• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • rosesarered

En Ot-fråga:

Har ni tips på dopgåva?

Vi ska på dubbeldop i juni vilket innebär 2 olika presenter. Sambon blir dessutom gudfar till det ena barnet som döps, vad ska man ge för gåva då?

vi vill gärna ta tag i detta NU så att det inte blir sista minuten-shopping sedan.

Vad brukar ni ge i dopgåva? om ni har döpta barn, vilka presenter uppskattades?

• Fenixx

jag har varit inne och kikat lite snabbt, men haft besök av svärmor.
    sen håller vi på och röjer ur förråd och det vankas kalas i helgen för våran blivande 2åring med.

här har du en länk med jättefina personliga dopgåvor som dem gör åt en.
    www.jamaprodukter.se/

jag själv och många mer vill helst slippa dessa sparbössor och annat liknande i silver som man gav mer förr i doppresent, står mest och dammar igen.

• FruHögstadius

å, idag kommer mina tärnklänningar
    funderar på att köpa broscher till mina tärnor i form av bruna blommor, som jag funderar på att låta de ha , ex i håret, tycker ni att de4t gör något att de är i plast?

Vi köpte en skyddsängel, finns i guld och silver på ex. smycka. jättefina

• FruHögstadius

det är ett hängsmycke, glömde säga det.

• maj2010

Hej tjejer!

Idag blev det äntligen av - första klänningsrundan! Min mamma är här och hälsar på, så jag tog med henne och åkte till Kungsbacka för att spana in två butiker jag hört talas om. Ojojoj vad känslofyllt det var att för första gången glida i en brudklänning. Vi blev nog lite blanka i ögonen båda två...

Jag har nog ändrat uppfattning lite om vad det är jag vill ha för klänning. De enkla klänningar jag kikat på på nätet kändes plötsligt tråkiga och "platta". Tjejen i butik nr 2 var helt fantastisk och plockade fram en massa olika klänningar i olika stilar och visade vad som funkar på mig. I en av klänningarna fick jag helt makalös figur, knappt så jag trodde det var jag! Och den hade både halterneck och en del pärlor på sig, vilket jag inte trodde att jag gillade. Det ska bli en spännande resa det här...

• Fenixx

åh vad roligt att åka och prova klänningar!
    är nog viktigt att prova sig fram faktiskt. har läst om många som tagit ut en modell, men sen när dem varit och provat så har det blivit något helt annat. är ju skillnad att se på bild och sen ha dem på sig.

• molnis
    rosesarered skrev 2009-04-29 22:19:52 följande:
    En Ot-fråga: Har ni tips på dopgåva? Vi ska på dubbeldop i juni vilket innebär 2 olika presenter. Sambon blir dessutom gudfar till det ena barnet som döps, vad ska man ge för gåva då? vi vill gärna ta tag i detta NU så att det inte blir sista minuten-shopping sedan. Vad brukar ni ge i dopgåva? om ni har döpta barn, vilka presenter uppskattades?
    Har gett boken Lejonen och badkaret till två st och vart jätte uppskattad! Det är en jätte fin bok med fina bilder som man då fyller i namnet på den som får boken + föräldrar och några fler som då nämns i boken.
  • Fenixx

ja finns fler böcker med olika innehåll där barnet och deras närmsta kan nämnas i handlingen... uppskattat.

• workoutgirl

maj2010:
    åh vad kul att prova klänningar! Jag längtar verkligen efter första rundan. Har planerat in en provning till sista helgen i maj. Och jag vet inte alls vad jag är ute efter direkt så det blir spännande.

• Fenixx

workoutgirl>> men då är det ju lite skoj att se vad som passar och du gillar i verkligheten så.

själva så är det en stor dag, för vi ska berätta för våra föräldrar om våra planer.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6