• lovekitten

NY Sökes: AALF, Jepsson, Paulaa, Tilde-76, MinPrins, Marisha +(old school girlfriends)

Girlsfriends! Såg att de stängt ner vår gamla tråd...så jag startar en ny till oss! Hoppas ni hittar hit snart och att allt är bra med er. Har haft sjukt mycket och strassigt på jobbet denna vecka, därav att jag inte hängt här så mycket. Dessutom har jag mått lite kass för min mormor gick bort i lördags. Så jag har varit lite ledsen. I övrigt är allt bra med mig och blivande mannen.

Aalf: Kul att du är back in business igen!
    Tilde-76: Hur har det gått med förhandligen på gamla jobbet?
    Paulaa: Hur gick det för dig intervjun?
    Jeppson: Så ni bestämde er för att skjuta på det iaf, verkar klokt om man inte vill göra för mycket avkall på vad/hur man vill ha det. det ska ju ändå kännas 100% rätt när väl stora dageb kommer. Borneo låter Suuupernice! Tråkigt för din syster och hennes kille med uppbrottet.
    MinPrins: Grattis till kontraktet med ulriksdal!! Tror det blir toppen för er
    Marisha: Hur är allt med dig och planeringen, vi hade super trevligt sist nästa gång är den 15/10 hoppas du kan vara med då?

Kram på er alla!!

• Svar på tråden NY Sökes: AALF, Jepsson, Paulaa, Tilde-76, MinPrins, Marisha +(old school girlfriends)
  • MinPrins

Tilde-76: OK, jag förstår. Hoppas att du trivs på ditt nya jobb!! Jobba inte ihjäl dig bara! Ta hand om dig så hörs vi!

• Paulaa

brudar var håller ni hus allihopa har ni lämnat BT eller är ni passiva och bara inne och tittar då o då?
    går det bra för er med era planer?
    är nyfiken på fotografer, har ni bestämt er/bokat redan och vad fick er att välja just den ni valde?
    kram

• MinPrins

Hej Paulaa, jodå jag är i alla fall kvar här, men det är så mycket som händer både i privatlivet och på jobbet så hinner inte vara här på BT så mycket.

Vi har nu bokat fotograf, vilket känns SÅ skönt!!!! Vi har bokat PO Bejsjö (samma fofograf som Lovekitten också ska ha). Han känns trygg, lugn, stabil och trevlig.

Vi har inhandlat lite bordsdekorationer från Lagerhouse också. Och förslag på ett monogram åt oss håller på att skissas fram av två konstnärer(Davids mamma är konstnär, och så en konstnär som hon känner som tydligen är duktig på just monogram!), SÅ kul!

Har ångest för inbjudningskorten, har ingen fantasi eller skaparlust alls just nu...
    AALF, har du lyckats ta bilder på dina inbjudningskort ännu? Vore SÅ kul att få se!

• AALF

MinPrins,
    Jag har bara fotat inbjudningarna med min mobil, så jag måste köpa en datakabel först, för att kunna lägga upp dem på datan.

Utöver det så har vi, tro det eller ej, beställt vigselring Vi gjorde ett sådant fantastiskt klipp (fick 10% rabatt vilket är mycket när det handlar om sådana summor) Så när vi får den ska den in i bankfacket direkt!

Gjorde en specialare (allianring) där diamanterna sitter i vitt guld (små klor) och själva skenan, på baksidan av fingret, är i rött guld.

Hur går det för er andra?

• Paulaa

Minprins, vad kul med monogramet!
    när tänker ni skikca ut inbjudningskorten? vi har tänkt i slutet av maj men vi är ju en månad efter er brudar .
    AALF! jag vill oxå se era inbjudningskort och ringen ringen!! vad spännande!
    för oss går det sådär, nu är jag åtminstonne medlem i den församlingen men man får inte boka datum för nästa höst ännu.. så det känns lite jobbigt, man vill ju veta!! vi har ju lokalen bokad lixom
    enligt nunnan som jag pratade med där så räckte det om man ringde vid påsk och bokade, MEN PÅSK!! det är hur långt som heslt dit jag måste veta innna!! så jag ska väl ringa varje månad och trakassera dem .. suck suck..

