• lovekitten

NY Sökes: AALF, Jepsson, Paulaa, Tilde-76, MinPrins, Marisha +(old school girlfriends)

Girlsfriends! Såg att de stängt ner vår gamla tråd...så jag startar en ny till oss! Hoppas ni hittar hit snart och att allt är bra med er. Har haft sjukt mycket och strassigt på jobbet denna vecka, därav att jag inte hängt här så mycket. Dessutom har jag mått lite kass för min mormor gick bort i lördags. Så jag har varit lite ledsen. I övrigt är allt bra med mig och blivande mannen.

Aalf: Kul att du är back in business igen!
    Tilde-76: Hur har det gått med förhandligen på gamla jobbet?
    Paulaa: Hur gick det för dig intervjun?
    Jeppson: Så ni bestämde er för att skjuta på det iaf, verkar klokt om man inte vill göra för mycket avkall på vad/hur man vill ha det. det ska ju ändå kännas 100% rätt när väl stora dageb kommer. Borneo låter Suuupernice! Tråkigt för din syster och hennes kille med uppbrottet.
    MinPrins: Grattis till kontraktet med ulriksdal!! Tror det blir toppen för er
    Marisha: Hur är allt med dig och planeringen, vi hade super trevligt sist nästa gång är den 15/10 hoppas du kan vara med då?

Kram på er alla!!

• Svar på tråden NY Sökes: AALF, Jepsson, Paulaa, Tilde-76, MinPrins, Marisha +(old school girlfriends)
  • AALF

MinPrins,
    Vi har bokat Jannis som fotograf och Stockholm Proshop som DJ, båda hade bra utbud och låga priser i våra ögon.

• Tilde-76

MinPrins:
    Såg ditt mail och toppen att du hittade hit du med

Jag har nog inte så mycket att rekommendera när det gäller fotograf och DJ eftersom jag inte kollat några här i trakterna. Hoppas ni hittar det ni söker.

Marisha: Förstår hur du känner det... det går ju verkligen upp och ner i planerandet. Vi är inne i en liten fas nu när man inser att det närmar sig och allt vi funderat på kanske ska spikas. Som sagt inbjudningarna har vi bestämt och nu ska jag bara försöka jaga rätt på det papper vi vill ha. Troligtvis måste vi beställa från USA men det var rätt billigt. Det är ganska exakt 9 månader kvar innan det är dax för vårt bröllop nu... jiho

Ska ut och kolla ringar snart oxå.. Budgeten skenar iväg och de viktigaste bitarna vill jag inte snåla på.

• MinPrins

Tilde-76, Oja, tell me about it! Alltså att budgeten skenar iväg!! Vi blir mörkrädda när vi börjar tänka på det! Men vi tänker precis som ni, vi vill INTE snåla på de viktiga delarna. Mycket utgifter blir det...

• AALF

Visst blir man lite mörkrädd, det har ju inte direkt blivit som man tänkt sig med utgifterna Nu har vi ju bestämt bröllopsresa som inte tidigare varit med i budjeten, samma gäller priset på den vigselring jag nu har hittat, som är ganska så annorlunda från den jag tittade på från början. Men det är det värt!

Tilde,
    Ska vi boka hos dig den 15:e??

• Jeppson

Hallå brudar, är det HÄR ni är!?!? :D

Japp, jag tror vi slutgiltigt beslutat skjuta på det hela ett år. Dels för att få plats med alla gäster vi vill ha med, och dels för att vi just nu känner att vi vill lägga pengar på annat (man vet aldrig när det kan tänkas bli utökning i familjen :) )

AALF: Ja, vi hade bokat Mexico, men västkusten, dvs Baja California. Men det blev inställt då syrran och hennes kille som vi skulle åka med nu har en "paus" i förhållandet. Trist, men det blir Borneo istället så det är ingen större skada skedd. :D
    Cancun och området däromkring ska dock vara jättefint. Väl lämpat för en bröllopsresa! Västkusten är mera "rough" och inte så mycket romantik (skulle jag tro). Lite billigare att leva där också.

Paulaa: Tråkigt att du inte fick jobbet! Men kör på bara, nästa gång blir det du! :)

Tilde: Tror att jag kan komma den 15:e jag med, men jg har också glömt; Vart bor du?

Tjejer; hur ser er dröm-bröllopsresa ut? *nyfiken* :)

• Jeppson

Och förresten AALF: Jättefin klänning!! Och kronan, och skorna, och frisyren, och dukningen och ALLTIHOP!!! :)

• Paulaa

Hej flickor!
    jasså hon hittade hit till slut *fniss* Jepsson vi började sakna dej här! ;)
    jag kan nog oxå den 15:e men jag minns inte heller var tilde bor, var det inte norra sidan av stan?

ang drömbröllopsresa skulle det nog vara underbara stränder med kritvit sand och palmer, såg ett reportage om seyshellerna och det ser verkliten fint ut..
    men jag vet inte vad det blir, vi kommer inte att åka på en "riktig" bröllopsresa direkt efter bröllopet eftersom ekonomin inte tillåter det, vi har köpt ny bil o allt dessutom. så vi kommer som minprins att åka på en miniresa till Rom eller så.

jepsson det är bara att se det positiva i att skjuta på bröllopet, ni kommer att kunna spara lite mer och planera desto mer ;)

aalf träffade ni jannis till slut eller var det mailkontakt endast?
    MInprins vilka fotografer har ni varit hos?
    jag vet inte alls vad vi ska ha för nån ännu!

tilde va kul att ni har bestmt er för inbjudningskortet! det var supersnygggt!

• Tilde-76

Hej hej!

AALF: superfin klänning! Något liknande liv som din klänning har jag börjat fundera på. I morgon ska jag och mamma ut och titta, hon är nämligen på besök den här veckan.

Innan jag lovar att vi kan vara hemma hos oss ska jag kolla med min blivande... han är lite less på att jag planerar och bjuder hem folk utan att han får säga sitt... inte alltid så poppis Bor i Hammarby Sjöstad så det är söder..

• AALF

Hallå!

Vad kul att ni gillade min klänning

Paulaa, Vi har endast haft mail kontakt med Jannis.

Jeppson, helt rätt av er att skjuta på bröllopet... kul om det visar sig att det blir tillökning

Tilde, jag förstår vad du menar... olla med sambon först och säg till hur det blir sen, annars får jag börja "smörja" min sambo

• Tilde-76

Får muta med mannen med något så ska vi nog kunna vara hos oss den 15:e. Det brukar ju alltid lösa sig!

Det känns ju som om vi alla har fått många bitar av planeringen på plats så det blir nog en massa allmännt snack och det är vi ju alla bra på :) Vi skulle ju kunna ha ett restema.. lite tips på bra ställen för bröllopsresor. Vad tror ni???

Svar på tråden NY Sökes: AALF, Jepsson, Paulaa, Tilde-76, MinPrins, Marisha +(old school girlfriends)