• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Sundance

Tack!

Vi har kommit ganska långt med planeringen vad gäller tankar och idéer men har väl inte direkt involverat någon annan ännu. Tärnor och marskalker vet dock vad de kommer spela för roll. Och toastmastern (en av marskalkerna och även bestman). Hmmm... Det blir många roller för honom. Hehe. Han och hans fru blir även värdpar. Stackarna!

Vi har inte riktigt bestämt var vi ska vara men vet att vi vill vara på ett slott i Skåne. Vi vill vigas utomhus och festen i tält i trädgården. Några tips på slott?

• Sundance

Vad härligt med dina smycken Fenixx! Visst är det härligt när något liksom bara klaffar och blir perfekt! =)

• makupala

jag valde bara "men´s clothing" som kategori och sökte sedan på "vest and necktie" så dök det upp massor med fint..

FruHögstadius skrev 2009-04-07 07:50:08 följande:
    ah , ska kolla, hur brukar det vara med storlekarna på dessa västar?vad ska man söka på? ,. heter de något speciellt ?
  • Sundance

Min M2B ska ha frontcoat (eller frogcoat som jag länge trodde att han sa :)). Och väst, och plastrong. Mörkgrå eller svart. Hans marskalker kommer ha svart kostym och röd Gucci-slips som de sedan får behålla efter vigseln. Vi kommer att hyra hans kläder och har bestämt oss för att försöka ta allt från Cavaliere. De har så himla snygga modeller..., förlåt kläder ;), menar jag.

Kostymer står marskalkerna själva för.

• maj2010

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka efter fem dagar i Vitryssland. Är för trött och mätt på intryck att jag inte kan koncentrera mig på jobbet. Bra att BT finns då :)

Igår hade jag fått ett paket med posten. Jag vann ett manikyr-kit i Amelia brud&bröllops utlottning. Jag hade helt glömt att jag ens deltog, så det var en rolig överraskning! Ska testa det i veckan, recension kommer!

• Fenixx

maj2010>> åhh vilken rolig överraskning, grattis!

• sarahkka76

fenixx: ååh vad roligt! Grattis! Nu väntar jag med spänning på bilder

sundance: det där med rollerna bestämmer ni mkt själva, det beror på hur traditionellt ni vill ha det.
    Vad är det tänk att han ska göra som bestman? Var för är de värdar? Är det de som står för bröllopet eller är det meningen att de ska välkomna gästerna?

maj2010: kul med en bortglömd överraskning!

• maj2010
    Fenixx skrev 2009-04-07 14:10:50 följande:
    maj2010>> åhh vilken rolig överraskning, grattis!
    Grattis till dig också, för de fina smyckena! Ser fram emot bilder!
  • Sundance

Min M2B har 3 marskalker som han alla kallar bestman så där är vi inte så petiga med rollerna egentligen. Dock har då en av dem blivit toastmaster, vilket han kommer att vara klockren som. Han och hans fru har blivit värdpar i den bemärkelsen att de ska ta hand om gästerna och visa dem till rätta, svara på frågor och så. Och så kommer de att hjälpa till med en hel del planering samt hålla ordning i önskelilstan och så. Lite kontaktpersoner skulle man kunna säga. De har ju själva gått igenom hela bröllopsgrejen och planerat och hans fru är planeringsfreak (som jag) och har all planering sparad och dokumenterad från deras bröllop, så de har koll på läget.

Men tror du att det bli för mycket för honom denna dag? Alltså att vara toastmaster samt lite värd tillsammans med sin fru...

Tack för tips!

• sarahkka76

Ja, det många trådar att hålla i för dem. Det bästa är att du frågar dem om de tycker att det är för mycket, om de tror att de klarar av det eller om de föredrar att någon annan tar över någon av delarna.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6