• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Sundance

    Och förresten!!! Jag skrev nog tidigare att jag lämnat in våra förlovningsringar för gravering och att det först inte skulle ingå. Ha, det slutade med att han lovade mig en maskinell gravering gratis, men när vi hämtade dem hade han gett oss en handgjord. 1-0 till mig som alltid brukar vara lite försynt annars, när det gäller sådant.

    Och så har vi bestämt datum!!! Fråga sambon rakt ut igår när han vill att vi gifter oss, om vi får välja. Och efter lite funderande fram och tillbaka så har vi nu bestämt 31/7-2010! Och vi som hela tiden sagt augustibröllop. Nu får jag dra mig ur augusti2010-tråden. Jaja, känns så kul i alla fall!

  • maj2010
    mysifer skrev 2009-05-02 09:38:11 följande:
    fenixx: kul att alla var så positiva!jag har legat lite lågt i tråden ett tag nu, dels för att jag inte haft nån vidare lust att planera men sen för att vi har ändrat våra planer ganska rejält.vi ska gifta oss i år istället, närmare bestämt den 18 juli, så jag platsar inte riktigt här inne längre. vi har också berättat för våra familjer nu i dagarna och det möttes av paffa reaktioner men jag tror att alla är positiva ändå så efter att ha tagit det lugnt med planeringen blir det speed-planering nu framöver istället men det ska bli jättekul!
    Oj, hur kom det sig att ni ändrade er? Blir det samma stuk på bröllopet ändå?
  • mysifer
    maj2010 skrev 2009-05-02 09:48:08 följande:
    Oj, hur kom det sig att ni ändrade er? Blir det samma stuk på bröllopet ändå?
    ja det blir samma stuk men inte riktigt samma upplägg. det är medeltidsdagar den helgen så vi ska gifta oss där och sen ha picknick efteråt med nära och kära. så vi skippar festen men det kommer ändå bli kanon för där är massa underhållning och så på området med gycklare, musik, marknadsstånd, trollkarlar osv.
  • maj2010

    Det låter supermysigt! Häng kvar i tråden så vi får veta hur det går för er!

  • mysifer

    ja jag tittar in här fortfarande. kommer antagligen att få lite panik nu istället eftersom jag haft så låååång tid att planera innan. idag är det 11 veckor kvar!

  • Sussii

    Vad kul för er. stress stress. men har ni inte en massa klar redan? :D:D


    mysifer skrev 2009-05-02 10:04:41 följande:
    ja jag tittar in här fortfarande. kommer antagligen att få lite panik nu istället eftersom jag haft så låååång tid att planera innan. idag är det 11 veckor kvar!
    FRÅGA: ska ni låta er pappa leda er i kyrka eller var ni nu gifter er?
  • mysifer
    Sussii skrev 2009-05-02 10:12:34 följande:
    Vad kul för er. stress stress. men har ni inte en massa klar redan? :D:D
    jo lite stress blir det allt men det är i princip bara kläder som ska fixas, och ring. sen är det papper och vigselförättare men i övrigt är allt klart tror jag. är i skåne hos mina föräldrar nu och hälsar på så när vi kommer hem på måndag ska jag sätta mig och skriva checklistor
  • FruHögstadius

    vad roligt mysifer!

    i natt drömde jag att jag var och testade klänningar, drömde att jag var på någon smal vind och hon som hade butiken tog fram massor med klänningar men ingen som jag gillade, det fanns en jättefin som jag ville ha, och jag sa att jag ville testa den, så hon tog fram en klänning som var 7 storlekar för stor, för hon hade bara den och sen en som var en storlek för liten. Hon tyckte att det var bättre att ha en för stor än för liten klänning , snart fyller jag år så då önskar jag mig en klänningsrunda av gubben, och en slöja som present, eftersom han sa att vi kunde åka när som helst och testa klänningar.

    Fick hem mina tärnklänningar, och de är superfina. ska lägga ut ilder på dem senare, min syster kunde ha sinn, min andra tärna är bortrest, men hennes måste vi syn in, det vet jag redan. Helt klart värt pengarna, ett tips, till er som har brunt eller blått i färgtemat.

  • sarahkka76

    fenixx: grattis till ett positivt bemötande!

    mysifer: det var snabba vändningar! Roligt att ni gifter er så snart!

    sundance: grattis till det bestämda datumet. Vi gifter oss också samma datum
    Kul att ni fick era ringar som ni ville ha dem till slut

  • FruHögstadius

    nu finns bild på tärnklänningarna i galleriet och på bloggen..

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6