• lanovia 08

Bebis före/efter bröllopet!! Del 4

Här forsätter vi tjejer som längtar efter bebis att prata och stötta varandra.

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4
  • passionsblomman

Ja, jag ringde, och blev hännvisad till ett annat ställe igen...
    så, nu har klockan slagit ett ser jag, och då har de tfn-tid på DET stället.

Nu ska vi se då vad de säger...

...kommer strax!

ingenjörsbruden skrev 2009-02-16 12:53:13 följande:
    Det måste värma extra gott!!!Lillbrorsan har alltid sagt att om han får barn så vill han skicka dem hem till (vår stora)syrran för uppfostran för det gör hon så bra! Mer beröm än så kan man ju inte få! Har du ringt den privata mottagningen?
  • passionsblomman

Oj hjälp vad fart det blev nu då!!!

jag fick direkt remiss och det ska lämnas blodprov och spermaprov( det har nog kanske inte min sambo riktigt tänkt så noga på att ngn ska vilja ha... )
    Och så ska vi dit redan precis i början av april! Och är allt förberett då kan man börja behandling direkt...

-vaddå för behandling?
    -ja insemination om ni vill det tex?

Fast när hon hörde om min högst oregelbundna cykel, sa hon att den förmodligen ska styras upp med hormoner så räcker kanske det...

OJ vad mycket det blev i skallen nu.... måste nog ringa min sambo...
    ...eller inte, han vill kanske ite tänka på spermaprov på jobbet...

• Ankan80

Åhh, va bra att det "rasslade till"!

• Ore

Vad bra att det tog litet fart, passionsblomman!

• Ninnispinnis

Oj, vad spännande Blommis! Vad duktigt av dig att ta tag i det. Heja! Hoppas nu maken är medgörlig och att allt går vägen Det kanske räcker med lite hormoner då?

Angående sonen, det är klart att föräldrarnas livsinställning och värderingar påverkar och formar barnen. Du verkar ju vara en särdeles förståndig, intelligent och sympatisk människa, så jag är inte jätteöverraskad över att din son har samma kvaliteter

• lanovia 08

Ingejöris, bra förslag på namn.

Blommis, vågen och applåder till dig, bra att du har fått ringt och det verkar röra på sig ordentligt. Skönt att ni snart skall få hjälp. Då är nog pluset bara en liten tidsfråga nu.

Jag har orkesterrep ikväll, kan bara inte bestämma mig hur jag skall göra. Magen ger sig rejält till känna mellan varven och jag är trött. Förra månaden vid den här tiden när jag gick på repet fick jag ju gå hem efter halva tiden o hade väldigt ont resten av kvällen. Vi övar inför en större konsert som är om några veckor så jag borde verkligen gå. Men är ju inget kul om det gör ont.Kanske inte ens är särskilt bra....

• passionsblomman

Men Guuuuud vad många fina ord! Det här inlägget ska jag spara till ngn dag när jag mår skit...

Så himla gulligt sagt!

Ja, det var väldigt vad de var snabba på att skriva remiss, sådär bara över telefon.

Jag har inte alls pratat mkt med sambon om det här med hjälp på vägen. Mest bara om det där med att man kan behöva spola äggledarna och att det går att styra cyklen lite.

Vad vi har pratat om är ju iofs det här med att det är lätt att allt detta, från att kissa på stickor och räkna dagar hit och dit, till hela proceduren om man ska utredas och allt, minsann kan ta en del på ens förhållande, så vi försöker verkligen ta det så coolt vi kan...

Sedan tror jag inte han är fullt så angelägen som jag heller. Alltså, han vill gärna ha ett barn till, men jag tror han har lättare att finna sig i om det bara blir ett för oss, samtidigt som han ALDRIG skulle tagit tag i och drivit på någon sådan hää procedur. Hoppas han hakar på med jämnmod. jag har ingen lust att liksom övertala honom eller så.

Så, nu hoppas vi att han haft en bra dag på jobbet, så jag kan berätta om detta lite snyggt.

Men lanovia, hur ÄR det med din mage egentligen? Har du onte hela tiden eller?

Ninnispinnis skrev 2009-02-16 14:12:41 följande:
    Oj, vad spännande Blommis! Vad duktigt av dig att ta tag i det. Heja! Hoppas nu maken är medgörlig och att allt går vägen Det kanske räcker med lite hormoner då?Angående sonen, det är klart att föräldrarnas livsinställning och värderingar påverkar och formar barnen. Du verkar ju vara en särdeles förståndig, intelligent och sympatisk människa, så jag är inte jätteöverraskad över att din son har samma kvaliteter
  • blivandefrularsed

passion, vad skönt att det är i rullning! alltid skönt när man känner att det rör på sig och man inte står och stampar på samma ställe.

tror att det där med att tjejen tar tag i det och inte killen är räääät vanligt, iaf är det så för oss. Men min man är inte främmande för att hjälpa till och göra det som behövs...han beställer stickor till min monitor när jag behöver!

Klart han gör ett spermaprov för er men han kanske inte vill prata så högt om det....

• passionsblomman

Ha ha! nä, han lär kanske inte SKRIKA ut det på förmiddagsfikat på jobbet....

...eller så gör han just det. Man vet aldrig riktigt med den karln.

Men jag undrar hur det kommer sig att JAG inte tänkt så mkt på att de kan behöva kolla honom?

För att vi redan har ett säket och nu går jag och tror att jag är för gammal och inte fertil längre...

Han kanske har kassa simmare, så vår son är värsta miraklet...

blivandefrularsed skrev 2009-02-16 19:07:58 följande:
    passion, vad skönt att det är i rullning! alltid skönt när man känner att det rör på sig och man inte står och stampar på samma ställe. tror att det där med att tjejen tar tag i det och inte killen är räääät vanligt, iaf är det så för oss. Men min man är inte främmande för att hjälpa till och göra det som behövs...han beställer stickor till min monitor när jag behöver!Klart han gör ett spermaprov för er men han kanske inte vill prata så högt om det....
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 4