• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre


    Åhhhh - jag blir så arg att jag vitnar över nazi-idioten din mor råkat ut för Page! Ljugande förbannade skitgubbe!

    Och så en massa kramar till dig o mamsen förstås. Känner ni ingen woodoo-utövare eller nåt som kan ge honom all världens plågor??

    koko - vilken knäpp sköterska ni råkade ut för. Det är väl rätt klart att går barnen inte upp så mycket, så är det väldigt lätt att gå ner det lilla igen vid minsta förändring. Och nu har dels du börjat jobba, dels conny lärt sig gå. Uppenbart påverkar det matlusten och viktkurvan. I resten av världen klarar sig ju barnen utan välling, så det är klart han fixar det med. Varför inte röra ner lite smör i gröten han äter?

    Sen måste jag ju säga att din sambo kanske är som min man, lite ovan vid hur mycket/lite barnet vill äta. På sina ätardagar kan Mindre stoppa i sig en del, men i början var maken för rädd att ge henne mer när det första tog slut. De fasonerna tog jag snabbt ur honom. Vill hon äta mer under måltiden så får hon mer då. Hon spricker inte, även om det ibland känns så... Tyvärr alltför sällan.
  • Liten med Mindre

    Hoho!

    Har ni sovmorgon idag? Eller är arbetsmoralen kanske hög?

    Får locka fram er med att berätta om vidare shoppingbravader. (intresseklubben antecknar). Kopletterade mina nya inköp med en riktigt skön långskjorta som funkar under den hålstickade klänningen. Samma märke igen, FRK Åhléns. Måste få lite tid att undersöka resten av deras utbud. Turligt nog fanns det vid Skanstull med, så det kan bli lite shopping på väg från träningen.

    Maken är överlycklig över att jag kryper ur jeansen och i lite klänningar.

  • Ore

    Jag har haft hög arbetsmoral nu på morgonen, men försöker snika till mig litet internettid i 5 min innan mitt möte börjar...

    Page, för min del får du fortsätta klaga. Det är ganska jobbigt att inte få skriva något som man tänker på så mycket. Och här skriver vi väl vad som helst, eller?

    Det där med att han avundades J är ju bara patetiskt löjligt och totalt... hittar inte rätt ord här. Fel är det i alla fall!!!

    Jag har drömt om min egen tvättstuga inatt...

    Mötesdags...

  • Liten med Mindre

    Ore - angående slöfockar i tvättstugan - jag skulle bara dumpa deras tvätt i en korg, fast klart man blir putt över att behöva göra ens det.

    Intalar mig att det är mänskligt att glömma...

  • fru AM

    Page: Har läst om din mammas (ex)man med stigande förskräckelse - vilken dj-kla blådåre och vilket svin! Jag tror (utan att veta exakt hur äktenskapsförordet ser ut) att Frejis gav goda råd vad gäller bankens sparade kontoinformation och huruvida idiotens ekonomiska situation stått i paritet med hans påstådda utgifter. Jag hoppas mamma har en bra advokat?

    Koko: Liten har en bra poäng. Det är säkert en stor förändring att ni bytt plats, du och sambon. JAg vet att min man har väldigt svårt att komma ihåg alla mål som Livia skulle och ska ha, alla detaljer. Det tar ett tag innan rutinerna sätter sig. Sedan är det allra viktigast - enligt båda de (bra) bvc-tanter jag avverkat - att barnet i den här åldern får fett i maten. Helst bra fett (rapsolja, olivolja) - men i alla fall fett. Livia gillar smör mest. Därför får hon oftast det (äter det med sked).

    Kram till alla

  • Ore

    Jo, visst är det mänskligt att glömma... Och jag väntade nog faktiskt till tredje gången innan jag slängde ut deras kläder. Jag bor i ett hus med bara fyra lägenheter, som delar en liten tvättstuga, så det borde inte vara så stora problem.

    Den gången jag verkligen gick i taket var när grannen lagt i och startat en maskin efter att min tid börjat...

    Men hon är tvättgalning. Vi har tvätt-tid fram till 22 på kvällen, väldigt rimligt. Men dagar då jag har tvättat fram till 22 är det ofta som hon tvättar efteråt. Hon tvättar helst inte mer än 2-3 plagg åt gången. Och hon kan köra igång hela torkskåpet för att torka en BH, samtidigt som hon kör två par trosor i torktumlaren...

    Och mycket mer... När hon inte gillar att jag med kort varsel bokar in en obokad tid (alla obokade tider betraktar hon som sina) så kan hon stoppa min maskin och köra den på 90 grader istället... Någon gång hällde hon någon typ av fiskspad i maskinen, och stoppade den blöt. Tvätten stank fisk. Påsen hade hon lagt i papperskorgen.

    Visst, jag har inga bevis för att det är hon som startat om maskinen, eller hällt i spadet. Bara stark misstanke. Men det går inte att låsa tvättstugan, och den ligger precis innanför ytterdörren som är olåst, så det kan ju vara någon utifrån, men jag tvivlar på det.

  • fru AM

    Jag har egen tvättmaskin och numera tumlare, har aldrig delat tvättstuga i något hus jag bott. Men alltid velat (förr i alla fall) ... Tyckt det verkar så praktiskt med stora ytor, många maskiner, torkskåp. Men jag har förstått att allmänna tvättstugor utan tvättstugeidioter inte existerar. Så jag är nöjd nu!

  • Liten med Mindre

    Ore - i min gamla hyresrätt satte man hänglås på tvättstugan under sin egen tid. Funkade fint. Men det blir ju bekymmer med de som glömmer, eller betraktar alla tider som sina tider...

  • Liten med Mindre

    Vår nuvarande tvättstugegestapo ondgör sig mest över när någon slängt en tvättmedelskartong i papperskorgen. Den är ju bara av sett för ludd och damm från tvättstugan!!! Kartongen plockas omedelbart upp och förses med en lapp om var den bör förpassas...

    Alternativt sätter man upp ilskna lappar på folks kvarklömda kläder, att i tvättstugan får minsann inte personliga effekter förvaras.

    Bara snäppet under BS gamla ordmärkande spritpenne-övervakare.

  • fru AM
    Ore skrev 2008-11-26 09:28:53 följande:
    När hon inte gillar att jag med kort varsel bokar in en obokad tid (alla obokade tider betraktar hon som sina) så kan hon stoppa min maskin och köra den på 90 grader istället... Någon gång hällde hon någon typ av fiskspad i maskinen, och stoppade den blöt. Tvätten stank fisk. Påsen hade hon lagt i papperskorgen.
    Men allvarligt - det är ju skadegörelse eller egenmäktigt förfarande eller ngt liknande! Hade hon sparat fiskspad för detta ändamål undrar man då nyfiket? Psyko!!! Din tvätt måste ju ha blivit förstörd? En liten övervakningskamera i tvättstugan kanske? Bor du i bostadsrätt eller hyresrätt?
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!