Hjartafró skrev 2009-04-29 16:29:45 följande:
Frågan till er som planerar liite långt i förväg är såklart, vad är det som tar så lång tid, och som behöver fixas långt i förväg? KramLycklig tidsoptimist
Först Grattis till förlovningen!
Det som tar tid är att få det man vill ha i vårt fall.
Lokalen vi vill ha t.ex är nu uppbokad för halva nästa år, och i år är det helt kört att få tider där eller i vårt andrahandsval då det andra stället är uppbokat upp mot 1½ år i förväg...
Sen som Sussii säger så är det i vissa fall mycket pengar som ska ut. I vårt fall handlar det om hundra tusen + pengar till en resa och pengar att göra av med där.
Inte alla förunnat att ha de pengarna undanlagda, o även om man har det så är de i de flesta fall i så fall tänkta till något särskilt (som vi som har bosparande sen innan) o då vill man kanske inte ta av de pengarna utan spara ihop nya till bröllopet.
Jag har en kompis som planerar deras bröllop från mars till september o en annan från december till juli...
Själv hade jag inte hunnit då jag sedan i december tittat på klänningar o fortfarande inte hittat en som känns helt rätt.. Ska dessutom beställa från kina, vilket gör att jag om jag skulle planerat på ett halvår skulle beställt för ett par månader sedan. Ingen aning om hur det skulle gått till!
Mat har vi tittat på sen i januari men menyn är inte klar för det. Bara förrätt och tårta som är klart på den fronten, så fattas huvudrätt och dessert...
Lycka till med planeringen, även om den blir kortare än vår!