Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.
lanovia 08 skrev 2009-02-16 15:35:01 följande:
JA! Jag undrar och oroar och kramar också!
Sådär ska du ju inte gå och ha det!
Ähhh...undra om det är normalt att börja gråta när man läser era inlägg? Vad söta ni är som bryr er.
Är hur som helst hemma från repet idag. Istället har vi fyndat en toastol för 100 kr. Älskar blocket!!
Men vad gäller magen vet jag inte vad jag skall tro. Eftersom magontet gick över efter mensen (förutom några dar när den ändrade lite karaktär, vilket jag skyller på rosenroten) så har jag ju svårt att tro att det är något annat än kroppen som spökar.
jag mådde ju som sagt illa i flera månader runt ÄL och mens bara för att kroppen tyckte att det var ett roligt spratt.
Nej jag tar inte värktabletter mot det. har fått lära mig att när det gäller magen får man bara ta värktablett om man vet vad det är (tex mensvärk) annars finns det risk att man missar något viktigt.
lanovia 08 skrev 2009-02-16 19:49:36 följande:
Ja visst är man knäpp?
ja, och jag har nog alltid sedan jag blev vuxen tänkt mycket på att jag är så himla lik min farmor, som hade jättesvårt att bli gravid och samma hemska menssmärtor osv. Så, jag har mest grunnat över hur jag är funtad-vilket jag fortfarande tror kommer visa sig är grejen...
Jaså? Nr 2 säger du?
Ja, nu är det familjen annorlunda på tv4, de som har tusen barn känns det som...
Detta leder mig osökt till frågan : Alla tjejer här i tråden; hur många barn skulle ni vilja ha?
Förut hade jag nog kunnat tänka mig tre tror jag, men det är lite så dags nu... vi träffades ju inte förrän vi var 29 heller, så att få en hel skock då, kan ju vara lite optimistiskt.
Ja, det är ju sådana där praktiska saker som ställer till det lite. Men det finns ju rätt många stora bilar numera...trots att vi inte alls så ofta är fler än 4 i famijerna. Större hus har vi också numera.
Tänk, när jag var liten tror jag faktiskt de "flesta" hade 3 ungar, och små skitbilar var det och intfasen var det självklart att man hade ett eget rum heller...
2 ungar säger jag. men.. tänk om det är så underbart att vara mor att jag vill bli bebimaskin... Då kan det nog bli 4. Men nu käns 2 lagom.
Hehe... vist är toastolen beg. Men hur fin som helst, bara lite trasig sittring, men den byter man ändå ut när man köper den via blocket. Det är så bra med rikeknösar. De får för sig att fräscha upp lite hemma hos sig också slänger de ut hela rena o fina toastolar och går o köper en exakt likadan igen bara det att den är helt ny. Och sedan lägger det ut sin gamla på blocket för typ inga pengar alls. We love it! En ny toastol kostar runt 3500 kr.
Vad gäller barn, vill jag ha två. Maken vill dock ha 3. Jag kör på en fin kompromiss, jag går med på att ligga på förlossningesbordet 2 ggr. Blir det alltså tvillingar en gång så blir det 3 barn. (vi har båda tvillingar i våra föräldrars generation)
Sedan kan ju som sagt allt hända...
Oj... tryckte på "posta inlägget" lite för fort.
Eftersom jag är helt värdelös på att vänta med att göra saker i till sista sekunden så har jag redan startat en ny tråd. www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html
Tyvärr gjorde jag ju detta på morgonen då jag är som bäst på att skriva uppsatser.
Jag menade varenda ord!
Angående att ta tag i saker, utredningar med mera så är det precis likadant hos oss. Jag tar tag i det, men mannen ställer (oftast) gärna upp när det krävs, bara jag påtalar det
Jag sa en gång till min man att jag vill ha det precis som min egen syskonskara, dvs två barn med kort tid emellan (ett drygt år), samt en sladdis 14 år senare. Då svarade han: "de två första är ok, men den sista får du nog f*n ha med någon annan"
Lanovia, hoppas verkligen du slipper magont, såvida det inte för med sig ett plus vill säga Har kikat in och vinkat i nya tråden, bra initiativ!
Hej tjejer!
Jo, jag har skrivit en smärre uppsats....
...men sedan insåg jag att det hrär vill jag inte posta för vem som helst att läsa, så jag har inboxat några av er redan, men hojta om ngn vill veta om "samtalet" med min sambo igårkväll/inatt.
Hoppas in och ser att ni pratar om hur många barn ni skulle vilja ha Just nu väntar jag mitt 4:e barn och familjens femte. Älskar att vara mamma och familje livet.. OCH kan tom tänka mig ett till om några år.. vem vet
:-O