• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • sindri

ja och mina tärnor har varit och tagit mått på våra klänningar å å de ska bli så kul att se hur de går. annars e de väldigt lungt här på planeringstadiet lokalen är ju redan fixad och kyrkan kunde mna inte boka för än i augusti så jag får väl vänta. annars vet ja inte vad som händer så de får bli som de blir;)

• Bettertogether

Här planeras det också bebis efter bröllopet... eller egentligen planeras det väl inte, men då slutar vi försöka att INTE bli föräldrar.

Är det vanligt att man inte kan boka kyrka förrän ett år på förhand?

• FruHögstadius

jag vet itne , vi fick svar från kyrkan att vi kunde boka när vi ville, men vi sa aldrig att det då var ca 2 år kvar. men vi kommer att boka då, vid ett år, be om en rundtur i festlokalen och kyrkan,. de andra blir nog bokat eftersom. Men vi måste spara mer pengar först så vi vet att vi har råd med allt.

var tror ni om att vira silverfärgade satinband runt buketterna för att få in gubbens färg från västen till oss andra i följet?
    har ni några andra tips till ex. dulning och inbjudningar?
    funderar på att knyta samma band runt arrangemangen i lokalen och kanske på stolarna.

• Bluebride

här finns barn redan å bröllopet känns otroligt avlägset just nu

• molnis

Fru Högstadius - Så jag tycker att han skulle kunna ha den västen utan att de färgerna tas upp i resten.

Vårt färgtema är vitt, rosa (både ljus och cerise) och rött. Sedan har vi tyll och pärlor på ståltråd som en grej med. Detta tas upp i buketter och Corsage. Tärnorna kommer ha ceriserosa klänningar och bestmen kommer kanske ha tex ceriserosa slips. Men vi tänker lite att våra kläder ska synas. Min m2b säger att han vill ju helst va det finaste den här dagen och sticka ut på samma sätt som jag gör i vit klänning. Så han ska antagligen ha någon lite brungrå färg på kostymen och ev lite champagne på västen osv.

Men många gör ju så att de matchas och tycker det kan vara fint också. Men man måste ju inte=)

• Sundance

Fru Högstadius: Vilken fin klänning! Jag gillade dem. Själv är jag fortfarande lite velig hur jag ska göra med tärnklänningarna. Både jag och m2b vill gärna att de åtminstone ska ha samma tyg (och då nyans), alla 4, men olika modeller, så att alla trivs i sin. Men då är det ju sy upp som gäller och jag är rädd att det blir ganska dyrt. Är fortfarande velig till hur mycket av klänningen jag ska låta tärnorna betala och så.

Är det någon som har erfarenhet av att handla på David's Bridal? Där verkar det som att man kan beställa klänningar och vara säker på att det är samma färg när man väljer deras färger, liksom. Oavsett modellen på klänningen.

• Sundance

Vi kommer att ha Forest Gump theme som ingång. Första delen av stycket när tärnorna går in och själva "ping-pong-delen" när jag går in (om du lyssnar på "meny-musiken" på dvd:n. Jag vet att den är ganska vanlig men för oss har den faktiskt innebörd, eftersom vi låg och tittade på den den kvällen vi blev tillsammans. Av någon anledning kändes det helt naturligt att krypa upp i samma soffa den kvällen (innan låg vi alltid i varsen) och sen i mitten av filmen började vi kyssas *rodnar*. Till slut när vi pussats ett bra tag, sa min m2b: "Har vi inte hört den här slingan (ping-pong-slingan) väldigt många gånger nu?" Haha. Ja så gick det till.

• Fenixx

vad mysigt, jag tycker forest gump låten är jättefin att ha.
    även ledmotivet till änglagård är fin.

• Sundance

Ja, den har jag funderat på som utgång. Men vad tycker ni om ledmotivet till "The Gladiator" som utgång?

• mysifer
    rosesarered skrev 2009-05-03 18:02:11 följande:
    Oj snabba puckar mysifer! vad kul om det fungerar ekonomiskt och planeringsmässigt så är det ju bara att tuta och köra känns det pirrigt? inte alls långt kvar till ert datum.
    jo det är klart det är pirrigt med mindre än 11 veckor kvar nu planeringen var ju klar sen innan i princip så nu hänger det mest på leveranstid på kläder osv men jag hoppas det löser sig. älsklingen ska skriva ut hindersprövning och namnändringsblankett idag när han är i skolan. det kommer kännas på riktigt när det är inskickat!
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6