• lovekitten

NY Sökes: AALF, Jepsson, Paulaa, Tilde-76, MinPrins, Marisha +(old school girlfriends)

Girlsfriends! Såg att de stängt ner vår gamla tråd...så jag startar en ny till oss! Hoppas ni hittar hit snart och att allt är bra med er. Har haft sjukt mycket och strassigt på jobbet denna vecka, därav att jag inte hängt här så mycket. Dessutom har jag mått lite kass för min mormor gick bort i lördags. Så jag har varit lite ledsen. I övrigt är allt bra med mig och blivande mannen.

Aalf: Kul att du är back in business igen!
    Tilde-76: Hur har det gått med förhandligen på gamla jobbet?
    Paulaa: Hur gick det för dig intervjun?
    Jeppson: Så ni bestämde er för att skjuta på det iaf, verkar klokt om man inte vill göra för mycket avkall på vad/hur man vill ha det. det ska ju ändå kännas 100% rätt när väl stora dageb kommer. Borneo låter Suuupernice! Tråkigt för din syster och hennes kille med uppbrottet.
    MinPrins: Grattis till kontraktet med ulriksdal!! Tror det blir toppen för er
    Marisha: Hur är allt med dig och planeringen, vi hade super trevligt sist nästa gång är den 15/10 hoppas du kan vara med då?

Kram på er alla!!

• Svar på tråden NY Sökes: AALF, Jepsson, Paulaa, Tilde-76, MinPrins, Marisha +(old school girlfriends)
  • MinPrins

AALF, låter super-fint med sigill på kuverten och placeringskortn!! Du kan ju känna dig lyckligt lottad att ni har ett eget släktvapen att använda er av!! Jag hoppas att monogrammet som M2b´s mamma ska skissa på blir fint...

• Paulaa

Hej Flickor
    hoppas att ni mår bra allihopa
    min prins krya på dej gumman! jag ska ta ledigt på fredag och då ska jag passa på att gå till lite pappersbutiker, vilka besökte ni och vilken tyckte du var bäst?
    Aalf va coolt med släktvapnet
    imorrn ska jag till Bröllopskällan med min kompis och spana in (och förhoppningsvis prova) kl'nningar. har ni varit där?
    kram på er

• Tilde-76

Hej hej!

MinPrins... är oxå sjuk och har legat hemma helt däckad. Har varit så mycket på jobbet och med min förkylning att jag inte ens hunnit gå in och kolla hur det är med er.

Lovekitten: Länge sedan vi hörde något från dig. Allt bra?? Hoppas det....

Låter som om inbjudningsämnet fortfarande är hett hos alla.. :) Super att ni får hjälp av din blivandes mamma Min Prins. Släktvapen är ju inte helt fel AALF , inte många som får den möjligheten.

Paula: Kul att du ska prova klänningar. Jag har varit runt på några butiker, både med mamma och med min tärna. Det är rätt utplockat i butikerna nu men det är ju rea oxå.. så hittar du något så kan det vara ett fynd. De är trevliga på Bröllopskällan och de har fina klänningar.
    Pappersbutiker så är det Matton, Panduro, Ljungrens som jag tycker är bäst. Har inte hunnit kolla Svenskt papper men den butiken på BirgerJarlsgatan verkar vara stängd.... någon som vet??

Vilka kan den 15?? Har kollat med min blivande och vi kan vara hemma hos oss. Supertrevligt om ni vill komma!

//Tilde

• Tilde-76

Har ett litet önskemål när vi ska ses den 15.. Kan vi inte försöka lyssna på lite musik, solosånger, inmarscher etc. Där har jag ingen koll just nu. Vad tror ni??

• AALF

Tilde,
    Musik till vigseln låter toppen, jag har inte häller någon aning där.

Här med anmäler jag mig till BT-träff den 15:e

Krya på er alla!

• MinPrins

Tilde-76: vill också gärna lyssna på musik, har inte börjat botanisera i den djungeln ännu så det vore toppen! KRYA på dig du också! Sitter på jobbet trots att jag känner mig riktigt risig, kanske stannar hemma imorgon... Svenskt Papper på Birger Jarlsgatan har inte stängt men har dåliga öppettider, dessutom har de inte så bra utbud tycker jag (vi brukar köpa lite därifrån till jobbet ibland). De har endast STORA ark, som man visserligen kan få hjälp att skära till men då självklart mot en avgift.
    Jag kommer gärna den 15/10! Ska bli kul!

Paulaa: vi tittade på papper på Matton, Panduro och Ljunggrens. Både jag och M2b ogillar deras attityd på Ljunggrens, de är otrevliga och otroligt oserviceminded! M2b sa att även om vi hittade fint papper där så skulle han ALDRIG vilja handla av dem, utan då var det bättre att vi beställde det någon annan stans ifrån. På Matton har de massor av olika papper, färger, stämplar, band mm (och dessutom har vi 20%rabatt där eftersom vi har studentkort nu när vi pluggar företagsekonomi på kvällarna!).

Nästa vecka ska vi träffa två fotografer till (har träffat två redan) och sen ska vi försöka bestämma oss och boka det, så är det ur världen

Hej så länge!

• Marisha-69

Hej Tilde och ni andra.
    Jag kommer gärna den 15:e
    Det här med musik är ett bra "tema"
    Ska se om jag kan hitta något att ta med.
    Vilken tid är det som gäller?
    Och vad ska vi ta med oss?
    Kram

• Tilde-76

Kul att du kommer Marisha! Jag mailar ut till alla nästa vecka om tid och hur ni hittar till mig.

Såå härligt att det äntligen är helg! Ska ha lite höststädning hemma i helgen så det är iofs lite trist men man slipper jobba

• Paulaa

Hej brudar! hur mår ni , hoppas alla har haft en bra helg!
    ja jag var ju iväg med mina två bästa kompisar i torsdags för att prova kläningar på bröllopskällan. Det var ganska urplockat som tilde sa men det var otroligt roligt att prova en massa olika modeller och se vad som passade en bäst, det var inte lätt med storlekarna tyckte jag "överdelarna " var så stora eller rättare sagt LÅNGA så hela halsen försvann haha .
    sen i fredags tog jag ju ledigt (behövde vila) jag tänkte ju åka till stureplan för att besöka matton och svensk papper men det gick inte så bra för jag hittade inte på första försöket (var ligger det egentligen??) så jag sprang iväg o storshoppade kläder istället. DET var kul oxå ;)
    föresten, jag fick ju inte jobbet jag sökte men det blev en till tjänst (exakt likadan) ledig så jag får den om jag vill!
    nog pratat om mej själv , hur har ni brudar haft det och har det hänt nåt mer på planeringsfronten?
    Tilde det låter jättekul på fredag !! bra ide med musik, det är verkligen okänd mark för mej!
    kram på er

• Meddelande borttaget
Svar på tråden NY Sökes: AALF, Jepsson, Paulaa, Tilde-76, MinPrins, Marisha +(old school girlfriends)