• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Fenixx

nu finns mitt hårsmycke att beskåda i mitt galleri för er som vill se. sen har jag matchande örhängen och halssmycke med.

• sarahkka76

fenixx: haha ja, bra att veta
    Åh vad fint fenixx! Det passar temat som handen i handsken

• Fenixx
    sarahkka76 skrev 2009-04-07 18:28:02 följande:
    fenixx: haha ja, bra att veta Åh vad fint fenixx! Det passar temat som handen i handsken
    tack! det satt såå fint också, precis som jag hade föreställt mig innan så ville knappt ta av det.
  • Bettertogether

Nu börjar det nog klia i fingrarna att avslöja för familjen om datumet :)

Här har det planerats sedan jag senast var aktiv här i tråden. Färger, plats, inbjudningar, placeringskort, sånger, tårta, dekorationer :D Det är så roligt, och idéerna bara flödar! (Mycket tack vare projectwedding.com och deras bilder.)

• Fenixx

åh vad roligt..du får berätta mer bettertogether.

ja projectwedding är kanonbra när man söker inspiration!

• Bettertogether

Nu får ni höra hela ramsan.. :P

Färg och Tema: Det blir antagligen lite naturligt tema på det viset att vi använder mycket naturmaterial och färgerna blir antagligen sensommargult i olika nyanser, och chokladbrunt (+grönt)... Kanske lite udda färger, inser jag nu :P

Dekorationer: Dekorationerna kommer sannolikt domineras av solrosor jag tänkt odla själv (alternativt jag köper via skolan som odlar dem.). + indiankrasse och grönt + vide.

Tårtan hoppas jag blir muffinsversionen med choklad inuti och lite grädde ovanpå med ett hallon och "choklademblem" som dekoration. m2b vill ha gräddtårta ;)

Inbjudningskorten: De ska en vän till mej designa! :D Hon är väldigt konstnärlig och bor dessutom inte här så det blir speciellt!

Placeringskorten: Kort och kort... men det blir små terrakottakrukor med ett gult band bundet runt. I krukorna sår vi några dagar före ett solrosfrö som jag hoppas har hunnit växa upp så det blir lite grönt och skönt. Gästens namn skrivs antingen på en pinne eller liknande (något som påminner om sådana namnskyltar man lägger i trädgårdsland), eller så stämplas de på en liten lapp som hängs på bandet.

Istället för ris får gästerna slänga solrosfrön på kryktrappan :) Dessutom blir det ju lite extra med solrosor både i och utanför kyrkan ;)

Det om det! Hoppas någon annan fick lite inspiration :D

• Fenixx

tycker det låter kanon med färger och era ideér.
    vi kör ju mycket naturfärger också, brunt, naturvitt, grönt och lite guld.

och vi kommer istället för ris ha solrosfrön eller vetekorn att kasta för att passa in mer i temat.

• FruHögstadius

ah , då vet jag vad jag ska söka på iallafall, det var ju svårt att bara skriv väst till herr , eller ja..

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6