• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....
  • Addiz

Nides: Tror inte jag orkar vara social ikväll, men tack för inbjudan *puss*

Dax för promenad med hundarna...

• Linum

Nides: Krya på dig, gumman! Låter inte så kul... Ska slappa hemma ikväll. M ska på afterwork någonstans och jag tänker inte åka och hämta honom ikväll... Ska ta en whisky istället.

Tezz: Du får njuta av att ha ett jobb mitt inne istan och kanske ha möjlighet att shoppa på lunchen

Nibla: Vad pinsamt... Håller med de andra och attackfika. Låter som en bra idé.

Trevlig helg på er allihop. Imorgon blir det sol och bad. Laddning av baterier etc.

• Frujj

Godafton kära damer

Igår var jag i en liten håla utanför Borås på en hälsodag, det var jättekul men blev en lååååååååååång dag... 22 mil körda dessutom. Lite tröttande. Kul dag på jobbet idag med gravidgrupp oxå!
    Skönt att det är fredag... Har köpt räkor och ska snart mysa med maken Tråkigt nog är W krasslig i halsen och hostar som attan, speciellt när han lagt sig för natten. Hostar och halvvaknar och gråter. Inatt vaknade han och skrek "traaaaaaktooooor" och "maaaaaaammmmmmmmaaaaaaaaaaa" flera gånger. Är nog därför jag är lite mör idag.

Nides: Svinkoppor heter Impetigo och orsakas ofta (alltid??) av samma bacillusk som man får halsfluss av (streptococker) Det smittar jättemycket så man ska vara vrålnoga med att inte använda samma handdukar och sånt som andra. Det kan ju vara så att du använt någons handduk som haft det och så har du haft ett litet sår och vips är bacilluskerna där.
    E hade det för några år sen, hon fick ett sår på hakan och bara över en natt hade det förvandlats till en jättestor sårkludd med gult var. Hon fick gå till en hudläkare och få salva och pencillin har jag för mig..
    Usch..!

Ha en jätteskön helg, vi ska försöka sälja våran bil för att köpa en större...

På tal om det
    Bauti: Min man var inne hos din man och bokade en bil häromdan *hihi*

• Linum

Hej på er!

Efter en dag i solen i Hovås (utan bad - för kallt...) väntar en kväll med havskräftor, vitt vin, god kaka (tack, Julie, för receptet) och caipirina.

• Ab fab

Hej på er
    En lång, intensiv och tröttsam helg är över. Svärmor är hemskickad och huset är åter lugnt. Studenten var jättelyckad. studenten själv var lycklig, full o kär.. precis som det skall vara.

Men att ha 50 gäster, svärmor i huset o exfru brevid var lite väl mycket så igår när de sista åkte hem gick musten fullständigt ur mig. Picnic med vänninorna i solen var precis vad jag behövde.

Linum- vilken härlig lördag kväll. Låter underbart. Mejlar dig om en jobbfråga också
    Nides- hur går det med premiärkalaset? Hoppas du mår bättre också

• Nides

Hej hej allihopa!

Hoppas att alla har haft en bra helg, själv har jag haft en underbar lugn helg. Hackan är nästan återställt.

Ab: Jag återkommer till dig om Premiären ikväll.

Älskar sol o värme, men jag har banne mig inga passande kläder till jobbet. så idag så det bli lite shopping.
    Nån mer som har tid i eftermiddag för lite shopping och glass i solen??

• Ab fab

jag tränar yoga 1730-1830 men är någon kvar i stan för ett glass efter det hänger jag gärna på!

• Bauti

Hej!

Idag så är det dax att göra om mina naglar igen.
    Skall nog svänga förbi hon som skall hålla i utbildningen. Hon sa att det skulle börja i början av juni, och det är det nu.

Annars så har lördagen varit helt förjävlig. Det hela slutade med att jag fick åka och hemta en tjej som inte blev insläpp pga bråk. Och då var kl. 04.00
    Han bara vägrade släppa in henne?????
    Men nu är hon hemma ialla fall, tror jag, har inte hört något ialla fall.

Men vi hade mysigt igår. Var på P´s brors land. Dom har egen strand så där gick jag och lunkade i solen. Men kom bara i till låren. Ingen värme än i vattnet.

• Nibla

Hej hej!

Har haft årets lugnaste helg. Åkte med svärföräldrarna till torpet och har minst sagt blivit uppassad hela helgen. Tupplurade i tvåtimmars pass med paus för mat och toabesök. Låg i den brasilanska hängmattan i skuggan under päronträden, med fötterna högt, vilket var bra för mina enormt svullna fötter.

Grillade och badade tunna på kvällarna. Löste korsord och läste bok på den vakna tiden.
    Var inne en sväng i Tidaholm på lördag förmiddag och strosade. Köpte stödstrumpor (pensionärsvarning!), 4 pocketböcker och kunde inte hålla mig från att köpa ett par byxor och två mössor till bebisen.

Ikväll ska jag ensam på föräldrakurs. N är i London fortfarande.

• Ab fab

åh bauti vad jag längtar efter att du skall fixa mina naglar. Jag har små stumpar just nu o fredags hög jag av en nagel med globalkniven....

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....