• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • molnis

mv85 kanske vänta lite till och se vad som kommer in i för nya sommarkläder i de vanliga affärerna? Inte sett något bland studentkläderna?

• MV85

Inte sett en enda bolero i affärerna... bara i brudbutikerna..

• molnis

va konstigt, fanns ju så många förra året. ska hålla utsikt när jag ränner runt i affärerna =)

• Sundance

Tack för era ord. Jag ska försöka hitta klänningen och prova den. Det är en Maggie Sottero så jag kanske inte ens får tag i den i Sverige men har ju ganska nära till Köpenhamn så jag kan kolla där också. Lägger in en bild i mitt galleri. Tror ni den passar till min m2b om han ska ha svart eller mörkgrå kostym fast med frockcoat. Matchande väst och röd plastrong. Så jag har väl kansek tänkt sätta ett rött band i midjan. Ni tycker inte det blir lucia över det hela???

Äsch, länkar istället...
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&style=S5223

• Bettertogether

Hej tjejer!

Jag har varit, och kommer antagligen vara, ganska overksam här... :/ Är på praktik i blomaffär hela dagarna och på kvällarna är det allt möjligt annat som håller mej sysselsatt :) Dessutom bor jag hos min mamma under praktiken, och vi har gemensamt datarum.. Risken för att de hemliga planerna ska avslöjas är för höga för att kunna sitta timtals här :P

Men planerna är i full gång, och jag kan inte låta bli att tänka på min vackra brudklänning som hänger hemma i skåpet :) SNART SKA DET AVSLÖJAS! Men däremot vet jag inte än HUR det ska avslöjas :P
    Tips?

• MV85
    Bettertogether skrev 2009-04-28 17:13:22 följande:
    SNART SKA DET AVSLÖJAS! Men däremot vet jag inte än HUR det ska avslöjas :PTips?
    Vårt avslöjande kommer med en blogg!
    Min familj/släkt vet inte att jag har en blogg, men det har jag och på denna skriver jag allt eftersom när vi planerar... Så när planerna ska frigöras så kommer de få ett mail med info att börja läsa bakifrån och en länk till första inlägget på bloggen och där står det att vi planerar bröllop, och vilket datum
  • Sussii

Hej flickor.
    somvanligt halkar jag bort här ifrån ibland :S
    men tänkte bara uppdatera om att jag har vart och testat lite klänningar i stuket på den jag ska beställa och ja jag är som kär i modellen då jag och dom andra tyckte det passa mig perfekt. hihi Jag var ju livrädd att dom inte skulle ta mig på allvar då jag se ut att vara yngre än 18 och är snart 23 lixom men med mamma med mig såå kanske det hjälpe mycket. dom bara kasta fram klänningar och bytte om på mig. :D rooligt ju :D fler som har testar klänningar?? =)

Är det någon som har tänkt att byta bröllopsklänningen efter middag till festen för att inte den ska trampas sönder eller bli förstörd??

• Fenixx

ja själva så ska vi berätta för föräldrarna och deras nya partners nu på fredag!! känns väldigt pirrigt..då dem ändå ska träffas över middag, så tänkte vi springa över lite snabbt och berätta det, så har dem ett samtalsämne ihop.
    men vet inte riktigt hur vi ska säga...jag blir alltid så nervös över sånthär.

sen är det bara våran tänkta toastmaster vi ska fråga också... vi hoppas han tackar ja, men vi vet han har mycket för sig så i värsta fall har vi en kille som 2a val som är kanon han med.
    för toastmadame och tärna/bestman är klart nu. känns såå roligt att dem tackat ja.

• makupala

jag funderar på att ha en andra klänning att byta om med, för min bröllopsklänning har rätt långt släp.. och dessutom va min klänning väldig billig så det skulle inte göra något hål i budgeten att köpa en till klänning..

men samtidigt känner jag att man har ju bara en chans att få ha på sig denna underbara klänning och då kanske man ska passa på att ta den och ha klänningen hela dagen.. hmm.. klurigt..

Sussii skrev 2009-04-28 22:40:12 följande:
    Är det någon som har tänkt att byta bröllopsklänningen efter middag till festen för att inte den ska trampas sönder eller bli förstörd??
  • pandis81

jag funderade på om jag skulle ringa och boka kyrkan vilken dag som helst.
    För nu har vi ju kommit in och det är mindre än ett år kvar. Det var ett år kvar i fredags.
    Se vilka tider dom har för vigslar just i den kyrkan

vad tror ni om det ??
    Då känns det u lite mer verkligt att det snart är dags.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6