• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Bluebride

    tycker synd om er som kämpar med vikten, jag har det för bra. De få kilon jag har kvar efter graviditeten är inte ivägen ens bara bra att de finns.

  • Bettertogether

    Även idag har jag fyndat lite spontant :P Gick in i en affär (som faktiskt heter "BILLIGA BUTIKEN", fritt översatt från Finska) efter jobbet idag, och hittade ett erbjudande på 4 små genomskinliga ljuskoppar för 1 ? (10 SEK).... Så jag köpte upp alla de hade, 43 stycken. Och det blev bara att kosta 104 SEK. Lyckat tyckte jag :)

  • Bettertogether

    Och förresten... Här i Finland är det morsdag på söndag, så då tänkte vi ge våra mammor den bästa morsdagsgåva de kan tänka sej.. BERÄTTA OM VÅRA PLANER :D

  • Sundance

    Nej nu får det vara nog! Nu ska jag också se till att köpa den första prylen till vårt bröllop. Även om det så bara blir en lite ljuskopp. Punkt slut.

  • MV85
    Sundance skrev 2009-05-07 21:04:59 följande:
    Vet ni hur långt i förväg man behöver boka vigselförrättare för borgerlig vigsel?
    I Gbg kan man inte göra det förrän man har giltig hindersprövning fick jag lära mig idag av en kompis som ska gifta sig borgligt där i september.
  • Zavannah

    Idag har jag gråtit mina första bröllopstårar Jag pratade med prästen som ska viga oss (hon är oxå min nuvarande kollega) - världens goaste kvinna och vi blev så rörda båda två, och hon tackade för äran att jag valde henne. Det är ju jag som ska tacka hihi, jag är såååå glad att hon ville viga oss

  • MV85

    Idag bestämde jag mig för att våga mig på en klänning jag inte trodde m2b skulle gilla... men utan att veta om det har han lyckats tala om för mig att han gillar mycket coolare klänningar än jag trodde... Så nu har jag nog bestämt mig för en klänning som INTE kräver en massa massa ändringar, utan bara byta ut knäppningen mot snörning och sy på ett litet avtagbart axelband

  • sarahkka76

    fenixx: jo, det gäller att komma igång igen Kan förstå att man blir frestad, har ni inte fruktkorg på jobbet?

    MissMijah: det var inte dåligt! Grattis till det

    Jag skulle inte klara av att äta en massa pulver drycker och bars och sånt, jag måste få äta mat, riktig mat, så därför passar mig Viktväktarna bra.

    ellabay: det är en mycket bra start!

    Sundance: oj, det var en sen middag! Då ligger jag och sover hehehe Ja, det är viktigt att man äter alla mål och att manframför allt äter minst på kvällsmålet.

    Bluebride: åh vilken tur! Ska vi byta?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6