• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • Ninnispinnis

Håller helt med Blommis, vi försvinner inte, oavsett plus eller ej!

• lanovia 08

Jag håller också med! Jag tror vi kommer sitta här om några år med skrikande ungar runt oss och fortfarande stötta varandra genom livet.
    Men som Ankan skrev; på fredag stängs denna tråd så vi behöver en ny.

Tack Blommis då skall jag hålla den i beredskap till nästa dipp. Just nu är det ok. Igår var helt fördjävligt (ursäkta mina fina ord), kände mig nära tårarna hela dan o så otroligt ont. På kvällen kändes det så som jag inbillar mig att värkar känns. Magen värkte och mellan varven så gav den i från sig riktiga dödsstötar.

• ingenjörsbruden

Bra initiativ, lanovia att du tar på dig att fixa ny tråd när denna tar slut!
    Usch..verkar som en riktig Ior-dag....Skickar en BAMSEKRAM!

Är osså rätt övertygad om att vi kommer att sitta här o drömma tillbaka till denna tid....inga skrikiga ungar, inget kladd o bara sig själv att pyssla om (o maken osså förstås)

Frularsed: Va bra att cykeln rättat sig...håller tummen för att kroppen fattat piken! Trevligt att du är tillbax!

• lanovia 08

Jasså så det blev mitt ansvar helt plötligt. Ingen annan som vill?
    Hur som helt, jag tycker vi döper tråden till något annat denna gång som inte innehåller ordet bebis. Är lite dumt på jobbet när man har denna sida öppen och någon kommer in på rummet. "bebis före/efter..." avslöjar kanske lite väl mycket.

• ingenjörsbruden

"Genom vått o torrt" kanske?!

Vi pratar ju både "våta" grejor o så är vi lite torra i humorn ibland! Iallafall jag!

Once a trådstarter.... hehehehe...vet att jag startade förra bebistråden....men du var ju så duktig på detta!!

Lite allmän uppdatering....vi mår finfint! Lite trött emellanåt....men inte så farligt så jag behövt gå o lägga mig....tror att jag har gått ner mer...min fina fettsamling runt naveln har minskat....så storleken på magen är +-samma som innan!
    I morgon är det inskrivning......öööörk!! BLODPROV!! Suck! Tycker INTE om det....men har kommit så långt så att det går....men psyket tar liiiiite stryk!

Har kollat över vad som behövs köpas.....är bara spjälsäng o barnvagn! Allt annat kan vi låna av svåger o svägerska!
    O så kläder o sånt förstås....Men rätt gött att slippa flå runt o köpa en massa saker....o har vi tur så vill nog svärisarna betala/köpa barnvagnen till oss!

Var o firade min pappas 75 års dag i lördags.....blev lite irriterad på min svåger.....men du KAN dricka lite vin när du är gravid!!! *morrr* Låt mig själv bestämma sånt!!!
    Tror att det inte påverkar så mkt....men varför ta chansen när barnet håller på att utvecklas i magen?!
    Tycker det är sin sak när man ammar....enligt senaste studierna så kommer det visst inte ut alkohol i bröstmjölken...så om man skulle ta ett halvt glas till maten så tror jag inte det är så farligt.
    Men därifrån till att svågern tror att han har koll när det är 10 år sen syrran var gravid....*MORR*

Håller tummen för alla som är i/nära BIM!

• passionsblomman

Hihi! När jag var och vägde in mig sa svärfar efteråt:Ja du ska inte behöva gå upp mer än 7, NN (svärmor) gick inte upp mer än 6 med sista.

När jag sedan inte alls gick upp mkt i vikt, ja då var det inte bra istället.

När jag hade fött, klappade han mig på RUMPAN inte huvudet, och kläckte att jomen kvinnor har ju fött barn i 2000 år så det var ingen fara dethär.

