• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • sarahkka76

Hej tjejer! Här är planering avstannad. Man har gjort så mkt att man inte kan göra så mkt mer just nu. Det är så lång tid kvar så det mesta måste man vänta med. Vill göra ngt!

• 73an76an

Jag som knappt börjat planera.. eller planer har jag har inte genomfört något ännu.. Jag har en ganska så klar bild över tema, dukning, kort osv men det är så tidigt så man kan ju inte riktigt börja med något ännu..

det vi kämpar med är att hitta kyrka och lokal. Kyrkorna här i Västerås har inte gjort sin planering ännu så de kan inte lova mig något ännu.. har dock preliminär bokat två kyrkor så någon borde jag ju få.. Men värre är det med lokal då vi vill ha en lokal där vi kan ha catering för att hålla ner kostnaderna. Är ont om sådan här.. eller så är jag dålig på att leta...

• Sundance

Jag vet!!! Den här lokalen alltså! Jag blir tokig på att vi inte kan välja och bestämma oss. Pratade med min m2b igår och han sa att det viktigaste för honom är att vi är på någon annorlunda plats, och vacker. Och så vill han väldigt gärna ha tält. Så med tanke på att det är ganska dyrt att hyra stora, fina tält så måste hyran för platsen där vi ska sätta upp tältet, vara väldigt billig. Just nu lutar det åt Bollerup. www.bollerup.se

Kika gärna!

• FruHögstadius

det ser fint ut sundance, jag jobbas kunna få med gubben till kyrkan snart för att titta på lokalerna, kanske inte boka än, men så att vi kan få komma in och tittat på utrymmerna iallafall jag har ju varit där förr, men inte gubben.

Vi har ju frågat runt lite hos konditorierna här runt omkring, men bara en verkar göra moussetårtor och då bara hallon! vi får se om vi väljer att beställa tårtan från chokladhuset.se som vi planerade från början även om de skulle kosta nästa 4 000:-

• Sundance

Oj, är inte 4000 för tårtan ganska mycket? Jag har iofs dålig koll. Jag räknar med 2000 för vår.

Håller med dig om att man nog helt enkelt ska åka runt. Han är så rolig min m2b. Igår när han sagt att han vill vi ska va på ett annorlunda ställe frågade jag honom hur vi ska hitta detta ställe (han letar nämligen ingenting själv, det är det jag som gör). Och jag har verkligen letat! Då svarade han "jag tror vi ska ta bilen och åka runt lite". Jag: "Ok, var menar du att vi ska åka?". Han: "Nä, men ner mot havet och så. Där kan ju finnas något jättefint ställe som är privatägt som vi inte känner till" Det låter så enkelt när han säger det, och det kanske det iofs är också men jag förstår inte riktigt hur han menar. Var menar han att vi ska börja liksom? Ska vi bara gå in till ett fint hus, ringa på och fråga om vi får ha vårt bröllop i deras trädgård?

• FruHögstadius

jo, det är superdyrt, men per vill ha just DEN tårtan, men jag fortsätter att leta, hade hittat en där tårtan skulle tosta 1800:- ungefär, men inget svar från dem alls, men jag ska jaga vidare, 4000:- har vi inte råd med idagens läge..

justnu letar jag efter fotografer, IGEN... alla är så dåliga på att svara på mail, får väl grabba telefonen snart..

• 73an76an

åhh.. jag vill oxå ha tält.. och runda bord.. Men som du sagt, det är dyrt att hyra.. Sen måste man ju ha något ställe att sätta upp det på och det måste i sin tur finnas tillgång till toalett.. :(

Sundance skrev 2009-04-23 11:59:32 följande:
    Jag vet!!! Den här lokalen alltså! Jag blir tokig på att vi inte kan välja och bestämma oss. Pratade med min m2b igår och han sa att det viktigaste för honom är att vi är på någon annorlunda plats, och vacker. Och så vill han väldigt gärna ha tält. Så med tanke på att det är ganska dyrt att hyra stora, fina tält så måste hyran för platsen där vi ska sätta upp tältet, vara väldigt billig. Just nu lutar det åt Bollerup. www.bollerup.seKika gärna!
  • Fenixx

ja själv står det också still i planeringen nu, men är mycket skoj som väntar.

ja jag är så glad angående bord/stolar att vi fick ett ställe med den stilen vi ville ha och höga ekstolar, precis som jag hade drömt om precis när vi började planera. så lönar sig att kika runt.

• FruHögstadius

jag skulle vilja ett trädgårdsbröllop, ala amerikansk bröllopsfilm, med grillbuffé och vita tält, men det är nog inget vi kommer att kunna fixa, men jag vill också ha väldirg många olika sorters bröllop, så det får bli en blandning
    jg ska iallafall snart åka bil och ska då plåga gubben lite IGEN

• Fenixx

haha han kommer inte undan fruH.

ja med alla ens ideér man har så skulle man behöva ha 10 bröllop, fast med samma man helst då haha.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6