Fikasugna GbgFruar träffas igen....
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
jag tror i alla fall du är söt som anka
tezz- får vi ihop någon fikadag?????
nu skall jag strax gå o hämta min egenproducerade kokbok. Nyfiken som sjutton
Ab: Vad är det för kokbok *nyfiken*
ab: Åh, så trevligt, så du har blivit författare nu på giftas dag!
Frujj: Det är "all-you-can-eat-mjukglass med toppingbuffé på Jensens Böfhus vid Nordstan! 49 kr kostar kalaset och de har allt möjligt smarrigt i toppingväg! *slickar mig om munnen*
Abbe igen... Jag kände att det var så olika dagar som folk kunde och så fick jag titta längre fram i tiden och jag vill ju fika nu och då kände jag bara att äsch... jag struntar i det! *snyft* Du får gärna göra ett försök du med ifall du vill och dra ihop fikasäcken...
abbe: Det skulle vara giftas dar... (tänkte på uttrycket "nu på gamla dar", men riktigt så gammla är ju inte nån av oss!")
Tezz du har mail!
Hejdå, drar iväg på kurs!
jag har gjort en kokbok till studenten. Våra favoritrecept så han har något med sig när han flyttar
jag skickar runt en lista. skall bara skapa den
Tezz- mejl
Frujj och Abbe: går på lunch strax, svarar när jag e tebax!!
Sitter och möblerar huset nu! Hihi! Behöver lite vägledning bara om en sak. Va är bästa att spara på, en säng eller en 70-tals soffa som är bekväm att sova i? Maken tycker att vi ska göra oss av med soffan, men jag tycker vi ska spara den och göra oss av med sängen. Tänker lite som så att om man en dag kanske ska inreda extra rummet till nått annat (*ler*) än gäst/arbetsrum så blir det ju konstigt att ha en liten säng och sedan en stor säng, medans man kan ha en liten säng och en soffa i samma rum! Skulle det nu inte bli nått så att det förblir ett extrarum så kan gäster alltid sova där och soffan är väldigt bekväm, men ful! Va tycker ni?
jag hade hellre behållit sängen. köpt stora kuddar som man kan ha längs med väggen
Gästsäng är mycket bättre än en gästsoffa.
Hade sparat sängen och gjort om den till soffa med stooora härliga kuddar i vackra färger (precis som abbe säger).
70-talssoffa var inte ens snyggt på 70-talet
Om du prompt ska spara den, så klä i alla fall om den. Fast då är det billigare att slänga soffan och uppgradera sängen till soffa.
Snurrlina spekulerar.