Behöver jag säga att min svärfar dels inte är smidigast i universum, men dessutom en mkt ängslig man som förmodligen var oroligast av alla när lilla bebis skulle komma!

Men Vad MYCKET FÖRSTÅSIGPÅARE MAN FÅR TRÄFFA! Det är lika bra att tänka ut en strategi för hur man tänker hantera dem, för de kommer att finnas kvar forever. Akta er bara när det kommer till barnuppfortran!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-02-16 11:52:23 följande:
    Hihi! När jag var och vägde in mig sa svärfar efteråt:Ja du ska inte behöva gå upp mer än 7, NN (svärmor) gick inte upp mer än 6 med sista.När jag sedan inte alls gick upp mkt i vikt, ja då var det inte bra istället.När jag hade fött, klappade han mig på RUMPAN inte huvudet, och kläckte att jomen kvinnor har ju fött barn i 2000 år så det var ingen fara dethär.Behöver jag säga att min svärfar dels inte är smidigast i universum, men dessutom en mkt ängslig man som förmodligen var oroligast av alla när lilla bebis skulle komma!Men Vad MYCKET FÖRSTÅSIGPÅARE MAN FÅR TRÄFFA! Det är lika bra att tänka ut en strategi för hur man tänker hantera dem, för de kommer att finnas kvar forever. Akta er bara när det kommer till barnuppfortran!
    Ytterligare en tröja kanske....
    "Mitt barn=mina regler o uppfostran"

Det är rätt skönt när man är sladdis o har fått lyssna på syskonens käbbel genom åren om barnuppfostran osv...
    Man har hört mkt...men inte allt så klart.
    Syrran har rek "Hundviskaren"s program...hon säger att mkt/allt kan man applicera på barn.... *hehehehe* (o hennes flickor är SÅ väluppfostrade o goa).... så jag har det som ess i rockärmen om någon klagar.... Nä vi kör enligt hundviskarens regler o uppfostran! *hehehehe*
  • passionsblomman

Jag har fått höra att jag har ett vapen i "The look"

alltså, att jag har en särskild blick som tydligen inte är nådig.

Jag vet ju själv hur jag känner mig inuti då, men det är ju inte säkert att den känslan går fram. Min sambo och min mamma säger :"JO, den går fram...."

Förresten så är det himla roligt när man nu med ett lite större barn, får höra av andra föräldrar att man har en så trevlig och väluppfostrad son. Då blir man väldigt rörd och lite stolt.
    Något rätt har man ju gjort då...
    ingenjörsbruden skrev 2009-02-16 11:57:07 följande:
    Ytterligare en tröja kanske.... "Mitt barn=mina regler o uppfostran" Det är rätt skönt när man är sladdis o har fått lyssna på syskonens käbbel genom åren om barnuppfostran osv... Man har hört mkt...men inte allt så klart.Syrran har rek "Hundviskaren"s program...hon säger att mkt/allt kan man applicera på barn.... *hehehehe* (o hennes flickor är SÅ väluppfostrade o goa).... så jag har det som ess i rockärmen om någon klagar.... Nä vi kör enligt hundviskarens regler o uppfostran! *hehehehe*
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-02-16 12:05:04 följande:
    Jag har fått höra att jag har ett vapen i "The look"alltså, att jag har en särskild blick som tydligen inte är nådig.Jag vet ju själv hur jag känner mig inuti då, men det är ju inte säkert att den känslan går fram. Min sambo och min mamma säger :"JO, den går fram...."Förresten så är det himla roligt när man nu med ett lite större barn, får höra av andra föräldrar att man har en så trevlig och väluppfostrad son. Då blir man väldigt rörd och lite stolt. Något rätt har man ju gjort då...
    Det måste värma extra gott!!!
    Lillbrorsan har alltid sagt att om han får barn så vill han skicka dem hem till (vår stora)syrran för uppfostran för det gör hon så bra! Mer beröm än så kan man ju inte få!

Har du ringt den privata mottagningen?
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4