• konstigabaralillajag

    LCHF - ngn mer?

    Finns det ngn mer här som äter enligt LCHF eller är jag ensam?

  • Svar på tråden LCHF - ngn mer?
  • konstigabaralillajag

    Är huset ert? :) Tror inte jag råkade ut för ngt aprilskämt igår, faktiskt...

    Idag är det fint väder här, soligt men det blåser lite. Igår gick jag hela dagen och känner nu av i mina benhinnor. Men et blir en runda till straxt för jag s k a gå ner i vikt.

    Är det fler som äger en stegräknare? Ska i starta en liten "tävling"? Vem går mest, kan vi kalla den :)


    september2009bröllop skrev 2009-04-01 19:08:56 följande:
    ja idag har det verkligen varit jätte varmt.. en strålande dag på alla sätt.. när jag kom hem från jobbet såg jag att jag vunnit saker från depend (mamma som tävlat i mitt namn ) och vi fick veta att vi la högsta budet på ett hus så nu är man snart husägare.. vågar inte ta ut för mycket i förväg, de e ju trots allt 1 april..
  • zeddy
    september2009bröllop skrev 2009-04-01 19:08:56 följande:
    ja idag har det verkligen varit jätte varmt.. en strålande dag på alla sätt.. när jag kom hem från jobbet såg jag att jag vunnit saker från depend (mamma som tävlat i mitt namn ) och vi fick veta att vi la högsta budet på ett hus så nu är man snart husägare.. vågar inte ta ut för mycket i förväg, de e ju trots allt 1 april..
    Hoppas att det inte var aprilskämt!! Vad är Depend? Tycker att jag känner igen det som typ nagelvårdsmärke?

    Själv blev jag nog lurad igår. Fick ett mess från en tjej som kommer på bröllopet, det stod typ "hej, har du hållit dig frisk? Kommer du på zeddys möhippa 9 maj? kram"

    Jag skrev tillbaka typ "nu tror jag att du skickade lite fel.. Eller så skämtar du med mig..."

    Vet inte riktigt vad jag ska tro! Man kan inte vara så dum att man skickar ett sånt hemligt meddelande till mig? De andra tjejerna (som hon känner) som kommer på bröllopet har namn som inte alls är vid min bokstav i telefonboken.. Så hon kan ju inte ha skickat fel...

    Har jag blivit lurad?

    Konstigabaralillajag: Jag har tyvärr ingen stegräknare så jag kan inte vara med..
  • gustafmatilda

    Zeddy, jag tror nog att du blivit lurad, fast det är ju en sån sak du aldrig kan vara riktigt säker på, vilket nog också var meningen... =/

    Ni som har stegräknare, vad har ni köpt för sorter? Det finns billiga varianter, tex på Rusta, mellan 50 och 150 spänn, fungerar de lika bra som dyrare? Tror ni att man kan lita på resultatet hos de billiga eller är det bortkastade pengar istället?

  • konstigabaralillajag

    Jag har en vanlig, lite dyrare men inte så jättedyr och så har jag en i min mobiltelefon som är väldigt bra att ha eftersom jag alltid har med mig den vart jag än är. Hemma ligger den dock på bänken :)


    gustafmatilda skrev 2009-04-02 11:45:42 följande:
    Zeddy, jag tror nog att du blivit lurad, fast det är ju en sån sak du aldrig kan vara riktigt säker på, vilket nog också var meningen... =/Ni som har stegräknare, vad har ni köpt för sorter? Det finns billiga varianter, tex på Rusta, mellan 50 och 150 spänn, fungerar de lika bra som dyrare? Tror ni att man kan lita på resultatet hos de billiga eller är det bortkastade pengar istället?
  • gustafmatilda

    Nu var jag tvungen att gå in i mobilen och se efter och visst har jag också en sån där! Smart! Fast frågan är hur jag får den att fungera nu, hmm...?

  • konstigabaralillajag

    Vad har du för modell på mobiltelefonen?


    gustafmatilda skrev 2009-04-02 12:09:29 följande:
    Nu var jag tvungen att gå in i mobilen och se efter och visst har jag också en sån där! Smart! Fast frågan är hur jag får den att fungera nu, hmm...?
  • konstigabaralillajag

    Jag har en W710i och den har jag aldrig behövt göra ngt med ngr inställningar. Den borde fungera. Har du kollat i instruktionsboken?


    gustafmatilda skrev 2009-04-02 12:22:07 följande:
    Det är en Sony Ericsson W595, om det säger dig något =) En sån här: www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephone...När jag går in på stegräknaren finns det inga alternativ mer än Exit. Så jag förstår inte riktigt. Är det något jag måste ladda ner till mobilen, tro?
  • gustafmatilda

    Nej, jag hittar den inte just nu, och på hemsidan hittar jag inget om den. Men jag ska ut och ta en lång promenad sen när jag duschat, väntar bara in att mina fotmasker ska torka =)

    Fast åh, nu fällde min man ihop telefonen och började gå, jag testade bara utan att fälla ihop den, så nu verkar den funka. Smart ;)

  • september2009bröllop

    nej de va inget skämt vi har vunnit budgivningen och ska skriva papper idag

    japp depend är ett nagelvårdsmärke så nu ska naglarna bli fina och vårdas till bröllopet

    ska leta fram stegräknaren när jag kommer hem hur mäter vi då? antal steg på en hel dag?

Svar på tråden LCHF - ngn mer?