciell så vill helst ha ett namn som inte är supervanligt

  • nennesjuttioåtta

    *sliter mig från FL*
    Piuuh det gick bra! Jag blev inte fast!!!

    Det svåra med namn tycker jag är att alla hinner bli upptagna innan det är vår tur... Gustav hade vi på tapeten men det "tog" makens kusin, och sen har det bara rasslat på. Men vi tänker nog göra tvärtemot och ta något jätteovanligt namn som typ Anna. hahahah!

  • MSW
    kängu skrev 2009-05-26 15:43:43 följande:
    MSW, jo du har helt rätt. Men jag tycker att jag är sååååå jäkla speciell så vill helst ha ett namn som inte är supervanligt
    Jag förstår precis... Kändes likadant när vi skulle välja namn!
  • kängu

    Anna är faktiskt ett av mina favvo-namn Nenne

    Vad är det du surfar FL om egentligen??? Du vet väl att det bara står dumheter där!!!!

  • MSW

    Har ett pojknamn som vi gillar (har inte kollat om/hur vanligt det är).. Och även om det inte är aktuellt på ett tag ännu så ville jag inte avslöja det för svägerskan..

Svar på tråden Livets stora och små frågor