• konstigabaralillajag

    LCHF - ngn mer?

    Finns det ngn mer här som äter enligt LCHF eller är jag ensam?

  • Svar på tråden LCHF - ngn mer?
  • konstigabaralillajag

    Tacos gör jag som vanligt men jag äter inte brödet. Kokospannkakor gör du såhär:

    2ägg
    1dl kokos
    1dl vispgrädde
    en gnutta salt

    kör kokosen i en bullit eller mixer så flingorna blir till mjöl. Vispa ihop allt o låt svälla en stund. Stek i smör på samma sätt som vanliga pannkakor


    september2009bröllop skrev 2009-03-24 18:59:58 följande:
    oj.. hur gör man tacos pannkakorna? vad mycket ideér jag fick nu
  • september2009bröllop

    ok de ska jag testa imorn tror jag som kompensation för att man inte får våfflor på våffeldagen

  • emersson
    konstigabaralillajag skrev 2009-03-24 19:23:54 följande:
    Tacos gör jag som vanligt men jag äter inte brödet. Kokospannkakor gör du såhär:2ägg 1dl kokos 1dl vispgrädde en gnutta salt kör kokosen i en bullit eller mixer så flingorna blir till mjöl. Vispa ihop allt o låt svälla en stund. Stek i smör på samma sätt som vanliga pannkakor
    Det där lät ju verkligen supergott :D det måste jag oxå testa :)
  • emersson

    usch, vägde mig i morse, tänk att jag går bara upp i vikt hela tiden :( är sååå tråkigt :( men men, ska försöka se till att det här blir en bra dag med bra mat o motion, tycker att jag ätit rätt o sånt förut oxå men tydligen inte :(

  • zeddy
    konstigabaralillajag skrev 2009-03-24 19:23:54 följande:
    Kokospannkakor gör du såhär:2ägg 1dl kokos 1dl vispgrädde en gnutta salt kör kokosen i en bullit eller mixer så flingorna blir till mjöl. Vispa ihop allt o låt svälla en stund. Stek i smör på samma sätt som vanliga pannkakor
    Det ska jag också testa!! Mums va gott det låter!
  • september2009bröllop

    idag struntade jag faktiskt i att ställa mig på vågen.. Får se hur deprimerad man blir när man kollar nästa vecka..

    Igår blev det ingen träning men vi bar ner crosstrainern ifrån vinden ner till lägenheten så nu har man inte nått att skylla på längre.. man kan ju inte direkt säga att man inte har tid när man inte ens behöver ta sig nånstanns och dessutom står den i vardagsrummet så man kan kolla tv samtidigt...

  • konstigabaralillajag

    Bra, vägning sker e n d a s t 1 gång/vecka :)

    Vikten pendlar upp och ner och varierar varje dagen därför ska man inte väga sig varje dag utan 1 gång per vecka eller mer sällan om man klarar det :)


    september2009bröllop skrev 2009-03-25 12:45:12 följande:
    idag struntade jag faktiskt i att ställa mig på vågen.. Får se hur deprimerad man blir när man kollar nästa vecka..Igår blev det ingen träning men vi bar ner crosstrainern ifrån vinden ner till lägenheten så nu har man inte nått att skylla på längre.. man kan ju inte direkt säga att man inte har tid när man inte ens behöver ta sig nånstanns och dessutom står den i vardagsrummet så man kan kolla tv samtidigt...
  • zeddy

    Tänkte göra något med kycklingfilé ikväll. Någon som har tips?

  • konstigabaralillajag

    Antingen steker du den i smör och vitlök och grillkrydda och äter den med lite creme fraiche och sallad.
    Eller så strimlar du den och bryner den med en klyfta vitlök, häller på grädde (ett par dl). Peppra och lägg i en halv buljongtärning. Låt grädde koka tills den blir krämig. Ät grönsaker till det... jättegott. Övriga familjen serverar jag ris :)
    Eller så lyxar du till filén med att fylla den med ngn god ost och snörar ihop den och steker...

    Lite ideér iaf :)


    zeddy skrev 2009-03-25 13:37:15 följande:
    Tänkte göra något med kycklingfilé ikväll. Någon som har tips?
  • zeddy
    konstigabaralillajag skrev 2009-03-25 13:46:08 följande:
    Antingen steker du den i smör och vitlök och grillkrydda och äter den med lite creme fraiche och sallad.Eller så strimlar du den och bryner den med en klyfta vitlök, häller på grädde (ett par dl). Peppra och lägg i en halv buljongtärning. Låt grädde koka tills den blir krämig. Ät grönsaker till det... jättegott. Övriga familjen serverar jag ris :)Eller så lyxar du till filén med att fylla den med ngn god ost och snörar ihop den och steker...Lite ideér iaf :)
    Tack! Jag tror att jag kör på "grytan" som du föreslog. De andra 2 är liknande vad jag brukar göra.. Fasiken vad man fastnar i samma recept jämt!
Svar på tråden LCHF - ngn mer?