• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

    Mugglan: Avledning är en bra metod men funkar inte så bra när barnen blir lite äldre ...

    BS: du kanske inte mår lika illa denna gång för att det är ngt annat magen - nämligen en liten pojke!?

    Telis: tänk vilken historia din svärmor berättade! Och 47 år när svärmors syster kom - det var inte illa! Så då har ni berättat nu? Hon måste ha blivit helt överlycklig?

    Hej Page! Du är säkert hur söt som helst med eller utan turkblont hår!

    Frullan: Hur mår R*ff*?

  • Telis

    Mja, om jag visste att jag inte skulle kräkas skulle jag nog hellre ta lite illamående hellre än att faktiskt göra det. Men fy f*n för att sitta på bussen med en påse i handen på morgnarna och inte vet om man måste gå av eller inte.

    Maken har inte kunnat hålla sig utan har berättat för sina föräldrar. Jag hade tänkt berätta för min mamma häromdagen men då blev jag så irriterad på henne på telefon att jag bara ville lägga på så det blev inget sagt.

    Herregud, sen 2000! Nu är det ta mig f*n dags att J blir frisk för alltid och inte ens behöver få en liten förkylning mer. Nu har ni verkligen gjort ert!

  • Fru FruLLan

    Hejsan AM
    Vad bedårande hektor är!!!!! Jag kan bara inte fatta att nyfödda barn är så små...

    Roffe mår fina fisken men han börjar tycka att det är trångt i magen. Jäklar vad den här lille killen kan sparka. Borren var ju lugn som en filbunke, men den här....
    Brukar skrämma upp maken med hur vild den här kommer vara när den kommer ut
    maken är orolig kan nämnas

    Annars tror jag faktiskt inte att den vänt sig tillbaka till sittande. HURRA börjar få förhoppnignar om att slippa vändning!

  • Telis

    Både svärfar och svärmor blev förstås jätteglada men maken var noga med att poängtera att det är så supertidigt och att mycket kan hända än så dom tog det ändå ganska lugnt och har inte börjat köpa bebiskläder än.

  • Fru FruLLan

    Telis
    Åhhh mår du så pass illa
    fy vad jobbigt.
    Fixa band och piller och allt så du slipper kräkas och må illa också för den delen.

  • Telis

    Frullan, nej nej, jag kräks inte och är inte akutillamående heller. Det är bara ett lätt litet illamående någonstans i bakgrunden. Herregud, jag äter, då kan jag inte vara allt för illa däran.

  • Page

    AM, Tittade förresten på Hektor tidigt imorse och flinade glatt igen åt hans mycket vuxna min.

    Telis, fy fan för spypåsar!! Jag har några liggande i bilen (äkta stöldgods från sjukhuset) i fall (åksjuka).

    Frullan, hurra för Roffe!

  • Fru E

    Snabbt god morgon till alla innan möte hela förmiddagen

    Illamående är INTE min grej heller är nog det värsta jag vet att kräkas urk! Hoppas jag slipper det när det är dags men får jag en bebis så kan jag kanske stå ut med det

Svar på tråden Livets stora och små frågor