• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....
  • Linum

Braingo (om du nu undrar vad det heter på änglisj)...

• Ab fab

braingo.. låter roligt på göteborgska

• FruTez

Carma: Vilket underbart studentkort du gjorde! En fråga, vad använde du och hur gjorde du för att få kanterna så fina och "gamla"?

Jag behöver lite tips. Vi ska träffa toastmasterparet till midsommar (ÄNTLIGEN) och tänkte då överlämna en korg med lite grejer som tack för hjälpen förra året. (Vi har verkligen försökt båda två att hitta tid att träffas men de bor så långt bort och har fullt upp med barn och gård osv. Har vi varit lediga så har de varit upptagna och tvärt om... men bättre sent är aldrig! Hehe! Jo, nu behöver jag tips på vad vi ska fylla korgen med. Tänkte framkalla ett par foton från bröllopet och sätta in i ett album, lägga i en flaska rött och en flaska vitt av vårt bröllopsvin... men vad mer??? Det står helt still juh! Ville ha bröllopet som en röd tråd i korgen... hmm... Hjälp, bitte?

• Nibla

Saker att lägga i picknick-korg:
    -Fina servetter
    -Kex
    -Chokladpraliner
    -oliver
    -ostar (om ni ger bort den omgående dvs)
    -Italienska breadsticks

• Linum

Nibla hann visst före mig...

Köp servetter med något strandmotiv samt en havsblå duk kanske?

Vi har också haft problem med att få ihop en dejt med våra toastmastrar. 13-15/6 ska vi äntligen träffas! Först Liseberg, sedan fotbollsmatchen mellan Sverige-Spanien på Bergakungen och sedan god middag på en fin restaurang.

• Ab fab

grrr....

men vi har rett ut stormen den 14. Vi åker till landskrona. R.s urtrevliga kusin bor där. Tura till helsingör först, sen Borstahusen o avslutning på ven på söndagen. trevligt sällskap, pilsner, kultur o så kan vi gömma lite fotboll i mellan

• Carma07

Tillbaka från lunch och lite lungt här. Känner att jag inte är på tipptopp idag så det kommer nog bli en lång dag. Speciellt när jag inte har att göra.

Tezz: För att få kanterna lite brända så inkar jag dem med en stämpeldyna. Den heter "Fluid Chalk" och ser ut som ett kattöga. Påminn mig nästa gång vi pysslar så kan jag visa dig. Jag gör nog så på alla papper.

Ang vad att lägga i korgen så la liknande vad Nibla skrev. Vi var på Oil and Vineager och handlade lite olika saker och även snacks och cola som vi visste att de tyckte om. Dessutom la vi ner ett egengjort presentkort på bio (som vi troligtvis ska på på torsdag) plus att vi bjöd ut dem på restaurang. Har ett foto på korgen hemma. Får nästan kolla på det för att se vad vi la i.

• FruTez

Tack för tipset tjejer! Mycket bra användbara tips! Skulle ni komma på nått mer så säg gärna till... korgen är inte riktigt full än.

Carma: Jag kommer ihåg den sorten. Jag använder mest Versa Colours små fyrkantiga idag. Är det nån större skillnad mellan Versa och "kattögat"? Ska försöka hinna till både Arkivet och Format idag och handla lite mer pyssel idag! *addicted*

Åh, jag vill ha pysseldag snart igen! Det är ju så himla trevligt och mysigt!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....