• Pentan

    Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg

    Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
    själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.

    Ngn mer???

  • Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
  • pandis81

    men så är det ju med allt.
    alla tabletter har både för och nackdelar. och vissa tabletter funkar bättre på vissa personer än på andra.

    Men det kan vara värt ett försök när man har försökt allt annat men inte lyckas att få bort dom kilona som man inte behöver ha där och som skapar problem

  • lillP

    Jag läste någon stans att det påminner lite om amfetamin i sina egenskaper, men utan den beroendeframkallande biten.

    Risken är ju helt klart att man går upp, det står det tom om i beskrivningen har jag för mig. Själv höll jag uppe med medicinen två veckor och började äta igen, sen en månad och började igen och senast två månader och åt medicinen under semestern. Nu har jag slutat igen, jag hoppas att det ska lindra viktuppgången genom att man "vänjer av sig" med medicinen. Tror att det är mycket psykologiskt nu när jag har ätit medicinen så länge. Slutade gå ner i vikt i våras. Så håll tummarna för att jag inte går upp ett gäng kilon igen


    Emma042 skrev 2008-09-01 10:29:21 följande:
    för några år sedan gick jag till läkare i helsingør som skrev ut reductil till mig. Han gav mig en bunt papper på vad det var för piller. När jag sedan gick till svenska läkare och fick det utskrivet nämnde de inte ens något av vad den danska sa till mig. Från början var reductil en entideppresiv medicin som man märkte hade en biverkning....viktnedgång. Jag tycker att det är lite läskigt att stoppa i sig piller som från början hade ett annat syfte. Men visst, jag gick ner i vikt ca 14 kg på 5 månader. (vilka jag snabbt tuggade upp sen när jag slutade med tabletterna...)
  • gusdanima

    REDUCTIL är indicerat som tillägg till ett viktbehandlingsprogram
    för patienter med nutritionell obesitas med body mass index (BMI) på 30 kg/m2 eller högre och nutritionell övervikt med BMI på 27 kg/m2, eller högre om andra överviktsrelaterade riskfaktorer såsom typ II-diabetes eller dyslipidemi föreligger.

    Behandling med REDUCTIL bör endast ges som del av ett kombinerat viktbehandlingsprogram, inkluderande såväl kost- och livsstilsförändringar som ökad fysisk aktivitet. Detta integrerade synsätt är en förutsättning för bestående förändring av matvanor och livsstil, vilket är grundläggande för att bibehålla minskad vikt efter att behandlingen med REDUCTIL har avslutats.

    Jag skulle rekommendera att läsa på FASS hemsida, www.fass.se för att få information som är bra. Det finns många biverkningar med reductil varför man måste kollas upp med jämna mellanrum av sin läkare avseende bla blodtrycket.

    Lycka till!


    lillP skrev 2008-09-01 10:34:42 följande:
    Jag läste någon stans att det påminner lite om amfetamin i sina egenskaper, men utan den beroendeframkallande biten.Risken är ju helt klart att man går upp, det står det tom om i beskrivningen har jag för mig. Själv höll jag uppe med medicinen två veckor och började äta igen, sen en månad och började igen och senast två månader och åt medicinen under semestern. Nu har jag slutat igen, jag hoppas att det ska lindra viktuppgången genom att man "vänjer av sig" med medicinen. Tror att det är mycket psykologiskt nu när jag har ätit medicinen så länge. Slutade gå ner i vikt i våras. Så håll tummarna för att jag inte går upp ett gäng kilon igen
  • zsandora

    huja mig, ikväll e det vägning för mig å gubben... fuska lite idag å vägde mig i morses, å han vägde sig i lördags... Då hade han gått ner 1kg, i morse hade ja gått upp... ja ska ha min mens vilken sek som helst å då e de två kg upp.... typiskt.....

    ja vet precis hans kommentar......

  • lillP

    Man får ju trots allt receptet utskrivet av läkare, så jag har kännt mig trygg. I början så var jag och kollade blodtrycket och pratade med läkaren. Allt eftersom behandlingen flöt på bra så glesades läkarbesöken ut. Som jag nämnt tidigare så hade jag även läst på om medicinen på egen hand innan jag fick det utskrivet. Är extremt skeptiskt mot piller och tar knappt huvudvärkstabletter... Självklart ska man veta vad man ger sig in på


    gusdanima skrev 2008-09-01 15:18:05 följande:
    REDUCTIL är indicerat som tillägg till ett viktbehandlingsprogramför patienter med nutritionell obesitas med body mass index (BMI) på 30 kg/m2 eller högre och nutritionell övervikt med BMI på 27 kg/m2, eller högre om andra överviktsrelaterade riskfaktorer såsom typ II-diabetes eller dyslipidemi föreligger.Behandling med REDUCTIL bör endast ges som del av ett kombinerat viktbehandlingsprogram, inkluderande såväl kost- och livsstilsförändringar som ökad fysisk aktivitet. Detta integrerade synsätt är en förutsättning för bestående förändring av matvanor och livsstil, vilket är grundläggande för att bibehålla minskad vikt efter att behandlingen med REDUCTIL har avslutats.Jag skulle rekommendera att läsa på FASS hemsida, www.fass.se för att få information som är bra. Det finns många biverkningar med reductil varför man måste kollas upp med jämna mellanrum av sin läkare avseende bla blodtrycket.Lycka till!
  • Pentan

    Kört kombi kur med cambridge i 2½ vecka nu, startade på 104,7 kg och i dag väger jag 100,3 kg! Ska bli underbrt att väga två siffrigt snart!

  • pandis81

    Vad innebär det..?? combi kur???


    Pentan skrev 2008-09-02 10:24:50 följande:
    Kört kombi kur med cambridge i 2½ vecka nu, startade på 104,7 kg och i dag väger jag 100,3 kg! Ska bli underbrt att väga två siffrigt snart!
  • This Is Me Now
    pandis81 skrev 2008-09-02 10:30:37 följande:
    Vad innebär det..?? combi kur???
    Combi Kur betyder Kombinerad Kur.
    Man kan antingen gå på Ren Kur eller Kombinerad Kur på Cambridge.
    Ren Kur så äter man BARA tre måltider Cambridge per dag, på kombinerad kur byter du ut ett eller två mål mat mot Cambridge.
    Läs mer här:
    cambridgesoppan.se/how.html
  • mme Plantier

    Heja Pentan!!
    Förstår att det blir en härlig känsla, snaaaaart där ju!! Go girl!

  • lillP

    Vad härligt! grattis till viktnedgången


    Pentan skrev 2008-09-02 10:24:50 följande:
    Kört kombi kur med cambridge i 2½ vecka nu, startade på 104,7 kg och i dag väger jag 100,3 kg! Ska bli underbrt att väga två siffrigt snart!
Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg