• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • kängu

    Sockerråttan: Nej, ingen länk tyvärr. Har försökt hitta den på nätet men inte lyckats.
    Nej nu ska jag slita mig från datorn och sortera tvätt

    Ha en bra kväll allihopa!

  • Lapinette

    BS - det finns två orsaker som är bevisade gällande barnlöshet, att rökning och hög vikt är två bovar. Vet inte vad du ligger i spannen på BMI-skalan men att äta nyttigt, må bra och gå ned i vikt är ju aldrig fel och OM ni sen blir gravida mitt i allt så är det ju bara att gratulera. Det ena utesluter väl inte det andra?

    Vickan - ääälskar Uppsala just nu ! Skämt å sido har inget emot din hemstad, tycker att den är jättemysig. Det är ju mest att jag emellanåt inte vill tänka på något som är förknippat med sprutor och besvikelse.

    Ska klarlägga det där med shopping. Har tidigare varit suverän på att köpa kläder ... i MASSOR men numera så går det inte lika lätt. Antingen fel på modet eller mig!

  • muggles

    Lappis: grattis igen till dina fina resultat! Nu banne mig är det positivism som gäller!! Och hör sen...

    Kängu: dina symptom (typ ischias) låter väldigt mkt som min bäckenuppluckring som jag fick just runt v12-14. Det kändes precis som du beskriver och jag fick det när jag gick. En kollega var säker på att det var ischias men ortopeden konstaterade att det var bäckenuppluckring (förstadium till foglossning). Det gick över för mig när jag slutade träna.
    Jag säger inte att du har början till foglossning men det _kan_ vara det. Börja med att kolla dina symptom hos din BM så att det inte förvärras i onödan.

    Om man vill ha snabb viktminskning så funkar Atkins bra men man ska inte hålla på med det långsiktigt. Och är man vegetarian som BS så är det väl svårt att få i sig tillräckligt med protein? Det blir en jädrans massa linser och bönor i så fall (sojabiffar?).
    Faktum är att det finns studier som visar att GI-diet inte alls minskar folks vikt, däremot är det bra för diabetiker pga blodsockernivån blir jämnare.
    Men jag tror att varför folk går ner av "GI-diet" är för att många förväxlar GI (dvs byta ut snabba kolhydrater mot långsamma) med Atkins (inte äta kolhydrater alls). Men vill man gå ner och behålla sin vikt så är det långsam viktnedgång som gäller och då funkar nog träning bäst (i kombination med vettig mat såklart).
    Kolhydrater behöver man ju - speciellt hjärnan behöver kolhydrater (snabb energi) - det är väl därför det sägs att man blir dum av bantning?
    Atkins funkar pga att man blir mer mätt av protein än av kolhydrater vilket gör att om man bara äter proteiner så får man faktiskt i sig mindre mängd energi totalt sett => viktnedgång. Förresten så dog Atkins själv i hjärtinfarkt
    Tydligen är det så att mättnadskänslan kommer av att man tuggar, så mat som man knappt behöver tugga (ex potatismos) hinner man få i sig en större mängd av innan man känner sig mätt (därav "paltkoman" som kommer efteråt). Mat som behöver tuggas noga (ex linser, morötter) ger en högre mättnadskänsla och då får man i sig en mindre mängd. Simpelt va?!
    Sorry för föreläsningen men jag råkar vara lite intresserad av de här grejerna

    Sockerråttan: välkommen!

    Ang galleriet så kommer jag åt att se bilderna fortfarande men jag kommer inte åt att uppdatera galleriet. Jag har alltså samma access som ni andra nu för tiden.

    Tycker det är lite oroande att Tinga inte är inne längre? Undrar hur det går för henne med pojkarna?

  • Lapinette

    Sockerråttan - några tips? Jag går in i mina vanliga butiker men hittar inget. Tror det mest beror på kräsenhet, att jag ställer högre krav ju äldre jag blir.

    Trots att man blir dum i huvudet så funkar Atkins utmärkt i vår familj men vi kör ju inte den benhårt för på luncherna äter vi precis vad vi vill vilket för maken innebär ganska så ofta både sushi och hamburgare.

  • Sockerråttan

    Lapinette - jag är ju tyvärr inte så i den stora huvudstaden så jag kan tyvärr inte vara till så mycket hjälp. Min favorit när jag är där är Åhlens city, bara för det enorma utbudet av olika stilar/märken och för man kan hitta något för den lilla plånboken och den stora. Men det tycker säkert ni som bor där är aptrist

  • viktualia
    Sockerråttan skrev 2008-12-03 20:48:27 följande:
    Du kanske går i fel butiker?
    Hm... undrar just vilka som är rätt... själv drar jag numera "vanliga" storlekar och är helt klart sugen på piffiga kläder. Inte helt lätt att hitta enligt mig... jag shoppar i och för sig i min jobbstad (som luktar kaffe, har ett känt hockeylag och förknippas med solsken...) men passerar ju storstan lite då och då.
  • fru AM

    Men flickor! Sitter ni här och pladdrar? Det är ju Gray's! Och sen Dirty Sexy Money - helkväll! Och magen har lugnat sig! Hej förresten, Sockerråttan och Kängu!

    BS: JAg brukar faktiskt koka ägg och ha i kylen, håller sig flera dagar. Min nya grej är nämligen kokta ägg-mackor med kaviar (börjar luta åt tjejcravings nu) och iskall mjölk ...

  • Lapinette

    AM - både Greys och DSM har ju faktiskt reklamavbrott ! Själv sitter jag och försöker få in träffar med mina singelvänninnor (en innan jul). Snacka om fullt i kalendern.

    Har även bokat resan till Barcelona i feb . Rättare sagt maken har bokat, mina pengar går åt till nålar just nu.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!