När pussas man?
När är det man ska pussas i kyrkan egentligen? Om prästen inte säger något i vigseln och man mäste hålla reda på det själv.
När är det man ska pussas i kyrkan egentligen? Om prästen inte säger något i vigseln och man mäste hålla reda på det själv.
Oj så känsligt allt verkade bli. Det hade jag inte räknat med när jag startade tråden.
Allt jag ville var bara att få lite tips...
Men för er som undrar hur vi bestämt oss så tror jag nog att det blir en liten puss både inne i kyrkan och utanför!
Prästen som ska viga oss pussades i kyrkan när han gifte sig (vi var där) så vi kan väl be honom om tips med kanske.
Jag tycker det känns lite som vissa här övertolkar allt lite!! Det är väl inte så att man vill ha en "order" om när man SKA pussas. Utan mer en liten " hihi nu går det bra om ni vill".
Det går bra som helst, varför måste ni ha ett ställe där det går bättre än övrigt?
För att det känns bra att den kommer i slutet av allt.
Jo men man vill väl ha ett ställe där det passar, eller?
Om jag mötte ett par på stan och sa "du får kyssa bruden", så skulle det kännas fjantigt, ja. Men jag ser inte vigseln i kyrkan som det. Många par i kyrkan är lite stela och onaturliga och blyga för att de är tagna av stundens allvar, så det blir inte lika naturligt och lätt med en liten puss då. Om prästen efter ringväxlingen och allt ser det och säger "det är okej att pussas" så har de brudpar jag sett på blivit väldigt glada för att de påminns om att det är helt okej. Jag ser inte det som en amerikansk kopia. Vår präst sa det på vår vigsel utan att vi pratat om det och jag är glad att hon sa det så vi vågade pussas. Känns ju jätteläskigt med alls om tittar på och i kyrkan och allt...Jag tror hela den här grejen blir alldeles för stor. Varför kan inte alla bara göra som de vill och känner för?
Men det finns ju inte bara ett ställe där det passar, ta det under en solosång, det tycker jag i alla fall är mycket mer romantiskt..
Men ni är väl inte mindre kära i början av vigselakten än i slutet?
Men under solosången vill iaf jag visa min respekt för de som sjunger! Inte stå o pussas.
Jag har sjungit på flera bröllop och jag verkligen gillar när man ser hur förälskade brudparet är, de tittar mer på varandra än på mig och man ser hur det lyser i deras ögon och pussas de då så är det bara såååå fint!