• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....
  • Ab fab

    Fast jag är obildbar när det gäller sömnad. Min sömmerska har lönat sig flera gånger om Jag gick i sykurs flera terminer men det jag lyckades att göra var att till slut kunna trä masiknen....

  • FruTez

    Abbe: Hihi! Jag känner igen mig! Jag har provat att sy upp byxor några ggr. En gång blev benen på ett par shorts olika långa och då hade jag sytt det på maskin så det var inte kul att ta upp allt. Det hela slutade med att jag inte använde dom! *rodnar* När jag köper finbyxor som ska ha sån där osynlig söm så brukar jag faktiskt sy upp dom, för hand. Det är bara de att det tar ett par timmar för mig att göra.

    Fick ett superduperbra tips från Nides som jag testat på två par byxor och det går mycket snabbare än att sy. Man "limmar" upp byxbenen med en remsa Ikeas gardinfåll!! Hahaha! Låter kanske lite kul, men det funkar superbra, syns inte och går även att tvätta! Allt för den ohändige!

    Shit, hur ska det gå när jag ska bli händig husägare?!?! *förvirrad* Kanske finns någon kurs man kan gå? Hmm... ringa Martin Timell och hans vänner? *ler* Tur att man gift sig med en händig karl iaf!

  • Addiz

    Kan nå vidarebefordra mailet till min hemadress (gmail)? (Antar att det rör sig om fika?)

    Kom hem från Istanbul i söndags, ganska sliten, men glad. Vi har gått en massa och ätit en massa, och sett en massa sevärdheter, och ätit ännu mer, och shoppat lite :) Missade tyvärr den perfekta handväskan p g a att jag glömde mitt kreditkort på hotellet, och basaren stängde... :( Det var verkligen "den"...

    Ja ja, tillbaka till Sverige, har fått lite mer energi denna veckan, har fixat lite hemma och så, skönt...

    kram på er

  • Ab fab

    God morgon
    Härligt med en bra helg Addiz. Visst är Istanbul en häftig och imponerande stad?

    Igår gjorde jag inte mycket. Hemfix o iordningställande av gästrum. Trädgårdsrens... O så kokade jag syrénsaft. Resultatet är klart om fem dagar. Lovar att rapportera

    Nu är jag inne en kortis på kontoret men skall snart åka till Malmö, men bara över dagen. I eftermiddag kommer svärföräldrarna så nu får man uppföra sig igen....

  • Bauti

    Hej på er!!!

    Skall iväg å lämna bilen på koll. Den vill inte alltid som jag.

    Hoppas ni har det gött i sommarvärmen.

  • Carma07

    Godmorgon

    En snabb kik in här medan jag har möjlighet. Igår mådde jag verkligen piss. Jag sover så dåligt på nätterna nu och var så aptrött igår att jag bara grät. Inatt har jag äntligen fått sova hela natten och är lite piggare och glad idag igen. Skönt!!

    Ab: Kortet är färdigt. Vi kan väl höras av om vilken dag som blir bäst att jag lämnar det.

    Addiz: Låter som en mysig minisemester. Skönt att energin börjar hitta vägen tillbaka.

    Tezz: Jag väntar också med spänning varje dag för att se om det finns uppdateringar om huset. Är så nyfiken.

    Ha det gott i solen idag om jag inte hinner in här mer.

  • Carma07

    Bauti: Hej på dig och kramisar. Får passa på när vi är här samtidigt.

    Ab: Syrénsaft? Man kan visst koka saft på allt. De recept jag har och har hittat på flädersaft är att det tar fem dagar att göra.

    Frujj: Illa med lille W igen. Hoppas han kryar på sig snart.

  • FruTez

    Hej hej!

    *muttrar* Jag mailade precis till min chef och frågade ifall min andra chef kontaktat honom och bokat tid för möte, fick svar nu att det hade hon INTE gjort!!!

    Hon sa till mig att hon skulle boka tid så snart som möjligt när hon kom tillbaka från semestern och nu har det gått 2 hela dagar och hon har fortf. inte kontaktat honom?!?! Jag börjar bli lite orolig för att hon ska "jävlas" med mig... fast varför skulle hon göra det?? Eller hur? *paraniod* Jag mailade iaf till henne... vill av någon anledning som jag inte vet, inte prata med henne på telefon... än!

    Funderar på att ringa till facket och höra hur det ska gå till...

    Usch! Va bara tvungen att skriva av mig lite!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....