• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Zavannah

MV85: Oj, 3 månader - fy vad tråkigt sånt är när man väntar på besked.

www.skoldens.se/index.htm Detta är i Lilla Edet vad jag förstod, så jag vet ju egentligen inte ens om dom kör i Uddevalla än (och vad det isf kostar). Men jag mailade dom iaf igår.

Vi har faktiskt kikat på Alex Gastronomis catering - det är samma ställe vad jag förstår?

• sarahkka76

MV85: Vi köpt ett transparent papper på Panduro, i ljuslila eftersom det är vårt tema färg, och sen printade vi ut dem. Vi gjorde det via word. Delade in dokumentet i 3 delar, klistrade in samma på alla och printade ut. Sen är det bara att klippa och klistra på kortet.
    Framsidan fixade vi med dekorpapper och stämplar.

Ingen dans för oss. Sambon hatar allt om har med dans så det blir inget sånt.

Jag ska prova klänningar för skoj skull eftersom jag ska beställa min via nätet.

• MV85

Zavannah: Ja, det är samma ställe Alex är helt underbar att ha o göra med! De är iofs inte jättebilliga, men servicen har varit toppen o vi har fått jättemycket hjälp där ifrån med matförslag och annat som har med festen att göra.
    Vi kommer ju vara i villan, men han rekomenderade oss att titta på bl.a Gustavsberg och Regementet... efter att tittat på svarta örn hade jag dock inget intresse av att titta på andra lokaler då den var EXAKT det jag ville ha - o m2b godkände det hela utan krångel hehehe

• Zavannah

sarahkka76: Tack Jaa det är kul när det börjar hända saker.

Vad mysigt att ha vigsel o fest på samma gård Jaa, det är lite klurigt det där med transport. Det kommer ju att bli ett underbart minne såklart, och vackert på bröllopsfotona - men samtidigt kan man ju tex nästan åka en weekend till Paris för samma pris som att åka häst o vagn ett antal minuter

• Zavannah

MV85: Hihi jaa det är verkligen skönt när man känner direkt att det är rätt, det är viktigt att man klickar med både personal o lokal.

Gustafsberg kärade jag ner mig i för en massa år sen faktiskt. Första gången jag var där ute tänkte jag att HÄR vill jag ha min bröllopsfest Samtidigt så är det ju lite slitet o så (vad jag har förstått), men jag älskar närheten till havet.

• MV85

skoldens.se/index.htm synd att de bara har vita limousiner.. jag vill ha en svart!!! Men kanske får bli en vit om vi inte hittar nått annat....

• MV85

Zavannah: Det är så pass slitet nu mera att jag skulle inte vilja ha någon form av fest där alls... Tråkigt, för egentligen är det jättefint - men så slitet att jag inte skulle drömma om att betala de absurda summor som de begär för hyra där ute...

• sarahkka76

zavannah: haha ja, det är skillnad det

• workoutgirl

Lite nyfiken bara, men var bor alla? Och var ska ni gifta er?
    Vi bor i Haninge (södra sthlm) och planerar att gifta oss nånstans i närheten, vart är inte bestämt än.

• Fenixx

vi bor en bit utanför göteborg.

då vi har ändrat festlokal så kommer vi behöva transport då det är några km. men kändes kanske inte så passande med en limo eller en gammal finare bil som många har med tanke på vårat tema.

så vi kom på att några vi känner har en nyköpt silverfärgad jättefin 4hjulsdrift större "jeep-aktig" bil, så kan man ju spara in lite och samtidigt åka fint.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6