När pussas man?
När är det man ska pussas i kyrkan egentligen? Om prästen inte säger något i vigseln och man mäste hålla reda på det själv.
När är det man ska pussas i kyrkan egentligen? Om prästen inte säger något i vigseln och man mäste hålla reda på det själv.
Men hallå! =)
En präst till: Du är ju för rolig! Som sagt, jag vet absolut att det inte ingår i ordningen att pussas. Och det är just därför jag frågar var det kan passa. Men osvenskt? Pussas gör man väl i alla länder och man är kär?
Men jag tycker som du. Det är nog lite småtöntigt om prästen säger till att " nu får du kyssa bruden". Så skulle jag inte vilja ha det! Jag vill inte pussas för att jag sett filmer, utan för att jag tycker det verkar stelt och tråkigt att inte få pussas under en hel vigsel. Samtidigt vill jag inte stå och pussas hur som helst, hela tiden. Vigseln ska ju vara högtidlig!
Men nu tycker jag vi lämnar det där. Ingen verkar ju ha något emot att man pussas.
En ny fråga till dig "en präst till": Jag läste något tidagare i tråden om att vit klänning inte symboliserar oskuld, utan rikedom. Jag trodde det hängde ihop med att vit i kyrkan symboliserar seger, renhet, oskuld... Har jag fel?
Jag kan nog tänka mig att pussas lite under sången också, men inte hela tiden, man vill ju som MulleNuh säger visa lite respekt för solisten.
Jag tycker också att pussfrågan kan anses utredd
Klänningsgrejen är en modesak som kommer från överklassen, där man kunde visa upp sig i en mkt opraktisk klänning bara för en dag. Annars var högtidsklädseln i Sverige svart, och de flesta hade bara en sådan utstyrsel. Samma till både bröllop och begravning.
Sedan kanske man i kyrkan tänker på renhet, ungefär som vid dop, men det är inte därifrån det kommer med vit klänning.
jo så klart inte hela tiden, men en puss där skadar ju inte tycker jag, mycket mer romantiskt.. Dessutom är det ju så att som solist på en vigsel är du ju inte huvudpersonen heller..
Nej det är ju så, solisten är ju inte huvudpersonen. men på något sätt så hoppas jag lite att solisten ska ta en del uppmärksamhet från oss. Bara lite så att man kan slappna av för en liten stund, kanske pussas i smyg?
Solisten tar aldrig uppmärksamheten, tro mig.. Solisten står ju inte direkt framför alla heller utan lite i sidan..
Nej det kanske du har rätt i. Det blir nog svårt att göra något i smyg alls den dagen!
Vadnu? HAR du gjort något i smyg så är det lag på att avslöja för iallafall Tanterna!
Ja nu måste du faktiskt berätta!
har man sagt a får man säga b och sen får man c vad d e...
Jag är faktiskt det oskyldiga lamm som ni redan förstått. Men jag har god fantasi.
Jag undrar dock fortfarande vem som likt kvicksilver tog alla färgglada saker som jag lagt ner i toakorgarna.
Va ?....
*teaterviskar:hon menar kondooomerna...rodnar lie i anständighetans namn*
Aha... men det var inte ni som gjorde slut på dem då alltså? ;)
Pussen passar bäst efter löftena och ringväxling, där brukar jag säga till mina par att ha den.