• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • MV85
    Fenixx skrev 2009-03-31 10:52:30 följande:
    bra du tipsade... 11.20 börjar bröllopsdelen!
    *gråter en tår* Då kan jag ju inte titta! hmpf.. O inte har jag inspelningsbar dvd eller digitalbox... får se om jag kan rota fram något gammalt videokassettband o spela in så jag får titta när jag kommer hem igen
  • sarahkka76

workoutgirl: vi bor i Botkyrka och vi ska gifta oss på en gård i samma kommun.

Åh jag ska titta!

• makupala

vi bor i Trosa och kommer att gifta oss här i stads kyrkan..

• FruHögstadius

tittade nyss, samtidigt som skatteåterbäringen damp ner i brevlådan 7000:- tillbaka, woho...

sa till gubben att jag skulle lägga de på brudklänningen, då skratta han bara, men vi får se, utmärkt tillfälle att köpa den. Bara hoppas att man inte går upp eller tappar mycket i vikt..
    men förhoppningsvis kanske min svärmor kan sy in den annars..

• cire

Har också sett programmet!
    Alltid bra med lite inspiration. Jag har inte riktigt satt igång med alla planer det är ju dock 1,5 år kvar till den stora dagen!

Fick med skattelappen idag....totalt får vi tillbaka 40.000!!! Så jag sa att de pengarna går in på bröllopskontot...min sambo såg lite tveksam ut, kan tilläggas att vi är på G att bygga hus, men det kanske blir så att hälften går till huset och hälften till bröllop. Vill så gärna börja planera bröllop men husbygget går ju före...men snart så!

• FruHögstadius

gud vad härligt, gubben fick tillbaka 20 000:- ( när han räknat in milersättning) , han ska köpa ny tv och ps3, men han kanske kan lägga lite pengar på bröllopet

• FruHögstadius

vad tycker ni , jag skulle vilja ha en ganska avslappanad klädkod, typ shorta och vanliga byxor, kavaj och så , men gubben vill ha frack när han gifter sig.
    Kan Gubben ha frack och sen har man klädkod till gästerna Kavaj, eller ser det konstigt ut?

är kavaj det mest avslappnade klädkoden?
    vad skulle ni ha på er om det stod valfritt på en bröllopsinbjudan ?

• Fenixx

OJ inga dåliga summor ni får tillbaka, vad härligt!!

vi får tillbaka 8000kr och dem sätts alla in på bröllopskontot, det sa jag till sambon redan förra året så han var införstådd på det.

FruH>> hade det varit bröllop och det stod valfritt så hade man ju kommit i nån kjol eller finbyxor så. inte i jeans iallafall.

vi ska själva ha klädkod Medeltid/Festfin (då det är valfritt) hade gärna haft slipsförbud. haha

• workoutgirl

Åh idag har jag varit i stan och kikat lite på ringar. Egentligen skulle jag bara in och kolla vilken storlek jag har men när vi (jag och en kompis) väl var inne i butiken kunde vi ju inte låta bli att prova lite så nu har jag iallafall hittat EN ring som jag absolut skulle kunna tänka mig

• Fenixx

åh vad roligt workoutgirl! jag ska själv iväg på ring-jakt nu framöver för att få lite mer inspiration.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6