• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • MV85
    MV85 skrev 2009-04-03 22:22:45 följande:
    Någon som kan tipsa om bra ställe där man kan köpa örhängen och halsband till bra pris?
    kanske ska precisera mig lite... eftersom jag vet vad jag letar efter... hehehe
    Pärlörhängen med 18k guld och pärlhänge i 18k guld...
  • MV85

Humlan 66: Det låter som en toppenidé!

• giz83
    Fenixx skrev 2009-04-03 10:21:27 följande:
    giz83>> välkommen, din tänkta klänning är kanonfin. just med budgettips så är ju att ni låter nån vän agera som fotograf istället för anlita en. ha bröllopsnatten hemma, ni kan ju mysa till med fina lakan, ljus, lite gott att dricka osv...använd er av naturen vad det gäller att dekorera i lokalen, och skriv tex på stenar, löv som placeringskort.kanske nån vän/släkting har en fin bil ni kan få ¨åka i som transport?leta runt överallt vad det gäller skor till dig, jag hade sån tur att jag hittade mina perfekta skor för 39kr på coop!!
    hej tack för bra tips...vi ska gifta oss borgerligt i den lokal som vi hittar, fotograf ska min morbror o mamma vara så det är fixat, och gratis musik.
    och placeringskorten har jag faktiskt haft en idé om att ha löv så det har jag tänkt på redan. =)
    och skor...ja , de ska jag hitta nånstans! hihi

maten ska vi göra själva, eller rättare sagt så mycket som möjligt ska vi göra själva.

klänningen har jag faktiskt hittat på tradera hahaha...så det är klart vart den ska komma ifrån iaf...=)

ska kolla det där med coop och maxi för å se var jag kan hitta, men det kommer nog att bli senare, för som sagt vi har vårt datum satt till 7 augusit 2010!

oj oj oj vad mycket jag redan hade fixat/tänkt på...men jag undrar ändå om det är nån som har andra bra spartips?!
  • giz83
    MV85 skrev 2009-04-03 22:22:45 följande:
    Någon som kan tipsa om bra ställe där man kan köpa örhängen och halsband till bra pris?
    tradera!!!! säger jag bara!! där kan du hitta en massor av saker som du vill ha till bröllopet eller andra tillställningar eller bara hem...=)
  • giz83
    MV85 skrev 2009-04-03 22:27:35 följande:
    kanske ska precisera mig lite... eftersom jag vet vad jag letar efter... hehehePärlörhängen med 18k guld och pärlhänge i 18k guld...
    kolla på ur o penn eller glitter! där har de mycket, men inte äkta dock!
    men tradera brukar ha äkta...fråga säljaren om det är något du undrar över
  • MV85
    giz83 skrev 2009-04-04 10:52:15 följande:
    kolla på ur o penn eller glitter! där har de mycket, men inte äkta dock!men tradera brukar ha äkta...fråga säljaren om det är något du undrar över
    Köper inte om det inte är äkta guld... Tanken är nämligen inte bara att ha detta till bröllopet, utan resten av livet och även kunna lämna till nästa generation...
    Glitter sätter jag nu mera inte min fot i.. de har mycket sött, men jag tycker det SER fejk ut.. har blivit bortskämd av en m2b som hellre köper äkta åt mig än låter mig handla där. Vill dock att smyckena ska vara en överraskning så vill inte be om pengar till det nu..
    Tradera har bara haft "vanliga" pärlpluppar eller vad man ska säga, o det har jag redan... inte sådana jag är ute efter just nu... tyvärr! (dom brukar bara kosta typ 3-500:-/par)
  • sarahkka76

Marie6891: välkommen! Kul att se dig här Mycket fördelaktigt att ha folk omkring sig som kan hjälpa till med diverse saker.
    Vi har en vän och en kusin som ska fota på vårt bröllop så där sparar men en slant. Däremot hår, smink och blommor får det bli proffs för jag har ingen än så länge som kan hjälpa mig med det.
    Vad ska ni ha för mat? Vi ska ha buffe.

chenda: nice! Alltid kul att se att det går undan. Fin klänning

fenixx: spännande med de där smyckena

Humlan: det är en jätte bra ide. Då skulle ni kunna ha en låtsas vigsel här hemma för de som gärna vill se vigselakten.

giz83: Att fixa så mkt som möjligt själv sparar en mycket pengar. Man får lägga pengarna på det man tycker är viktigt istället och inte på en massa måsten.

• Fenixx

humlan>> ja en jättebra ide ju.

vi har inte riktigt bestämt med 3-rätters eller buffe ännu. men lutar åt att vi har en förrätt, sen buffe och så bröllopstårtan som efterätt.

• sarahkka76

Vår buffe har en förrätt och sen har vi tårtan som efterrätt.

• giz83

giz83: Att fixa så mkt som möjligt själv sparar en mycket pengar. Man får lägga pengarna på det man tycker är viktigt istället och inte på en massa måsten.
    [/citat]

ja det håller jag med om...=) vi kommer försöka lägga mer pengar på oss och våra gäster o inte så mycket på dekorationer och annat krafs...=)

min klänning har jag hittat för under 3000 kr så det är jätte skönt.
    det ända som är en stor klumpsumma är lokalen...men vi ska se oss om efter andra också...men eftersom vi ska gifta oss borgerligt och gärna inte i kommunhuset/tingshuset så vill vi ha det så nära lokalen som möjligt.

jag har fått tips från en av mina tärnor att det finns en bra lokal som har mycket potential, men då blir det problem med vart vi ska gifta oss...för jag vill inte göra det där.
    det är en skolmatsal som har scen, och stereo o en massa bra saker, men inte så romantiskt att jag skulle vilja viga mig där. så det är ett nytt problem.
    med den lokalen som skulle kosta (som är en hembygdsgård) så finns det en fin plats på den marken som man kan vigas på och jätte fint verkligen...
    usch det här är så svårt med lokaler asså...!!!!!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6