• AALF

Paulaa,
    Vilken församling är det du menar? Jag förstår att det måste kännas tufft. Jag är en så som alltid vill ha saker och ting på plats långt i förväg(som ni kanske redan har märkt )

• Paulaa

Aalf, det är katolska församlingen vid södermalm (domkyrkoförsamlingen) . visst är det jobbigt, jag brukar inte vara en som måste planera långt i förväg men bröllopet måste man ju VETA datumet på relativt snabbt! jobbigt...

• MinPrins

Hej tjejer!!

Hoppas att allt är bra med er!

AALF, KUL med ringarna! Låter kanon! Du får allt ta och köpa den där sladden snart så vi kan få se bilder både på ringarna och inbjudningskorten!

Paulaa, fy vad jobbigt att inte kunna få besked förrän vid påsk!! Varför får ni inte boka förrän då?? Verkar knäppt! Jag tycker du ska tjata på att få boka tidigare!

Tilde-76, hur gick det med beställningen? Löste det sig till slut? Och du, hur går det på nya jobbet??!! Hoppas att du trivs!!

Lovekitten, har ni kommit hem ännu? Hoppas ni hade en underbar semester!!!! Om du inte orkar läsa tidigare inlägg så kan jag ju gladeligen meddela att även vi nu bokat PO som fotograf!! Kul! Känns så skönt att äntligen ha det bestämt!

Marisha-69, Midvintertös, Jeppson.... Länge sedan man hörde något från er!! Hoppas allt är bra!

Alla: ska vi inte ta och boka in ett datum för en träff?!

• Tilde-76

Hej hej tjejer!!

Har inte haft tid att spana här inne så mycket den senaste tiden. Trivs super på mitt nya jobb. Är otroligt mycket att göra och mycket förvirring som det ska vara i början.

MinPrins: Skönt att ni bestämt er för fotograf. Vi ska bestämma oss i jul har vi sagt... får se hur det går..
    I morgon får jag inbjudningskorten levererade. Jag mailar dig mitt kontonummer i morgon eller i början av nästa vecka. Har inte räknat ut vad det landade på än.

Lovekitten: Antar att ni snart är hemma i snöyran. Har ni haft det bra???!!! Brun och läcker så här i hemska mörkret är ju inte helt fel. Mailar dig om kontonummer oxå.

Vi får väl ses eller så postar jag papperen till er. Vi kan bestämma det senare. Är otroligt nyfiken om papperen är som vi förväntat oss.

Hur är det med er andra tjejer??!

Vore trevligt med en träff men jag har varje helg inbokad i december och har det stressigt på jobbet. Vad tror ni om att boka in något efter jul i stället??

kram

• lovekitten

Hej tjejer,

är tillbaka i stockholm igen efter en härlig och spännande resa i thailand. Så lite brun e man väl... fast inte jättebrun för jag blev nämnligen riktigt förkyld dagen innan vi reste vilken gjorde att jag itne kunde vara i solen de första 4 dagarna. Typiskt va?!

Minprins: Vad kul att ni oxå bestämt er för PO. Jag tycker att han verkar så himla bra så i min mening blir det ett bra beslut. Hoppas att det gått bra med jobbet å sånt, om man skall se det från den ljusa sidan så fick du ju inte riktigt betalt för ditt slit där iaf så detta kasnke bara kan leda till något bättre.

Tilde76: Roligt att det känns så bra på ditt nya jobb. Kul oxå att du betällt våra inbjudningskort och det verkar ha funkat bra... ska kolla på jobbet imorgon så att jag fått ditt email så ska du få tillbaka pengarna som du lagt ut. Spännande... är så nyfiken på her de är!! Har du kvar samma nummer som förut? ring i veckan annars så kan vi snacka lite... Vill ju gärna se korten så snart som möjligt. Men vi kanske kan ta det i januari om du har det körigt. För mig skulle det funka efter jobbet någon dag med en snabb fika osså kanske du kan ta med korten? Kan du?

AALF; Jag blir bara så nyfiken på din ring!!! lova att lägga upp ett foto av den sen, när skall ni få dem ungefär?

I övrigt har vi det oxå rätt mycket på helgerna så det kan bli svårt att hinna ses då men jag träffas annars gärna en vecka dag och äter lussekatt och fikar nånstans? Nån som e på? AALF, MinPrins, Marisha, Paaula, Tilde76, Jeppson?

I övrigt hoppas jag att ni har en rikgti härlig 1:a advent!

