• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Fenixx

mysifer>> ja där kan man snacka snabbspolning.
    kommer ju få äran att beskåda er, då jag och sambon ändå ska dit till fästningen.

sundance>> roligt att bestämt datum. får du hänka på juli-tråden med.

FruH>> skoj med tärnklänningarna!

själva så har vi haft kalas idag då våran pojke fyller år och när sambon varit iväg och grejat så har hans bror(bestman) pratat med mig om lista med kompisar och sånt inför svensexan, som han redan börjat spinna på...stackars min sambo säger jag bara.
    men även under kalaset så verkade alla inne för klädsel och hela temat så känns jättekul!

• MV85
    molnis skrev 2009-04-29 20:48:19 följande:
    MV85 - Jag var på Åhléns idag och såg en söt bolero, har ingen koll på vilken stil du tänker dig, men sökte snabbt på nätet och hittade den där också.www.ahlens.se/opencms/mode/frk_var09/Den är några rader ner och det står nyhet..mycket spets och den är tunn.
    Njae alltså... jag kommer ha en väldigt speciell klänning med mycket broderier och liknande så spets på boleron blir nog lite mycket kaka på kaka.. plus att jag inte vill att den gömmer klänningen för mycket..
    Jag har jätteproblem med att jag inte vill dölja klänningen något alls egentligen, men samtidigt inte vill ha bara axlar i kyrkan...
  • FruHögstadius

Jag kommer att lägga fram min slöja över axlarna när vi är i kyrkan.

• MV85

Hmmm det är ju oxå en idé... om den ligger kvar så det vill säga...

• Bettertogether

På tal om att "släppa bomben"... Eftersom jag är så himla feg när det gäller att berätta om höjdpunkter (likadant när vi förlovade oss), så funderar jag på att printa ut en bild på brudklänningen, som jag ju faktiskt redan har införskaffat, och bara säga åt mamma något i stil med "jag tänkte bara visa vad jag har köpt", och ge fotot.. :)

• Fenixx

bettertogether>> skönt att höra att det är någon mer som är lite småfjantig när man ska berätta om stora nyheter.
    våran förlovning åkte vi iväg och gjorde för oss själva och hade ut en annons i tidningen samma dag för våra nära att se. haha

tycker det lät som en rolig idé med bilden.

• FruHögstadius

när vi förlovade oss så pratade i allmänt om våran dag på stan, vi gick och tittade på jeans, köpte lite mat och sen beställde vi förlovningsringar och sen tankade vi etc.

Ingen trodde på oss, men sen när förlovningsdagen kom så skickade vi ett sms.

men till våra föräldrar nu när vi ska gifta oss så satt jag och tittade i tidningar, sen frågade de när ska ni gifta er , då sa jag datumet, vi började planera på skoj, sen har det blivit allvar, men bilden tycker jag låter kul

• MV85

Förlovningen berättade vi om genom att skicka mms på våra händer med ringarna på till familjen och närmsta vännerna ca 15 minuter efter att han hade friat (januari 2008)...
    Att vi planerar bröllopet vet dock ingen än o planerna kommer (antagligen) avslöjas genom en blogg... Snacka om att chocka folk! hehehe
    Är dock precis lika nervös som er andra inför att berätta det... Vet att det är fånigt, men det känns otäckt ändå..!

• Bluebride

någon som vet sin ingångsmusik? jag har en favorit, men killen är inte så förtjust i den, men det struntar jag i, han får bestämma utgångsmusiken istället bara det inte blir något idiotiskt.

• Bettertogether

Förlovningen berättade vi egentligen inte för någon, utan vi åkte först till mina svärföräldrar och drack kaffe. De märkte aldrg något, så vi blev tvugna att säga typ "vi tänkte bara komma och visa", och visade ringarna. Likadant med mina morföräldrar. Först sedan fick min mamma veta, eftersom hon befann sej i grekland just då, så skickade jag sms istället :/

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6