• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

    Telis - Men självklart!!!!! Jag letade efter ditt nummer häromdagen men hittade det inte, det försvann nog när min telefon blev stulen när du och jag åt lunch sist... Jag hoppas också att det löser sig med receptet så du får dina progynon, de skulle bara våga annat!!!!!!!!!!!!!!

    Hej Lappis! Välkommen hem och grattis på bröllopsdagen!

    EA - Jag hoppas också för din skull, mer plussitivitet till tråden!!!

  • Fru E

    Snaily-du kan mer än gärna få dem har en massa rosenrot och glandin om du vill ha

    Lappis-låter som ni haft det toppen bra och bara levt!

    På tal om navlar så har min man en enorm navel man kan köra flera varv i den

  • kängu

    Jag har navelfobi... navlar är ärligt talat nästan det äckligaste jag vet. Nu har min navel nästan "pluppat ut"... sååååå ÄCKLIGT! Ska sätta ett plåster över den när det sker så jag slipper se den.... *ryser*

  • nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2009-05-20 09:42:05 följande:
    Nenne, ja, det måste böjas i tid!


    Lappis
    hej träkeps!!
    Jag plockades på 15 ägg, 6 är befruktade och vi ska på ET på lördag. Idag har jag börjat med vaggisar och Trombyl. Jag mår hyfsat men är liksom spänd över hela magen så det känns som om att jag hellre skulle vilja ligga ihopkrupen med Nancy och spinna lite. Otålig och jävligt nervös att det ska hinna skita sig på vägen!

    Telis
    jag har ju progesteron som det står "Telis" på!
  • Telis

    Tack för infon kängu!! Är på väg dit nu, kommer definitivt att säga till.

    Krya på dig!

  • nennesjuttioåtta

    Kängu


    EA
    Köra runt i den! HAHA! Med vadå?!??! Speedway??

  • nennesjuttioåtta

    Lappis
    om du inte sett det - så GRATTIS igen på bröllopsdagen!! TJOHOOOOOOOO!!!!!!

  • Telis
    kängu skrev 2009-05-20 09:54:17 följande:
    Jag har navelfobi... navlar är ärligt talat nästan det äckligaste jag vet. Nu har min navel nästan "pluppat ut"... sååååå ÄCKLIGT! Ska sätta ett plåster över den när det sker så jag slipper se den.... *ryser*
    Men gud vad skönt att höra att det finns fler än jag!! Jag klarar inte av min egen navel heller, andras ska vi inte prata om!
  • snaily

    Kängu - Du delar navelfobin med min make, hans navel får man absolut inte röra.

    EA, tack, rosenrot knapras redan, men till ingen nytta verkar det som.

  • kängu

    Åh Telis jag trodde jag var ensam om detta!!! Nä andras navel är ännu värre. Får panik om jag ser att maken pillar sig i naveln...

Svar på tråden Livets stora och små frågor