KRAM lovekitten

• Paulaa

Lovekitten välkommen hem! det låter härligt med resan, var i thailand var ni?
    typiskt att du skulle bli sjuk där i början .. jag är gärna med på en fika nån gång efter jobbet, någon veckodag helst jo helgener är ju ltie fullbokade innan jul som alla andra.

Minprins, du har rätt, jag ska tjata varje månad flera gånger för att få boka vårt datum! tänk så går man där och väntar till påsk och då säger dom nej det är bokat redan, då står man ju på ruta ett igen!! men gud va skönt att ni har bokat fotograf!!
    jag kan inte boka nåt mer förrän jag fått datumet i kyrkan så jag avvaktar ett tag med det.
    var håller jeppson hus, är hon ute och reser ?

• MinPrins

Halloj tjejer!

Allt bra?
    Hur går det med planeringarna?

Kram!

• Tilde-76

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er alla i julstressen! Snart bara ett halvår kvar för mig... och många saker att göra. Fortfarande inte bokat fotograf, band, fått bokningsbekräftelse på lokal och kyrka... Men har fått inbjudningskorten och vi här jättenöjda. Ska överlämna de som Lovekitten beställde idag så vi får hoppas att de oxå gillar det.

trevlig helg på er!

• lovekitten

Hej tjejer! vi är oxå super nöjda med våra inbjudningskort. Vi ska börja ta tag i en massa efter jul och nyår, nu så är det så otroligt mycket att pyssla med på annat håll.

Var iaf idag in till vår guldsmed och pratade lite. Står mellan två alternativ på designen.

MinPrins: Jag har dina placeringskort, så om du vill ses nån dag nästa vecka och få dem - säg till annars kan vi ta det tidigt i januari. Hoppas att allt är bra med dig annars.

Tjejer ångenst! jag har goffsat och moffsta sen M2B kom hem och nu har jag gått upp mina förlorade kilon igen. Fy fan..alltså! Måste bli annat nu efter jul Då har jag bara 8 månader på mig...co h i min takt så går det långsamt.

hoppas att ni allt har det bra i jul ruschen och håll i handväskan!! för idag tog jag fast en snattare på bar gärning med hela näven nere i min väska. Hon såg ut som en 11-årig balt/rumän/zigenare och var försåss helt oskyldig.... mmmm just d.

gissa om det kliade i nävarna... fick riktigt hålla i mig för att inte he henne en smäll. För då hade jag säkerligen åkt på misshandel av tjuv eller nåt. Jag höll i henne med näbbar och klor kollade min väska, lusade av henne och ropade till de i butiken att vi har en tjuv hör som vi kan polisamäla. Men eftersom jag redan tagit tillbaka mina grejer så gjorde de ingeting. Utan följde henne bara ut. HELT J_VLA sjukt!! Fattar inte hur vi kan var så lama mot brottslingar i sverige.... ibland är det nästa så att man tänker att det skulle varit bra om vi behållit straffen som slödder fick förr. Typ ställa ut dem till almänn beskådning... några spottloskor och riktigt skam. Folk skulle känna igen tjuveen och de skulle nog dra sig lite till innan de begick nästa brott....

så som sagt håll hårt i väskan med slantar och mobil i julruschen.

kram på er

• lovekitten

Hej tjejer! Hoppas att ni inte har det allt för stresssigt i julruschen, ville bar aönska er en riktigt härlig jul och nyår..vi hörs och syns nästa år... vårt stora år

Kram

• Paulaa

Hej brudar!
    det var ett tag sen, Lovekitten, vad irriterande med rånförsöket förresten!! men vilken tur i oturen att du upptäckte det i tid!!
    här är det bara bra, idag var min sista dag på jobbet GUD VA SKÖNT, efter jul o nyår börjar jag på mitt nya jobb (HURRA!).
    VI har bokat resa till thailand , vi åker den 12/2 och är borta 2 veckor. tanken är att vi sk avara i bangkok en del av tiden för att kunna köpa alla kläder osv till stora dagen och sen ska vi ägna en hel vecka minst åt att lata oss på nån fin strand. vi tänkte då åka till Koh chang, rä det någon som har varit där?
    hoppas ni alla får en god jul !
    kram på er tjejer

Svar på tråden NY Sökes: AALF, Jepsson, Paulaa, Tilde-76, MinPrins, Marisha +(old school girlfriends)