• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Sundance

    Jag åker också hem till föräldrarana i småland i påsk! Ska bli såååå skönt. Ska se om jag kan ivolvera min mor lite i bröllopsplanerna.

    Haha! Jag ringde hem häromdagen (till mamma och pappa) och så svarade pappa. Jag frågade efter mamma och pappa sa att hon var ute och gick "var det något speciellt?". Jag: Nja, jag har funderat lite på det här med tärnor till bröllopet och..." Pappa: "Du,det är nog bättre om du ringer mamma, jag skulle vilja se Formel 1:en"

    Min kära lilla pappa! Hade jag sagt att jag behövde hjälp med att besluta om vilket fordon vi ska åka från vigseln till festen hade han nog stängt av Formel 1:en!

    Giz83, du har nog rätt i att våra M2B kommer att blanda sig i lite mer när det närmar sig. När är det du gifter dig?

  • giz83

    hahahahahahahahaha

    pappor är också ett släkte för sig...=)
    min pappa hade nog varit nästintill likadan, men inte bilar dock, utan böcker o annat sånt

    vi har planer på att gifta oss den 7 aug 2010, men vi måste få ihop lite mer pengar först. =)


    Sundance skrev 2009-04-08 10:11:41 följande:
    [citat]
    Min kära lilla pappa! Hade jag sagt att jag behövde hjälp med att besluta om vilket fordon vi ska åka från vigseln till festen hade han nog stängt av Formel 1:en!
  • sarahkka76

    bettertogether: låter hur bra som helst tycker jag

    FruH: åh vad härligt! Kul att se att han engagerar sig mer aktivt

  • Sundance

    Vad kul Giz83, då planerar vi för samma dag! Vi har dock inte bokat ännu så jag är beredd på att få tumma lite på datumet plus minus någon helg. Fast vi är i samma situation vad gäller pengar. Vi har liksom inte pengarna nu men kommer att få ihop dem under tiden. Så när julilönen har kommit 2010 och om vi då har skött oss och verkligen sparat så mycket som vi bestämt varje månad så kommer vi att ha fått ihop till vår budget. Det blir dock lite körigt om där kommer stora utgifter i klumpar under året. Om typ de på slottet där vi ska va, vill ha 30.000 när vi bokar nu i augusti, kan vi få lite bekymmer. Men allt löser sig nog.

    Har du kommit långt i din planering Giz83?

  • giz83

    njae...
    eller ja har hittat klänningen jag vill ha, och jag vet på ett ungefär vad han ska ha och vad vår son ska ha.
    och det stora som e kvar är ju lokalen och maten, men maten är ingen ide att göra nu iaf...hehehe
    och jag vet nästan vad jag vill ha för lokal, men har dock hört att den är väldigt låg i tak och det funkar inte så bra när min m2b är lång och många av gästerna är långa....
    och kan jag undvika det så vore jag glad, sen är det en stor kostnad på den lokalen också 5000 kr och vi vill helst hitta nått biilligare, och jag tror att jag vet ett ställe (en matsal som tillhör en av skolorna här ute), men jag vet inte om de har öppet under den perioden.

    jag vet vilka förger vi ska ha (vitt grönt peach/orange o ev llite rosa), och vilken sorts dekorationer och hur de ska stå osv.
    men jag har inte hittat skor än...=( eller jo, men jag har inte vågat handla de än, eftersom vi inte har pengar än, men jag får tillbaka på skatten iår så jag tänkte att jag skulle köpa de då ev.


    Sundance skrev 2009-04-08 11:29:39 följande:
    Vad kul Giz83, då planerar vi för samma dag! Vi har dock inte bokat ännu så jag är beredd på att få tumma lite på datumet plus minus någon helg. Fast vi är i samma situation vad gäller pengar. Vi har liksom inte pengarna nu men kommer att få ihop dem under tiden. Så när julilönen har kommit 2010 och om vi då har skött oss och verkligen sparat så mycket som vi bestämt varje månad så kommer vi att ha fått ihop till vår budget. Det blir dock lite körigt om där kommer stora utgifter i klumpar under året. Om typ de på slottet där vi ska va, vill ha 30.000 när vi bokar nu i augusti, kan vi få lite bekymmer. Men allt löser sig nog.Har du kommit långt i din planering Giz83?
  • Bettertogether

    Vet ni vad!!! När jag läste dagstidningen imorse fick jag se en annons om en tjej som sålde sin brudklänning av detta års modell för 1000 kr! Jag begärde bilder via e-mejl, så nu är det minsann spännande!! :D DET vore ju ett kap om det är en modell jag gillar, för då kan jag sätta klänningskostnaderna på något annat istället. :) För mej är klänningen nämligen inte SÅ viktig, och det lockat att köpa en second hand-klänning. :D

  • giz83

    va skoj!!
    inte alla dagar man får ett sånt erbjudande...=)
    second hand kan faltiskt var det bästa som hänt oss tjejer tycker jag...=)
    man kan göra sååå många bra kap på så sätt


    Bettertogether skrev 2009-04-08 14:09:45 följande:
    Vet ni vad!!! När jag läste dagstidningen imorse fick jag se en annons om en tjej som sålde sin brudklänning av detta års modell för 1000 kr! Jag begärde bilder via e-mejl, så nu är det minsann spännande!! :D DET vore ju ett kap om det är en modell jag gillar, för då kan jag sätta klänningskostnaderna på något annat istället. :) För mej är klänningen nämligen inte SÅ viktig, och det lockat att köpa en second hand-klänning. :D
  • Marie6891

    Hejsan! Har varit lite frånvarande de senaste dagarna, vi ska flytta den 1 maj till en större lägenhet :)det är mycket som måste fixas kring det. Bröllopsplaneringen ligger lite i bakgrunden. Drömmen igentligen för oss båda är att bara ha en liten cermoni med ett fåtal gäster, men man vill ju bjuda de närmaste, men de blir så många :S Men de blir nog bra tillslut, jag vill bara inte att det blir för mycket. Ingen bridezilla direkt. Men det är roligt att läsa svaren på forumet så vi får ideer och tips! Vi har funderat kring både buffé och sittande middag. Det lutar lite åt buffé, verkar smidigast, eller? ca 80 gäster och vi lagar maten själva?

  • sarahkka76

    Marie: förstår hur du menar. Vi har bara bjudit familj och ett par nära vänner var och det blev 50 bjudna. Som tur det är så tar inte gården där vi ska vara mer så det får inte tillkomma fler.
    80 st var inte dåligt! Vi har valt buffe, det är billigare och eftersom det är de närmaste oss behöver det inte vara så formellt.
    Ska ni laga bara ni två eller ska ni få hjälp av andra? Buffe på cartering är inte så dyrt, det kan ligga på 120kr/pers och då slipper ni allt görandet.
    Vad är det för lokal ni ska vara på, en bygdegård, festlokal?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6