• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Sundance

Jag måste berätta...

Nu i förra veckan så pratade min sambo med det par som ska funka som lite värdpar. Hjälpa oss med gäster, planering och så. Jag har själv inte pratat med dem, utan bara min sambo, så jag har varit lite orolig över hur de tänkt, om de tycker att det blir mycket att göra och så. Han (mannen i paret alltså) ska även vara bestman, samt toastmaster. Jag har frågat min kära där hemma; "hur la du nu fram det? Du sa väl att vi inte kommer kräva att de ska ha koll på allt. Gästlistan och så tar vi ju hand om själva och så". Hans svar: "Det är lugnt älsklingen! Allt är under kontroll."

Men igår kom hon upp till mitt jobb, helt spontant, och var helt lyrisk. "Åh, tack så jättemycket för det ärofyllda uppdraget! Det ska bli så kul! Berätta, hur tänker ni er det hela? Hur långt har ni kommit i planeringen?" Haha! De är ett sånt par som är med överallt, och på alla fester så jag kommer ha stor nytta av henne.

När jag sa att vi ville ha festen ute, frågade hon direkt; "Har ni tänkt på damernas klackar då, om det är mjukt underlag?"

Eh... nää...

Som sagt jag kommer behöva henne =)

• FruHögstadius

Glad Påsk alla !

idag blir det en resa till stockholm på födelsedagsfest så nu ska jag bomba gubben med idéer.
    Mina tärnklänningar kommer inte att komma förrens i maj, det har blivit restade, om jag ska vara riktigt ärlig tror jag inte att de kommer att komma alls, det kändes nästan för bra för att vara sant..

• Bettertogether

Lite besviken är jag ju över secondhand-klänningen jag berättade om att jag hittat.. Den var ganska enkel och inte så märkvärdig. Men hur mycket kan man egentligen ändra en klänning (typ sätta dit pärlor och sånt) innan det blir olönande att ta en begagnad? Tror det är Nixa-design på den.

Siktar kanske mer på att handla en klänning på brudklänningsrea :) Vet någon när såna brukar hållas? Hösten?

• workoutgirl

jag har hört att de brukar rea ut klänningar mellan augusti - oktober ungefär

• Fenixx

ja jag har också hört att dem rear på hösten...

rosesarered>> haha såklart dem tidningarna skulle hittas då.
    ja själv ska vi ha hit massa kompisar imorgon så jag har fått gömma bort massa bröllopstidningar och annat som har med det att göra.

och visst har du rätt i att det är kirsto som har gjort mitt smycke, hon är såå duktig. har sett andra saker gjorda av henne i verkligheten med.

• Bettertogether

Vad har ni betalat för era brudklänningar, ni som redan har köpt era. Alternativ fråga, vad skulle ni kunna tänka er att betala för er klänning?

Jag som trodde att klänningen inte spelar någon roll för mej har suttit och dreglat över Maggie sotteros klänningar hela dagen. Jag älskar verkligen deras stil!

• IsaochSven

Jag vill gärna ha en bra fotograf som ska kunna dokumentera under hela min stora dag. De är ju inte billigt att hyra nån av de åtråvärda och omtalade fotograferna, men jag är säker på att när jag bokar nån av dom, bröllopsdagen är slut och jag har fotografierna i min hand kommer jag att uppskatta bilderna livet ut. (Jag är själv en inbiten hobbyfotograf)

Jag hittade en hemsida där Sveriges bästa bröllopsfotografer är samlade. www.brollopsfotografer.com/

Jag tiddade på deras bilder och de är väldigt lockande. Nu undrar jag om någon av er har haft någon av dessa fotografer när ni gifte er? Jag skulle verkligen uppskatta lite rekommendationer innan jag börjar att kontaktar fotografer.

/Isa

• Bettertogether
    IsaochSven skrev 2009-04-10 16:47:41 följande:
    Jag vill gärna ha en bra fotograf som ska kunna dokumentera under hela min stora dag. De är ju inte billigt att hyra nån av de åtråvärda och omtalade fotograferna, men jag är säker på att när jag bokar nån av dom, bröllopsdagen är slut och jag har fotografierna i min hand kommer jag att uppskatta bilderna livet ut. (Jag är själv en inbiten hobbyfotograf) Jag hittade en hemsida där Sveriges bästa bröllopsfotografer är samlade. www.brollopsfotografer.com/ Jag tiddade på deras bilder och de är väldigt lockande. Nu undrar jag om någon av er har haft någon av dessa fotografer när ni gifte er? Jag skulle verkligen uppskatta lite rekommendationer innan jag börjar att kontaktar fotografer./Isa
    Ja, är man lite insatt i ämnet fotografering räcker det knappast med någon släkting som "är bra på att fotografera". Sitter i samma sits när det kommer till den punkten, och hade gärna haft den bästa. :/ Lyckligtvis har jag många bekanta som är fotografer :D Och duktiga sådana också! Så jag kommer satsa på 2-3 stycken heldagsfotografer (ett brödrapar + en fotograf med mer avancerade prylar [då kyrkan är VÄLDIGT mörk]), så det blir nog bra i slutändan :)
  • workoutgirl

Jag lägger hellre en stor summa pengar på en bra fotograf än på brudklänningen faktiskt. Fotona är ju det som finns kvar efteråt. Jag vet iallafall att jag vill ha reportagefoton från förberedelser och vigsel och kanske lite på minglet efteråt. Och så vill jag göra ett fint album av dem efteråt.

ang. klänningsbudget så har jag inte tänkt mig något över 4000 kr. Fast jag vill ha något relativt enkelt.

• sarahkka76

bettertogether: jag har valt min klänning och den ska jag beställa senare i år. den kostar 3145kr inkl underkjol och frakt.
    Jag skulle inte kunna tänka mig att lägga mer än 5000kr på min klänning, och det är den tanken jag haft från början.
    Jag älskar också Sotteros klänningar men jag tror att de är väldigt dyra. Säkert en 8000kr och uppåt.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6