• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • workoutgirl
    giz83 skrev 2009-04-04 21:14:14 följande:
    giz83: Att fixa så mkt som möjligt själv sparar en mycket pengar. Man får lägga pengarna på det man tycker är viktigt istället och inte på en massa måsten.[/citat]ja det håller jag med om...=) vi kommer försöka lägga mer pengar på oss och våra gäster o inte så mycket på dekorationer och annat krafs...=)min klänning har jag hittat för under 3000 kr så det är jätte skönt.det ända som är en stor klumpsumma är lokalen...men vi ska se oss om efter andra också...men eftersom vi ska gifta oss borgerligt och gärna inte i kommunhuset/tingshuset så vill vi ha det så nära lokalen som möjligt.jag har fått tips från en av mina tärnor att det finns en bra lokal som har mycket potential, men då blir det problem med vart vi ska gifta oss...för jag vill inte göra det där.det är en skolmatsal som har scen, och stereo o en massa bra saker, men inte så romantiskt att jag skulle vilja viga mig där. så det är ett nytt problem.med den lokalen som skulle kosta (som är en hembygdsgård) så finns det en fin plats på den marken som man kan vigas på och jätte fint verkligen...usch det här är så svårt med lokaler asså...!!!!!
    Jag tycker också lokalen är det svåraste. Vi ska också gifta oss borgerligt och då måste det ju finnas en bra vigselplats i närheten. Det vore så mycket enklare att bara gifta sig i kyrkan men det är inget alternativ,
  • giz83
    workoutgirl skrev 2009-04-05 08:59:42 följande:
    Jag tycker också lokalen är det svåraste. Vi ska också gifta oss borgerligt och då måste det ju finnas en bra vigselplats i närheten. Det vore så mycket enklare att bara gifta sig i kyrkan men det är inget alternativ,
    nej jag håller med...för oss var det på tavlan från början, men sen insåg vi att det inte skulle passa oss eftersom vi inte är troende på nått sätt.
    och jag tycker att det blir lite fel om vi står i kyrkan och lovar att vara trogen Gud osv...det är fel i mina ögon. nästan som hyckleri.

men jag ska leta vidare...har ju fortfarande ett bra tag på mig att hitta nått...=)
  • FruHögstadius

godmorgon mina vänner, själv sitter jag med just nu känns det som världens svåraste uppgift, har varit på promenad i över en timme nu , så jag har kommit igång, hoppas att jag är färdig med uppgiften ikväll iallafall

• giz83
    FruHögstadius skrev 2009-04-05 09:17:10 följande:
    godmorgon mina vänner, själv sitter jag med just nu känns det som världens svåraste uppgift, har varit på promenad i över en timme nu , så jag har kommit igång, hoppas att jag är färdig med uppgiften ikväll iallafall
    hej du...förlåt, men jag fattade inte riktigt vad du menade...??
    "själv sitter jag med just nu känns det som världens svåraste uppgift" vad menar du?

jag är nog för trött för att förstå kanske...=)
  • FruHögstadius

hehe , min inlämninguppgift i skolan, var tydligen själv inte riktigt vaken..

• Fenixx

jag förstod vad du syftade på fruH.

själv tar man det lugnt då jag ska jobba ikväll. är förväntansfull då mina smycken kommer till veckan, annars är det ganska lugnt i planeringen just nu.

• MV85
    giz83 skrev 2009-04-05 09:03:30 följande:
    jag tycker att det blir lite fel om vi står i kyrkan och lovar att vara trogen Gud osv...
    Nu lovar man iofs inte gud att vara trogen, utan INFÖR gud att vara trogen... men jag förstår din poäng ändå o håller med om att man inte ska gifta sig kyrkligt om det inte är viktigt för en eller båda i paret för att man tror på gud
  • chenda86

God morgon! GUD vad jag har drömt i natt!

Drömde att jag och min man gifte oss. Men att när vi skulle gå in i kyrkan fick jag panik över att han är så lång och jag är så kort, och att det skulle se konstigt ut, så jag bestämde att vi skulle BACKA in till altaret.... När vi väl kom fram till altaret såg jag att jag hade en garderobsblomma som bukett.... ni vet en vanlig lerkruka och så en såndär grön kvist typ.... Sen när vi stod där och lovade varandra evig trohet å allt var klart så skulle i gå ut... Då var det britney spears TOXIC som började spela.... Å jag tänkte i mitt stilla sinne... "jag ska döda annika" (det var nämligen hon i drömmen som skulle välja utgångsmarsch av ngn anledning... hon är maid of hounor..)

När jag väl vaknade började jag asgarva å väckte Rob för att berätta... herregud snacka om att det här med bröllop börjar stiga en åt huvudet!!

Idag ska vi iväg å fixa lite till inbjudningskorten som vi håller på å göra... Skönt att pilla med det i lugn å ro, ingen stress liksom...

• MV85
    chenda86 skrev 2009-04-05 10:41:41 följande:
    Idag ska vi iväg å fixa lite till inbjudningskorten som vi håller på å göra... Skönt att pilla med det i lugn å ro, ingen stress liksom...
    Vilken mardröm! Hua! Skönt att det inte bara är jag som inte ska gifta mig förrän nästa år som redan drömmer om det dock

Inbjudningskorten är sköööönt att få klara i god tid! Vi har allt utom texten i dem klar, o den blir det att vänta med tills vi bokat kyrkan... Festlokalen är bokad, men inte kyrkan *s*
    Samma sak att man börjar med vigselprogram och festprogram i god tid... Fy för att behöva stressa med det när man har en månad kvar och det *gud förbjude* blir strul med klänning, skor eller frisörer som dubbelbokat sig!
    Hua!
  • Fenixx

hahahha vilken dröm!

jag själv drömde jag för ett tag sen att vi var sena till bröllopet och hade inte hunnit sminka mig eller få klänningen eller nåt..var hemskt.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6