• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • mysifer

har också varit på jakt efter fotograf i skåne ett bra tag nu. har varit i kontakt med några stycken men inte bokat. utifrån deras bilder kan jag rekommendera

www.mikaelstiller.com
    och
    www.ramonabach.com

Sundance skrev 2009-04-17 11:42:38 följande:
    Jag fick just svar från min drömfotograf. Brigitte Grenfeldt. Ni har säkert hört talas om henne. Hade så gärna haft henne på vårt bröllop men hon ska ha 25.000 för 5 timmar (vilket var minimum för vad jag kunde boka när hon reser till skåne) + resekostnader och uppehälle. Det går inte ihop med vår budget. Jättetråkigt! Jag älskar hennes in-the-moment-foton! Någon som har tips på en riktigt bra fotograf i skåne?
  • Fenixx

jag har inte hört talas om den fotografen. men synd med kostnaden. ville själv gärna haft Jenny blad i göteborg som tar fantastiska kort. men då vi ska vara i en annan stad så var vi tvugna att boka henne för heldag, och det hade vi inte råd med!

• sarahkka76

Sussii: vad snällt av din mormor

Sundance: jag kommer också att köpa min klänning till nov-dec. Man vet aldrig hur kroppen förändras så det är bäst att vänta så mkt det går.

• Sussii

Ja visst var det. är så glad. :D
    Hon har alltid överraskatt vid såna tillfälen med speciella tillfällen, studen och födelsedagar, flytt osv. min sweetie. =)

sarahkka76 skrev 2009-04-17 12:35:29 följande:
    Sussii: vad snällt av din mormor Sundance: jag kommer också att köpa min klänning till nov-dec. Man vet aldrig hur kroppen förändras så det är bäst att vänta så mkt det går.
  • Sussii

Ja verkligen kul och vid ett bra tillfälle (deppet) känner mig så lycklig. hon betyder mycket för mig och nu när klänningen betyder mkt även om jag inte har den ännu så betyder den något mer extra när hon ska stå för den slanten. =)

tack för tipset ang stenar. har tänkt på det med. bara att gå ut och leta hahaha, ska till gotland i sommar och kanske kan hitta lite där med om amn får ta med dem hem vill säga ;) men där är killen inte så pigg på det eftersom då måsste vi släpa på det :P + 2 barn och packning. hihi

giz83 skrev 2009-04-17 07:34:31 följande:
    Hej tjejen...guuud va härligt att din mormor är så underbar!!! va kul och verkligen underbart rätt tillfälle för en sån sak...=)och vad gäller stenarna...kolla i skogen...eller om ni har ett pågående stenbrott nånstans...eller bara ett industriområde...där kan det finnas en hel del balla former på stenar...=)annars kan man ju alltid gå runt i sitt hemområde o leta lite...=)eller om du har en strand nånstans...där kan det finnas
  • Sundance

Hej på er!

Har alla dumpat datorn i helgen? Här har visst varit väldigt lugnt :). Det fina vädret kanske. Själv har jag jobbat så jag har haft lite tid att surfa runt på BT.

Nu har nog förresten jag och min kära MrR (sambon) kommit en bit på vägen i planeringen vad gäller vart vi ska va. Vi vill ju gärna kunna ta med egen mat och dryck och fixa detta själva så det är många av de större slotten som går bort då man ju måste beställa genom deras restaurang. Jag tänker inte betala 200kr/vinflaska när jag kan sticka till Tyskland och köpa billigt. På Bäckaskog slott fick man inte sätta upp tält i trädgården så de gick tyvärr bort. Vi har mer eller mindre bestämt att det är tält vi vill köra på. Och grillbuffé!

Nu funderar vi på att va på Bollerup, då min MrR's svåger jobbar där, så vi får nog sätta upp ett tält där billigt. Inga problem att ta med egen proviant heller. De har en fin sal i borgen som man kan vigas i vid regn också. Eller... Den går att göra riktigt fin.

Sedan har jag också funderat på att kolla upp Blommeröd Arabstuteri. Jag som älskar hästar och har gjort hela mitt liv hade verkligen tyckt om att va där. Tänk ett bröllopsfoto med mig och en vacker arab (häst alltså!). Kan lätt låta fel annars, haha. Det ligger vackert vid Ringsjön.

Säg gärna vad ni tycker...
    www.bollerup.se
    www.blommerod.com

• Fenixx

ja själv har man jobbat i helgen så inte varit så aktiv.

när jag hörde fin sal i en borg så blev jag väldigt nyfiken.

men om du älskar hästar och har chans att vara på ett ställe med fantastiska arabhästar så lät det ju såå läckert! fräckt att göra festlokal där och kunna ta otroliga bilder!

vad säger din M2b? ni för överväga plus och minus med ställena.

men jag gillar era 2 förslag. skoj med lite annat så.

själv hoppas jag få lite läckra bilder med vårat tema.

• Sundance

Hej!

Jo, salen i borgen är jättemysig, men när jag hade skrivit inlägget så började jag fundera och kom på att det endast finns en ingång till salen och att den är mitt på ena långsidan. Det betyder att jag inte kan komma in och gå längst gången fram till min m2b. Det blir ganska kort att bara gå längst hälften och den är inte så bred liksom. Just den delen av dagen, när jag dyker upp vid början av gången och går mot min m2b med Forest Gump Suite i bakgrunden, känns så otroligt viktig så jag vill liksom ha en bit att gå. Får titta på salen igen och se hur det skulle kunna gå att lösa.

• Krystal

Har varit och köpt saker på Panduro för jag har tänkt se om jag inte kan fixa ihop en brudkrona själv som jag vill ha den, med skrullar, franska liljor och pärlor.. Ska sitta med det dom dagarna nu vi är på landet...

• pandis81

jag har inte varit så aktiv på sistone men jag är inne och läser och kollar på det ni skriver.

på fredag är det ett år kvar för oss så nu känns det pirrigt att se hur detta året kommer att bli.

har haft tankarna lite på annat håll, men hoppas att jag snart är inne i bröllopsplanerna igen.
    kul att så många har hittat sina klänningar nu, har sett lite av era disskusioner även om jag inte har läst alla sidor.

Men hoppas att ni har haft en trevlig helg.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6