• MSW
    Äldre 24 Jul 15:17
    1480707 visningar
    13164 svar
    13164
    1480707

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Äldre 23 Oct 15:48

    Googlade efter Pippilotta nystart och tittade på Fl, men hittade inget alls dessvärre.

    Det är ju inte ovanligt att hela webshopar säljs vidare efter en konkurs. Mitt tips är att de från Pippilotta inte frontar något nytt på ett tag, de fick så dåligt rykte och Plus slängde ju dem i röda tunnan.

    Ellos är annars suveränt tycker jag. Bra rabatter på många bra barnskor bland annat.

  • Äldre 23 Oct 15:49

    Hej Vänner! Kul att se dig! Hur gammal är lillprinsen i januari?

  • Äldre 23 Oct 15:50

    Jättebra och rolig sammanfattning Telis! Håller med Ore, spara den på ett bra ställe.

  • Äldre 23 Oct 15:58

    Man får skolka någon gång från sådant Hattis.

  • Äldre 23 Oct 16:36

    Vänner - det var väldigt snällt skrivet om headhunting och mig!! *stora kramar*


    Telis - superbra beskrivning av söt-Televinken!! Sånt borde man skriva då och då om sin lilla lirare för att minnas olika steg i utvecklingen!


    Ego - har gått på stan i min hemstad med maken utan Trollet! Åt god shoppinglunch och spenderade sedan en himla massa pengar på IKEA. Himla mysigt att umgås bara han och jag!


    *kram till er alla*

  • Äldre 23 Oct 16:46

    Telis - jag snodde din idé om beskrivning till min blogg! copycat Vickan....

  • Lapine­tte
    Äldre 23 Oct 16:53

    Hattis - vi låter våra rödviner så framme efter pumpning. Vita vinerna går in i kylen.

  • Lapine­tte
    Äldre 23 Oct 16:54

    Här vankas det middagsbesök ikväll så jag borde slita mig ut till köket. Det blir fläskfilé med timjan, coctailtomater och kantareller och sen chokladfondanten men jag tänkte denna gång bjuda på körsbar till. Läste ett gott recept igår när jag var hos frissan. Måste googla och se om jag kan hitta det annars får det bli improvisation .. minns att det var körsbär, körsbärsmarmelad, rom.

  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 23 Oct 17:34

    lappis - Ooh got!! 


    Hattis - nä, jag reagerade också på att det inte var något bakpulver med. De blev som kladdkaka med smält polly - hade nog blivit fluffigare och "torrare" med bakpulver och det hade säkert också funkat. Och ha inte dåligt samvete om du skolkar från städningen om ni alltid brukar vara med. Tänk de som aldrig är med som inte ens har dåligt samvete. De är de som borde skämmas. 


    BS -


    Just det, Frullan var ju inne för ett tag sen. Men nu minns jag inte vad jag skulle svara henne


    Snorkis - Var det 24:e som S föddes? Har tänkt på er så mycket. Jag håller med övriga, så bra att du skriver här för man undrar ju hur ni mår och hur allt går och många tänkvärda saker om sorg har jag lärt mig, och nästa gång jag möter någon i sorg ska jag försöka använda mig av det. Förstår att många "fula" förbjudna tankar rasar och det är ju helt naturligt, skopa upp dem bara! Kan aldrig tänka mig att någon tar illa vid sig! Kramar


    Ore - Äh, han har redan så många brudar där så typ 30 till gör varken till eller från.


    Vänner- hej, vad kul att du kikar in!!! Tack, nu känns allt bra! Jag känner mig återställd (har dock inte varit på efterkontrollen ännu) och *peppar, peppar* baby bluesen har släppt. Pricken har börjat skratta och är med på ett helt annat sätt nu, och min dröm sen jag blev morgontrött (typ andra dagen i ettan) om att gå och lägga mig och sona om efter frukost när det fortfarande är varmt och skönt i sängen har äntligen slagit in. Och bonus är att dela den med sovvarm bebis som är MIN, moahahaha det slår ju vilken kenovinst som helst!


    Har haft besök av svårpäron och Ps moster som hade med sig 3 ton körsbär (jag höftar). Vad göra med allt? Saft? Sylt?? Baka??? Någon som har bra recept på nåt?

  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 23 Oct 17:35

    Jag är så anti Ellos bara för att de skickar så inihelskotta med reklam bara fr att jag råkat handla där en gång. Men kanske ska ge dem en chans till efterosm så många här verkar vertygade om dess förträfflighet?

  • Ore
    Äldre 23 Oct 18:03

    Nenne: Du får i alla fall inte mer reklam för att du handlar igen Litet praktiskt att handla och få hem sakerna, tycker jag som annars skulle behöva åka långt. Och alla de där rabattkoderna man får har faktiskt kommit till användning ibland...


    Jag var och shoppade litet igår. Kanske inte helt genomtänkt, det ekade ganska tomt på kontot Hade väl kunnat ringa och be maken föra över pengar från något annat konto, men det blev inte så... Letade jacka till mig, men hittade ingen. Hittade ett par hyfsat snygga stövlar, men de såg egentligen inte alls ut som de stövlarna jag hade i huvudet. Men efter litet funderande har jag kommit fram till att jag köper dessa stövlar, och sedan kan jag leta vidare efter sådana jag tänkt mig Hittade även en varm vintermössa till lillkillen, samt tre par strumpbyxor med "pojkiga" motiv. (Tycker det verkar infernalist praktiskt att ha när det ska krånglas på overall och stövlar...). Dock köpte jag nog för stor storlek, tycker jag mig kunna se med blotta ögat. Så det får väl kanske bli en vända till och köpa mindre...


     

  • snaily
    Äldre 23 Oct 18:09

    Hej hopp!


    Har lagt in några ganska nytagna bilder på magen i mitt bt-galleri - vill dock VARNA alla mysbyxe-hatare innan, bildbeskådning sker helt på egen risk!


    Här har gåtts långpromenad i det vackra vädret (igen), kokats lingonsylt och älggryta, den senare ska snart ätas, mums!

  • snaily
    Äldre 23 Oct 18:12
    nennesjuttioåtta skrev 2010-10-23 17:34:55 följande:
    Pricken har börjat skratta och är med på ett helt annat sätt nu, och min dröm sen jag blev morgontrött (typ andra dagen i ettan) om att gå och lägga mig och sona om efter frukost när det fortfarande är varmt och skönt i sängen har äntligen slagit in. Och bonus är att dela den med sovvarm bebis som är MIN, moahahaha det slår ju vilken kenovinst som helst!
    Åå, det där lät ju bara LITE mysigt!
    Börjar nästan ångra att vi skaffat pigg och promenadsugen Korv som kommer sätta stopp för alla såna eventuella planer framöver... (fast bara nästan förstås!)

    Är värdelös på körsbärstips... men åt en körsbärsost en gång som smakade mer körsbär än ost (ganska äckligt egentligen), en sån kanske du kan koka ihop?

  • fru AM
    Äldre 23 Oct 20:27

    Snily! Vilken fin mage. Typisk pojkmage säger ögat men jag har ju avgått som spåmadam så egentligen vet jag inte.


    Eftersom det är så lugnt här så startar jag nya tråden nu! Återkommer med länk!

  • fru AM
    Äldre 23 Oct 20:30
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 2 Mar 15:27

    1315 sidor??? Kära nån, ni har skrivit på bra i den här tråden! XD

Svar på tråden Livets toppar och dalar