• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • AbbiesMamma
    Sussii skrev 2009-04-14 23:59:55 följande:
    Hallååjsan!!! Såg sista programmet "vårt bröllop i era händer" och då hade dom Miranda nallar som tårt dekoration. och är det NÅGON som kan veta en hemsida som säljer dem?? uppskattar mer svenka sidor då :)
    Jag va inne på deras hemsida idag för att se när nästa program ska gå (för ja trode det va idag).. men det är tydligen inställt lr nåt. Iaf så va de rätt många som frågat om cake toppern me miranda nalle (lr me to you teddy som de heter på engelska om ni ska googla).. iaf så va det en som skrev att hon köpt sin här www.essentialfs.co.uk/metoyouweddings.html
  • MV85
    AbbiesMamma skrev 2009-04-15 00:00:00 följande:
    Jag tror vi kommer ha en budget på ca. 100.000kr.. i California-mått är det 'väldigt' lågt, men jag har ingen aning om vad vi får för det i sverige.. men förhoppningsvis iaf mer än vad vi kan få i Californien Jag tror inte vi kommer ha så jättemånga gäster.. kanske 60, om ens det. Kommer nog inte så jättemånga fr min mans sida (lr mina USA kompisar heller för den delen.. tyvärr) så det blir ju ett rätt litet bröllop.
    För det borde ni kunna få en trerätters middag, kaffe och tårta, viner till maten och avec till kaffet till 60 pers, en klänning utan att behöva leta efter de billigaste om du inte vill det, bröllopsnatt på hotell, fotograf till dagen i ära osv osv osv.. Som sagt, det är ungefär det vår budget ligger på så...
  • makupala

för 45 minuter sen kom min klänning hit med bud!

va jätte nervös när jag öppnade paketet, men klänningen var underbar och satt perfekt. har lagt upp bilder i galleriet, men klänningen är ju lite skrynklig efter att ha varit nerpackad.. men hoppas ni kan se hur fin den är ändå..

• Fenixx

åhhh den var verkligen jättefin!!! ser ut att passa så fint på dig. vad roligt att du blev så nöjd.

• mysifer

jättefin klänning! älskade ryggen särskilt.

makupala skrev 2009-04-15 09:18:59 följande:
    för 45 minuter sen kom min klänning hit med bud! va jätte nervös när jag öppnade paketet, men klänningen var underbar och satt perfekt. har lagt upp bilder i galleriet, men klänningen är ju lite skrynklig efter att ha varit nerpackad.. men hoppas ni kan se hur fin den är ändå..
  • Sundance

Makupala! Helt underbar klänning! Var den beställd från USA? Måste fråga hur du tänkte med storlekar och så när du beställde. Jag skulle också gärna beställa från england eller usa men är rädd att den ska bli för liten. För stor är OK för då kan man kanske sy in den.

• Sundance

Vi har en budget på 100.000kr. Men jag tror vårt drömbröllop sprack igår. Ringde Häckeberga slott där min sambo väldigt gärna vill vara men de ska ha 50.000 bara för att hyra stället. Då ingår förvisso alla rum och salar och så. Han sa att blir man 65 gäster som vi blir så måste man hyra hela slottet. Tycker det låter lite konstigt. Vi behöver ju inte alla rum. Sen sa han att för 140.000 har vi även mat och dryg och frukost och nattmat och så till våra gäster. Ha! Det går ju aldrig.

Vi vill egentligen ha en mysig utomhusmiljö där vi kan ha våra tält. Och ha egen mat och dryck. Några tips, i skåne? Vi vill gärna kunna viga oss på plats i någon vacker del av trädgården.

• Bluebride

makupala skrev 2009-04-15 09:18:59 följande:

för 45 minuter sen kom min klänning hit med bud! va jätte nervös när jag öppnade paketet, men klänningen var underbar och satt perfekt. har lagt upp bilder i galleriet, men klänningen är ju lite skrynklig efter att ha varit nerpackad.. men hoppas ni kan se hur fin den är ändå..
    jättefin klänning
  • makupala

köpte på ebay, från kina.. så den är uppsydd efter mina egna mått. men ville man ha vanliga storlekar typ 36,38,40 o så, kunde man beställa det också..

Sundance skrev 2009-04-15 09:53:03 följande:
    Makupala! Helt underbar klänning! Var den beställd från USA? Måste fråga hur du tänkte med storlekar och så när du beställde. Jag skulle också gärna beställa från england eller usa men är rädd att den ska bli för liten. För stor är OK för då kan man kanske sy in den.
  • Bluebride

vad betalade du?
    vilken säljare var det?

makupala skrev 2009-04-15 11:09:05 följande:
    köpte på ebay, från kina.. så den är uppsydd efter mina egna mått. men ville man ha vanliga storlekar typ 36,38,40 o så, kunde man beställa det också..
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6