• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • maj2010

    Vi förlovade oss helt spontant på 1:a maj ifjol, dagen därpå gick vi och valde ut ringar. Vi hade tänkt hålla tyst i de tre veckor vi fick vänta på ringarna, men ångrade oss rätt snabbt. Min sambo skulle nämligen iväg och segla i en vecka tillsammans med sin bästa kompis och ett helt gäng grabbar och risken fanns ju att han skulle försäga sig efter några glas vin en kväll... Därför bestämde vi oss för att berätta för närmaste familjen och vännerna direkt. Föräldrarna ringde vi till, de övriga fick sms.

  • molnis

    Har ju tänkt sy min klänning via lillsessan och hade tänkt å ta tag i det nu och sätta ihop bilder skisser osv. Men nu visa det sig att min svågers syster som precis lagt ner sin klädaffär egentligen är utbildad sömmerska och syr lite klänningar osv med en annan person. Träffade henne igår på ett kalas och hon skulle kika på det och så ska vi höras i veckan.
    Kan ju vara bra att kunna testa den under tiden osv ändå, de bor ca 3 mil härifrån så är ju ok. Vill även se exempel på va de gjort men det kändes som de hade koll å de hade ju massa maskiner osv. Så om det matchar kinapriset kanske jag kör på det.

    Kul när folk erbjuder sig med tjänster som man inte riktigt känner till när man berättar om bröllopet=)

    Tänkte ringa vigselförrättaren i veckan med, om han ej vill/kan känns det som man får börja kika mer på det där..

  • mysifer
    Fenixx skrev 2009-05-02 18:52:47 följande:
    mysifer>> ja där kan man snacka snabbspolning. kommer ju få äran att beskåda er, då jag och sambon ändå ska dit till fästningen.sundance>> roligt att bestämt datum. får du hänka på juli-tråden med. FruH>> skoj med tärnklänningarna! själva så har vi haft kalas idag då våran pojke fyller år och när sambon varit iväg och grejat så har hans bror(bestman) pratat med mig om lista med kompisar och sånt inför svensexan, som han redan börjat spinna på...stackars min sambo säger jag bara. men även under kalaset så verkade alla inne för klädsel och hela temat så känns jättekul!
    ja ni får ju plats på första parkett
  • makupala

    åh va roligt mysifer!! du får berätta för oss sen hur det gick!!


    mysifer skrev 2009-05-02 09:38:11 följande:
    fenixx: kul att alla var så positiva!jag har legat lite lågt i tråden ett tag nu, dels för att jag inte haft nån vidare lust att planera men sen för att vi har ändrat våra planer ganska rejält.vi ska gifta oss i år istället, närmare bestämt den 18 juli, så jag platsar inte riktigt här inne längre. vi har också berättat för våra familjer nu i dagarna och det möttes av paffa reaktioner men jag tror att alla är positiva ändå så efter att ha tagit det lugnt med planeringen blir det speed-planering nu framöver istället men det ska bli jättekul!
  • makupala

    efter att ha läst att mysifer gifter sig redan i år, började jag och m2b att prata lite om vårt bröllop. Vi har ju skjutit upp planerna på fler barn eftersom vi tänkt gifta oss 2010 istället. Men nu ska vi se om vi kan boka om så att vi kommer gifta oss redan i augusti i år!!

    Och det innebär ju också att vi kan sätta igång baby-verkstaden efter det.. Weeiii!! Så förhoppingsvis blir det ett sommarbarn till 2010 istället!

    Har så mycket fjärilar i magen nu så det är helt otroligt!

  • FruHögstadius

    fick svar från bageriet idag, 48:- biten alltså 3100:- för våra gäster.
    Inte billigt, men de har smakerna vi vill ha, gubben tycker att vi ska ta dem,.

    vi planerar bebis efter bröllopet sen hur långt efter vet vi inte, beror lite på hur det går med studierna.

  • makupala

    vill bara att det ska bli måndag nu, så att jag kan ringa kyrkan och festlokalen o höra mig för.. förhoppningvis är inte allt uppbokat under sommaren!! får hålla tummarna!

  • rosesarered

    Oj snabba puckar mysifer! vad kul om det fungerar ekonomiskt och planeringsmässigt så är det ju bara att tuta och köra känns det pirrigt? inte alls långt kvar till ert datum.


     


    Sussii,


    det är inte säkert att prästen går med på brudöverlämning för att det inte är en svensk tradition. Vi kommer inte att ha det även om vi gifter oss borgerligt. Har ingen nära relation till min pappa så för mig skulle det känns fruktansvärt löjligt att bli överlämnad. 

  • FruHögstadius

    jag måste bara få lite tips. Min gubbe hittade ett västset som han ville ha ( bild i galleriet), har ni några tips om hur vi kan blanda in svart/silver i vårat färgtema? , jag visade honom en snygg väst i beige, men han hittade snabbt denna väst i stället och vill ha ha den så måste han ju få det.

    Jag funderar på att ha in lite silver, ex. servetterna och kanske någon silvertråd i dekorationerna på borden. Men till ex. mig ? jag funderade på att välja en klänning med ex. svart eller silver mönster i , emn det är inget som jag har tittat på. Tärnklänningarna är ju bruna.

    Hur kan jag få in yttligare två färger utan att det ser för mycket ut?
    ska jag ta bort färgtemat och bara köra skogstema ?

  • Fenixx

    vad är detta...ska alla fuska och gifta sig redan i år??

    kräver ju uppdatering och bilder sen isåfall.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6