• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • FruHögstadius

gud vilken dröm!

jag drömde för några dagar sen om mitt bröllop. Jag drömde att det var på en släktings gård men stora tält och massor med ljusgula blommor i arrangemangen som stod på borden. Det var en jättestor svart scen där ett band spelade och så.
    Vi kom försent till middagen eftersom vi behövde stanna på vägen för att rasta hunden och när vi väl sätter oss ner så skulle jag föda barn, så vi fick åka i väg mitt i middagen.
    Det var en ganska kul dröm ,men det var bara släktingar som vi inte hade tänkt att att bjuda som var med i drömmen, det var lite läskigt.

• sarahkka76

giz83: det var billigt Min klänning går på 3145kr så den kostar inte heller så mkt. Samma här lokalen men mat och personal är det som kostar mest. Det kostar oss halva budgeten.
    Vi kommer att ha vigseln i samma lokal där vi ska äta. Det är jätte smidigt. Det gäller att stället har två salar, en för vigseln och en för middagen/festen.
    Lokalerna går alltid art dekorera så att de blir fina. Alternativt att gifta sig på gården men då måste ni ha en lösning om det skulle regna eller vara för varmt.
    Vilken stad är det?

chenda86: hahaha Jag har haft drömmar om att ngn tappar tårtan eller att den blir förstörd på ngt vis.

• giz83
    sarahkka76 skrev 2009-04-05 11:45:23 följande:
    [citat]
    giz83: det var billigt Min klänning går på 3145kr så den kostar inte heller så mkt. Samma här lokalen men mat och personal är det som kostar mest. Det kostar oss halva budgeten.Vi kommer att ha vigseln i samma lokal där vi ska äta. Det är jätte smidigt. Det gäller att stället har två salar, en för vigseln och en för middagen/festen.Lokalerna går alltid art dekorera så att de blir fina. Alternativt att gifta sig på gården men då måste ni ha en lösning om det skulle regna eller vara för varmt.Vilken stad är det?

jag är verkligen jätte nöjd med att ha hittat den så billig.
    vart köpte du din?
    jag har ju tänkt på hur man ska göra om vädret inte tillåter oss att vara ute. men jag vill ju helst ha det ute om jag kan få bestämma, och helst på samma plats som vi ska ha festen.
    men det är klar, om det inte går får vi se om vi kan hitta nått annat.
    för oss är det mat, dryck och lokal som kommer att kosta...det kommer också vara ca halva vår budget. iof har jag räknat in en del dekorationer i det priset. men iaf....
    hade velat ha det UUUUTE!!!!!!
    vill ha, vill ha, vill ha!!!!! hihi
  • Humlan66

Tittade ni på bröllop i era händer ikväll ?
    jag vart då jag såg ena mamman Marianne. hon har nämligen vart min kurator förut *s* rolig och KONSTIGT att se henne sådär. Men hon va sig lik

• FruHögstadius

hehe vilken överraskning jag tittade på det, jag tyckte att det blev jättefint, helt klart min stil.
    Min gubbe tittade också, han satt och berättade utan att jag behövde fråga hur han ville ha det och så. Han gillade klänningen, och tygen i taket. Han berättade också att han var orolig att ingen skulle komma på vårat bröllop, eftersom hansbror ska gifta sig en månad innan oss,.

nu är jag äntligen klar med mitt skolarbete också, så nu kan jag slappna av en vecka tills nästa arbete ska vara inne

• FruHögstadius

vet ni någon sida där man kan köpa västar till gubben ? , vi funderar på om han ska ha sin kostym som han redan äger, men då skulle vi vilja ha en väst med lite färg i, någon som vet om de finns att köpa på internet?
    kan man ha väst under vanlig kostym ?

• Fenixx

FruH>> ja blev en väldig förändring i deras lokal. jättefin klänning.

vet inga adresser själv, men vet det ska finnas lite sajter med fina västar man sett. klart man kan ha väst under vanlig kostym. det hade min sambo när han var bestman på ett bröllop.

• chenda86

Hej hej!

F*n ja missade vårt bröllop i era händer! Åh.. trött jag blir... men ibland måste man ju på kalas... svärfadern fyllde 55!

SKÖNT att höra att ja inte är den enda som drömmer skumma grejer!

MV85: Ja visst är det! Jag hann inte riktigt börja med korten idag, för jag köpte en ny mobil och har suttit och pillat med den! Sen vart det kalas...

Men vi har också tänkt att göra klart utsidan av korten nu, och ta insidan sen när men är 100 på att man verkligen får den kyrkan som vi vill ha... :) Annars är festlokal å så bokat...

Alltså jag är inte helt med på vad man ska skriva i vigselprogram å festprogram... Har bara vart på bröllop en gång å det var när jag var 17 å min syrra gifte sig, man tänkte inte så noga på allt runt om då...

MV85 skrev 2009-04-05 10:55:13 följande:
    Inbjudningskorten är sköööönt att få klara i god tid! Vi har allt utom texten i dem klar, o den blir det att vänta med tills vi bokat kyrkan... Festlokalen är bokad, men inte kyrkan *s*Samma sak att man börjar med vigselprogram och festprogram i god tid... Fy för att behöva stressa med det när man har en månad kvar och det *gud förbjude* blir strul med klänning, skor eller frisörer som dubbelbokat sig!Hua!
  • sarahkka76

giz83: jag har inte köpt min än men ska göra det i slutet av året. Den ska beställas från nätet, du kan se den i mitt galleri. Vi ska ha lite gotisk färgtema. Men jag ska iaf gå och prova andra klänningar bara för skojs skull

Gå in på Jysk, där hittade jag olika tält som inte alls är dyra och som man kan ha enbart för vigseln. Hur många är ni?
    Våra dekorationer ingår inte i det priset men jag handlar de lite i taget med lönen och inte med de pengarna som ska sparas så då känns det inte lika mkt. Dock lägger jag in det i budgeten så att man ser hur mkt kalaset går på.

humlan: haha vad skumt! Blir fortfarande irriterad på programmet att de inte redovisar allt. Mannens kläder, ringar, frisyr och smink. Alla dessa människor, maskiner, redskap och transporter som de inte tar med!

FruH: om ni inte vill köpa kan ni hyra också. Vilken stad?

chenda86: ska ni gifta er kyrkligt eller borgerligt? Här på BT finns det förslag på hur man kan skriva såna. Ska hitta länken så återkommer jag.

• sarahkka76

chenda86: gå in på fliken Bröllopsplanering. Under planering välj kort och trycksaker. Där kan du välja text förslag.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6